UNI416 Göç ve Sosyal Düzenİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Yönetim Bilişim SistemleriÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Yönetim Bilişim Sistemleri

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI416
Ders İsmi: Göç ve Sosyal Düzen
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. CEREN ECE GÖCEN TAYGUT
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Ceren Ece Göcen Taygut
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, göç olgusunun sosyal düzen üzerindeki etkilerini tarihsel ve güncel perspektiflerden incelemeyi amaçlamaktadır. Öğrenciler, göçün toplumsal yapılar, normlar ve değerler üzerindeki etkilerini analiz ederek, göçün sosyal düzeni nasıl şekillendirdiğini ve yeniden ürettiğini anlayacaklardır. Ders, toplumsal uyum, entegrasyon, ayrımcılık, kimlik, kültür ve sosyal politikalar gibi konulara odaklanarak, göçün sosyal düzene ilişkin çeşitli boyutlarını derinlemesine incelemeyi hedeflemektedir.
Dersin İçeriği: Ders içeriği kapsamında göç terminolojisi, göç türleri, göç teorilerine ek olarak, uyum ve dışlanma, kimlik ve kültür, uluslararası kurumlar, küreselleşme, siyaset, ekonomi, medya, sosyal düzen ve güvenlik kavramları göç perspektifinden ele alınacaktır. Göçmen karşıtlığı, ayrımcılık, kutuplaşma, insan hakları ve sosyal adalet konuları da dersin kapsamındadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler göçün ne olduğunu, farklı türlerini ve temel terimlerini açıklayabilecek ve göçü sosyal düzenle ilişkilendirebilecektir.
2) Öğrenciler toplumsal uyum ve entegrasyonun ne olduğunu açıklayabilecek, toplumsal uyumu engelleyen faktörleri, sosyal dışlanmayı ve ayrımcılığı analiz edebilecek ve bunların sosyal düzene etkilerini değerlendirebilecektir.
3) Öğrenciler göçün kimlik ve kültür üzerindeki etkilerini inceleyebilecek, kimlik politikalarını ve sosyal kimlik dinamiklerini değerlendirebilecek, göçün siyasi partiler, seçmen davranışları ve uluslararası hukukla ilişkisini analiz edebilecektir.
4) Öğrenciler göçün ekonomik etkilerini, medyanın göçü nasıl yansıttığını ve bunun toplumu nasıl etkilediğini, göçmenlere yönelik söylemleri ve önyargıları analiz edebilecek, göçün güvenlik meselesi haline getirilmesinin etkilerini değerlendirebilecek ve göç ile suç arasındaki ilişkiyi inceleyebilecektir.
5) Öğrenciler Türkiye'deki göç tarihini ve güncel göç konularını, uluslararası kurumların göç konusundaki rolünü, küreselleşmenin etkilerini, göçmen karşıtlığını, göç ve insan hakları arasındaki ilişkiyi ve sosyal adalet kavramını inceleyecektir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve Temel Kavramlar
2) Toplumsal Uyum, Entegrasyon ve Sosyal Dışlanma
3) Göç, Kimlik ve Kültür
4) Uluslararası Kurumlar ve Göç
5) Küreselleşme ve Göç
6) Göç ve Ekonomi
7) Göç ve Siyaset
8) Ara sınav
9) Göç ve İklim Değişikliği
10) Göç ve Medya: Sosyal Algı ve Temsiller
11) Türkiye’de Göç ve Sosyal Düzen
12) Göçmen Karşıtlığı, Ayrımcılık ve Sosyal Kutuplaşma
13) Göç, İnsan Hakları ve Sosyal Adalet
14) Göç ve Güvenlik: Sosyal Boyutlar
15) Genel Tekrar
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yok / None
Diğer Kaynaklar: Blackboard'da bulunan ders slaytları, okuma önerileri ve paylaşılan diğer kaynaklar. / Lecture slides, reading suggestions, and other shared resources available on Blackboard

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir.
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır.
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır.
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar.
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur.
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır.
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar.
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. 3
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. 3
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. 3
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. 3
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. 3
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. 3
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 3
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 3
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 3
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. 3
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 3
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 3
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 15 4 1 2 105
Ödevler 3 1 1 1 9
Ara Sınavlar 1 4 2 1 7
Final 1 4 2 1 7
Toplam İş Yükü 128