JOB115 Yalın Yönetim Problem Çözme Tekniği: Kaizen Institute Uygulamalarıİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar OptisyenlikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Optisyenlik

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: JOB115
Ders İsmi: Yalın Yönetim Problem Çözme Tekniği: Kaizen Institute Uygulamaları
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. TAYFUN UTAŞ
Dersi Veren(ler): Ümit Güneşli
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste KAIZEN™ ve Yalın felsefe tartışılmaktadır. Kursiyerler, KAIZEN™ ve Yalın, işte mükemmellik, Toyota'da GQCDM, Kaizen, insan motivasyonu, kültürel değişim süreci ve KAIZEN™ 'in uygulanabileceği sektörler / kuruluş türleri aracılığıyla stratejik değer yaratan ilk izlenimlerini alma şansına sahip olacaklar.
Dersin İçeriği: • Sürekli İyileştirme - KAIZEN™
felsefesinin prensipleri
• Katma değerli faaliyet- Katma
değersiz faaliyet ayırımı
• Görsel Yönetim’in gücünü
anlamak
• KAIZEN™ Değişim Modelinin 4
ana sütununu hakkında temel
bilgiye sahip olmak.
• Sürekli iyileştirme kültürünün
gelişmesi için “liderlik” vasfının
geliştirilmesi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) • Katma değerli faaliyet- Katma değersiz faaliyet ayırımı • Görsel Yönetim’in gücünü anlamak • KAIZEN™ Değişim Modelinin 4 ana sütununu hakkında temel bilgiye sahip olmak. • Sürekli iyileştirme kültürünün gelişmesi için “liderlik” vasfının geliştirilmesi.Takım yönetimi .
1) Sürekli İyileştirme - KAIZEN™ felsefesinin prensipleri • Katma değerli faaliyet- Katma değersiz faaliyet ayırımı • Görsel Yönetim’in gücünü anlamak • KAIZEN™ Değişim Modelinin 4 ana sütununu hakkında temel bilgiye sahip olmak. • Sürekli iyileştirme kültürünün gelişmesi için “liderlik” vasfının geliştirilmesi
2) Liderlik
3) problem çözme yeteneği
4) Kaizen temel prensipleri
5) İsraf
6) İsraf modeli
7) Sınav
8) 7 İsraf modeli
9) Gemba Kavramı ve toplantıları
10) Otonomi ve faydaları
11) Promlem çözme
12) Kalite araçları

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1)
2)
2) KAIZEN™ Tanıtımı kavramlar , Ders izlence Ders Notları
2) kaizen hedefleri ders sunusu
3) Kazien paradigma ders sunuşu
4) kaizen prensipleri ders sunuşu
5) Katma değer ve israf ders sunuş
6) 7 israf ders sunuşu
7) ara sınav sınav
8) Kaizen değişim modeli ders sunuşu
9) gemba takım toplantıları ders sunuşu
9) gemba takkım toplantıları ders sunuşu
10) Otonom takım ve faydaları ders sunuşu
11) 3c problem çözme aracı ders sunuşu
12) yardım zincir mekanızması ders notları
13) temel kalite araçları ders sunuşları
14) standart çalışma prensipleri ders sunuşları
15) FİNAL SINAV KAĞITLARI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Notları

Diğer Kaynaklar: Kaizen: The Key to Japan's Competitive Success, Masaaki Imai

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Program Kazanımları
1) Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir.
2) Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir.
3) Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir.
4) Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir.
5) Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur.
6) Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır.
7) Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur.
8) Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler .
9) Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır.
10) Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir.
11) Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir.
12) Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir.
13) Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir.
14) Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur.
15) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir.
2) Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir.
3) Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir.
4) Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir.
5) Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur.
6) Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır.
7) Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur.
8) Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler .
9) Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır.
10) Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir.
11) Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir.
12) Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir.
13) Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir.
14) Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur.
15) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ödevler 1 5 4 45 54
Ara Sınavlar 1 2 2 20 24
Final 1 10 12 30 52
Toplam İş Yükü 130