Kimya (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI405 | ||||
Ders İsmi: | Kanserde Patoloji Farkındalığı ve Erken Tanı | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELİFE KIMILOĞLU | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof.Dr.Elife Kımıloğlu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Patoloji konusunda farkındalık yaratmak, kanserde erken tanının önemini öğretmek |
Dersin İçeriği: | PATOLOJİ FARKINDALIĞI VE KANSERDE ERKEN TANI |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Patoloji konusunda farkındalık kazanır 2) Kanserde erken tanının önemini bilir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Patoloji nedir? | Slide eşliğinde patolojinin anlatılması , nelerle ilgilendiği , kanser ve epidemioloji hakkında bilgilendirme |
1) | Patoloji nedir? | Slide eşliğinde patolojinin anlatılması , nelerle ilgilendiği , kanser ve epidemioloji hakkında bilgilendirme |
1) | Patoloji nedir? | Slide eşliğinde patolojinin anlatılması , nelerle ilgilendiği , kanser ve epidemioloji hakkında bilgilendirme |
1) | Patoloji nedir? | Slide eşliğinde patolojinin anlatılması , nelerle ilgilendiği , kanser ve epidemioloji hakkında bilgilendirme |
1) | Patoloji nedir? | Slide eşliğinde patolojinin anlatılması , nelerle ilgilendiği , kanser ve epidemioloji hakkında bilgilendirme |
1) | Patoloji nedir? | Slide eşliğinde patolojinin anlatılması , nelerle ilgilendiği , kanser ve epidemioloji hakkında bilgilendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | ROBBINS PATHOLOGY/PATHOLOGY OUTLINES |
Diğer Kaynaklar: | 1-Robbins and Cotran Pathologic Basis of Disease, 2-Prof.Dr.Bülent Celasun(Patoloji Nedir:Özel Notlar) 3- Prof.Dr. Alp Usubütün:Patolog Kimdir 4-Patoloji Broşür:Patoloji Dernekleri Federasyonu,2005 5-https://hsgm.saglik.gov.tr/tr/kanser 6-T.C.sağlık Bakanlığı Sağlığın Geliştirilmesi Genel Müdrülüğü 7-Halk Sağlığı Müdürlüğü,Kanser Savaş Daire Başkanlığı www.kanser.gov.tr 8-Differantial Diagnosis in Surgical Pathology 9-Erdoğan N.:“Ailevi Kanserin Erken Tanısı“. Özel Göztepe Hastanesi Bülteni 1(5):3, 1996 10-Erdoğan N.:“Sitolojik İncelemeler (Hastalıkların, İyi ve Kötü Davranışlı Tümörlerin Erken Tanısında Önemi)“. Özel Göztepe Hastanesi Bülteni 2(10): 6, 1997 11-Erdoğan N.:“Kanserde Erken Tanı Hayat Kurtarır“, Özel Göztepe Hastanesi Bülteni, 3(18),1998 12-Prof. Dr. Nusret Erdoğan: Patoloji Nedir? www.superergen.com_06.05.2017 13-Erdoğan N.:”Prof.Dr. Talia B. Aykan’ın Biyografisi”, Taksim Hast.Tıp Dergisi 29, 3, 1999 (Bir Adet Atıf Var) 14-Erdoğan N.: ”Prof.Dr.Feriha Öz’ün Özgeçmişi”, Taksim Hast.Tıp Dergisi 30,3, 2000 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. | |||||||||||
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | |||||||||||
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. | |||||||||||
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. | |||||||||||
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. | |||||||||||
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||||||
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. | |||||||||||
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. | |||||||||||
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. | |
2) | Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | |
3) | Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. | |
4) | Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | |
5) | Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. | |
6) | Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. | |
7) | İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
8) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
9) | Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. | |
10) | Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. | |
11) | Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 30 |
Projeler | 1 | % 70 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 56 |
Proje | 7 | 35 |
Toplam İş Yükü | 119 |