Kimya (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI412 | ||||
Ders İsmi: | Türk İş Çevresi | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. BAHAR DİVRİK | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Çağrı Gündoğdu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Türkiye'nin iş dünyasına ve ekonomik ortamına dair kapsamlı bir anlayış kazandırmak. Öğrencilerin Türkiye'nin ekonomik dinamiklerini, iş dünyasında karşılaşılan fırsat ve tehditleri anlamalarını ve yerel iş kültürüne aşina olmalarını sağlamak. |
Dersin İçeriği: | Türkiye'nin ekonomik yapısı İş dünyasının temel dinamikleri Sektör analizi ve öne çıkan sektörler Türkiye'deki yatırım fırsatları Yerel iş kültürü ve değerleri Uluslararası ticaret ve Türkiye Ekonomik göstergelerin analizi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Türkiye'nin iş ortamına ilişkin bilgi sahibi olmak 2) Yerel iş kültürünü anlamak 3) Ekonomik göstergeleri analiz edebilmek 4) Türkiye'deki sektörleri tanıyıp yatırım fırsatlarını değerlendirebilmek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Türkiye'nin Ekonomik Tarihine Giriş | |
2) | Türkiye’nin Ekonomik Yapısı ve Temel Dinamikleri | |
3) | Türkiye’de Sektör Analizi: Tarım, Sanayi ve Hizmetler | |
4) | Türkiye’nin İş Dünyası ve Öne Çıkan Firmalar | |
5) | Yatırım Ortamı ve Teşvikler | |
6) | Yerel İş Kültürü ve Yönetim Anlayışı | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Küreselleşme ve Türkiye’nin Ticaret İlişkileri | |
9) | Türkiye’nin Ekonomik Göstergelerinin Analizi | |
10) | Dış Yatırımlar ve Türkiye’nin Rekabet Gücü | |
11) | Bölgesel Ekonomik Fırsatlar | |
12) | Türkiye’de Girişimcilik Ekosistemi | |
13) | Ekonomik Sorunlar ve Çözüm Önerileri | |
14) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Worthington, Britton, and Thompson, The Business Environment: A Global Perspective, Pearson. 8th ed., 2018 |
Diğer Kaynaklar: | Dağıstan, U. (2023). The 1950 transformation of the Turkish business system in terms of its basic dynamics: Expectations and results. Business History, 65(8), 1275-1293. Elias, F. A. (2023). Analysis of the impact of global innovation indicators on enhancing Turkish exports for the period (2011-2021). Iraqi Journal For Economic Sciences, (79). Özen, Ş., & Önder, Ç. (2021). Diffusion of foreign management practices across Turkish business organizations: A contextualized theory. International Studies of Management & Organization, 51(1), 69-92. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. | |||||||||||
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | |||||||||||
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. | |||||||||||
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. | |||||||||||
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. | |||||||||||
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||||||
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. | |||||||||||
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. | |||||||||||
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. | |
2) | Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | |
3) | Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. | |
4) | Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | |
5) | Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. | |
6) | Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. | |
7) | İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
8) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
9) | Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. | |
10) | Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. | |
11) | Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 44 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 31 |
Ara Sınavlar | 7 | 21 |
Final | 9 | 27 |
Toplam İş Yükü | 123 |