Uluslararası İlişkiler (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI417 | ||||
Ders İsmi: | Göç ve Sosyal Düzen | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. NURDAN BOZKURT ÇAKIR | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Nurdan Bozkurt Çakır | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilerin uluslararası göçün temel kavram ve kuramlarını öğrenmelerini ve bu alandaki tarihsel süreçleri ve tartışmaları kavramalarını sağlamaktır. Farklı bölgelerdeki göç süreçleri, uluslararası göç politikaları, göçün ekonomik ve sosyal boyutları da ders kapsamında ele alınacaktır. |
Dersin İçeriği: | Uluslararası göçün temel kuram ve kavramlarını tartıştıktan sonra, ders göçün tarihsel gelişimini ve küreselleşme ile göç arasındaki ilişkiyi açıklamaktadır. Derste ayrıca zorunlu göçmenler, düzensiz göçmenler ve çevresel göçün yeri incelenecek, uluslararası işgücü göçü ile Avrupa ve Türkiye'nin göç politikaları da tartışılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Uluslararası göçü ve ilgili kavramları anlamak 2) Uluslararası göç teorilerini anlamak 3) Uluslararası göçün tarihsel arka planını anlamak 4) Uluslararası göçün ekonomik ve sosyal yönlerini değerlendirmek 5) Göç Politikalarını Tartışmak |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Gözden Geçirme | |
1) | Uluslararası Göçe Giriş | |
2) | Uluslararası Göçün Kavramsal Çerçevesi | |
3) | Uluslararası Göç Teorileri | |
4) | Globalization and Migration | |
5) | Uluslararası İşgücü Göçü ve Küresel Ekonomi | |
6) | Uluslararası Örgütler ve Göç | |
7) | Gözden geçirme | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Çevresel Göç | |
10) | Migration, Identity and Community | |
11) | Avrupa Birliği'nin Göç Politikaları | |
12) | Türkiye'nin Göç Politikaları | |
13) | Öğrenci Sunumları-I | |
14) | Öğrenci Sunumları-II | |
15) | Final Haftası | |
16) | Final Haftası |
Ders Notları / Kitaplar: | Stephen Castles and Mark J. Miller, The Age of Migration: International Population Movements in the Modern World, Macmillan Press, 1993 (Fifth Edition, 2014). |
Diğer Kaynaklar: | Stephen Castles and Mark J. Miller, The Age of Migration: International Population Movements in the Modern World, Macmillan Press, 1993 (Fifth Edition, 2014). Khalid Kosher, International Migration: A Very Short Introduction, Oxford, 2016. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Uluslararası İlişkiler alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgiye sahiptir. | |||||||||||
2) Uluslararası İlişkiler alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | |||||||||||
3) Uluslararası İlişkiler bölümünün diğer sosyal bilimlerle (tarih, siyaset bilimi, hukuk, ekonomi) olan etkileşimini ilişkilendirir. | |||||||||||
4) Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinerek ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümler. | |||||||||||
5) Sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapabilen ve alanı takip eder. | |||||||||||
6) Takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. | |||||||||||
7) Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlayabilme, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. | |||||||||||
8) Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. | |||||||||||
9) Uluslararası İlişkiler alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | |||||||||||
10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||||||
11) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Uluslararası İlişkiler alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgiye sahiptir. | |
2) | Uluslararası İlişkiler alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | |
3) | Uluslararası İlişkiler bölümünün diğer sosyal bilimlerle (tarih, siyaset bilimi, hukuk, ekonomi) olan etkileşimini ilişkilendirir. | |
4) | Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinerek ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümler. | |
5) | Sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapabilen ve alanı takip eder. | |
6) | Takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. | |
7) | Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlayabilme, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. | |
8) | Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. | |
9) | Uluslararası İlişkiler alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | |
10) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
11) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 45 |
Sunum / Seminer | 16 | 46 |
Ara Sınavlar | 16 | 16 |
Final | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 123 |