UNI412 Turkish Business Environmentİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Kimya (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Kimya (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI412
Ders İsmi: Türk İş Çevresi
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. BAHAR DİVRİK
Dersi Veren(ler): Dr. Çağrı Gündoğdu
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Türkiye'nin iş dünyasına ve ekonomik ortamına dair kapsamlı bir anlayış kazandırmak. Öğrencilerin Türkiye'nin ekonomik dinamiklerini, iş dünyasında karşılaşılan fırsat ve tehditleri anlamalarını ve yerel iş kültürüne aşina olmalarını sağlamak.
Dersin İçeriği: Türkiye'nin ekonomik yapısı
İş dünyasının temel dinamikleri
Sektör analizi ve öne çıkan sektörler
Türkiye'deki yatırım fırsatları
Yerel iş kültürü ve değerleri
Uluslararası ticaret ve Türkiye
Ekonomik göstergelerin analizi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Türkiye'nin iş ortamına ilişkin bilgi sahibi olmak
2) Yerel iş kültürünü anlamak
3) Ekonomik göstergeleri analiz edebilmek
4) Türkiye'deki sektörleri tanıyıp yatırım fırsatlarını değerlendirebilmek

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Türkiye'nin Ekonomik Tarihine Giriş
2) Türkiye’nin Ekonomik Yapısı ve Temel Dinamikleri
3) Türkiye’de Sektör Analizi: Tarım, Sanayi ve Hizmetler
4) Türkiye’nin İş Dünyası ve Öne Çıkan Firmalar
5) Yatırım Ortamı ve Teşvikler
6) Yerel İş Kültürü ve Yönetim Anlayışı
7) Ara Sınav
8) Küreselleşme ve Türkiye’nin Ticaret İlişkileri
9) Türkiye’nin Ekonomik Göstergelerinin Analizi
10) Dış Yatırımlar ve Türkiye’nin Rekabet Gücü
11) Bölgesel Ekonomik Fırsatlar
12) Türkiye’de Girişimcilik Ekosistemi
13) Ekonomik Sorunlar ve Çözüm Önerileri
14) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Worthington, Britton, and Thompson, The Business Environment: A Global Perspective, Pearson. 8th
ed., 2018
Diğer Kaynaklar: Dağıstan, U. (2023). The 1950 transformation of the Turkish business system in terms of its basic dynamics: Expectations and results. Business History, 65(8), 1275-1293.
Elias, F. A. (2023). Analysis of the impact of global innovation indicators on enhancing Turkish exports for the period (2011-2021). Iraqi Journal For Economic Sciences, (79).
Özen, Ş., & Önder, Ç. (2021). Diffusion of foreign management practices across Turkish business organizations: A contextualized theory. International Studies of Management & Organization, 51(1), 69-92.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir.
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir.
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır.
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir.
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar.
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır.
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır.
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir.
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir.
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir.
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır.
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir.
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar.
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır.
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır.
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir.
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 44
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 31
Ara Sınavlar 7 21
Final 9 27
Toplam İş Yükü 123