UNI414 Global Economy and New Trendsİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Kimya (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Kimya (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI414
Ders İsmi: Küresel Ekonomi ve Yeni Trendler
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. GÜLSÜM SAVCI
Dersi Veren(ler): Tezer Palacıoğlu
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Tarihi, ekonomik, ticari, siyasi, sosyal, coğrafi, dini geçmiş ve güncel gelişmeler, ülkeler arasındaki anlaşmazlıklar ve işbirlikleri ışığında küresel meseleler ve ülkeler hakkında bir fikir vermek, gelecekte yükselmesi muhtemel pazarlar ve uluslararası ticaret konuları hakkında çıkarımlarda bulunmak, ve bu çıkarımlar çerçevesinde uygulanacak politika önerileri geliştirmek
Dersin İçeriği: Bu ders, dünya siyasi ve teknoloji tarihi, uluslararası rekabet ve küresel ekonomik dinamikleri ele almaktadır. Dünyayı şekillendiren savaşlar, güncel anlaşmazlıklar, işbirliği alanları, dinin etkisi ve gelişen Afrika ekonomisi ve güncel uluslararası ekonomik, siyasi, sosyal, ticari gelişmeler gibi konular incelenecek, uluslararası ilişkiler analiz edilecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler, dünya siyasi ve teknoloji tarihinin küresel gelişmeler üzerindeki etkilerini analiz edebilecektir.
2) Öğrenciler, uluslararası rekabet ve dış ticaret teorilerini açıklayarak ülkeler arasındaki ekonomik dinamikleri değerlendirebilecektir.
3) Öğrenciler, dünyayı şekillendiren savaşlar ve günümüz uluslararası anlaşmazlıklarını, dinin ticaret ve sosyal hayata etkisini tarihsel bağlamda yorumlayabilecektir.
4) Öğrenciler, dünya ticaret hacmi ve gelişmekte olan Afrika ekonomisi üzerine verileri analiz edebilecektir.
5) Öğrenciler sosyal medyanın günlük hayat, ekonomi ve ticaret üzerindeki etkisi hakkında fikir sahibi olacaktır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Küreselleşmenin Ekonomik Temelleri
2) Tarihsel Süreçte Dünya Ekonomisinin Evrimi
3) Ülkeler İtibariyle Dünya Ekonomisi
4) Ülkeler İtibariyle Dünya Ekonomisi
5) Dünyayı Şekillendiren Savaşlar, Güncel Anlaşmazlıklar
6) Dünyayı Etkileyen Din
7) Güncel Ekonomik Gelişmeler (Trump, Ticaret Savaşları)
8) Ara Sınav
9) Dünya Dış Ticareti
10) Dünya Dış Ticareti
11) Küresel Ölçekte Ülkeler İtibariyle Mega Projeler
12) Gelişen Afrika - Avrupa Birliği
13) Dünya Ticaret Rotaları
14) Sosyal Media
15) Dönem Değerlenirmesi
16) final sınav haftası

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Keyder, Çağlar. Dünya Ekonomisi ve Türkiye: Küreselleşme Sürecinde Ekonomik Dönüşüm. İstanbul: Metis Yayınları, 2020.

Acemoglu, Daron, and James A. Robinson. Why Nations Fail: The Origins of Power, Prosperity, and Poverty. New York: Crown Business, 2012.

Diğer Kaynaklar: Krugman, Paul R., Maurice Obstfeld, and Marc Melitz. International Economics: Theory and Policy. 11th ed. Boston: Pearson, 2018.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir.
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir.
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır.
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir.
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar.
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır.
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır.
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir.
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir.
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir.
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır.
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir.
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar.
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır.
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır.
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir.
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 42
Ara Sınavlar 3 11
Final 3 21
Toplam İş Yükü 116