İşletme (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI405 | ||||
Ders İsmi: | Kanserde Patoloji Farkındalığı ve Erken Tanı | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELİFE KIMILOĞLU | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof.Dr.Elife Kımıloğlu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Patoloji konusunda farkındalık yaratmak, kanserde erken tanının önemini öğretmek |
Dersin İçeriği: | PATOLOJİ FARKINDALIĞI VE KANSERDE ERKEN TANI |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Patoloji konusunda farkındalık kazanır 2) Kanserde erken tanının önemini bilir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Patoloji nedir? | Slide eşliğinde patolojinin anlatılması , nelerle ilgilendiği , kanser ve epidemioloji hakkında bilgilendirme |
1) | Patoloji nedir? | Slide eşliğinde patolojinin anlatılması , nelerle ilgilendiği , kanser ve epidemioloji hakkında bilgilendirme |
1) | Patoloji nedir? | Slide eşliğinde patolojinin anlatılması , nelerle ilgilendiği , kanser ve epidemioloji hakkında bilgilendirme |
1) | Patoloji nedir? | Slide eşliğinde patolojinin anlatılması , nelerle ilgilendiği , kanser ve epidemioloji hakkında bilgilendirme |
1) | Patoloji nedir? | Slide eşliğinde patolojinin anlatılması , nelerle ilgilendiği , kanser ve epidemioloji hakkında bilgilendirme |
1) | Patoloji nedir? | Slide eşliğinde patolojinin anlatılması , nelerle ilgilendiği , kanser ve epidemioloji hakkında bilgilendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | ROBBINS PATHOLOGY/PATHOLOGY OUTLINES |
Diğer Kaynaklar: | 1-Robbins and Cotran Pathologic Basis of Disease, 2-Prof.Dr.Bülent Celasun(Patoloji Nedir:Özel Notlar) 3- Prof.Dr. Alp Usubütün:Patolog Kimdir 4-Patoloji Broşür:Patoloji Dernekleri Federasyonu,2005 5-https://hsgm.saglik.gov.tr/tr/kanser 6-T.C.sağlık Bakanlığı Sağlığın Geliştirilmesi Genel Müdrülüğü 7-Halk Sağlığı Müdürlüğü,Kanser Savaş Daire Başkanlığı www.kanser.gov.tr 8-Differantial Diagnosis in Surgical Pathology 9-Erdoğan N.:“Ailevi Kanserin Erken Tanısı“. Özel Göztepe Hastanesi Bülteni 1(5):3, 1996 10-Erdoğan N.:“Sitolojik İncelemeler (Hastalıkların, İyi ve Kötü Davranışlı Tümörlerin Erken Tanısında Önemi)“. Özel Göztepe Hastanesi Bülteni 2(10): 6, 1997 11-Erdoğan N.:“Kanserde Erken Tanı Hayat Kurtarır“, Özel Göztepe Hastanesi Bülteni, 3(18),1998 12-Prof. Dr. Nusret Erdoğan: Patoloji Nedir? www.superergen.com_06.05.2017 13-Erdoğan N.:”Prof.Dr. Talia B. Aykan’ın Biyografisi”, Taksim Hast.Tıp Dergisi 29, 3, 1999 (Bir Adet Atıf Var) 14-Erdoğan N.: ”Prof.Dr.Feriha Öz’ün Özgeçmişi”, Taksim Hast.Tıp Dergisi 30,3, 2000 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | ||||||||||||||
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | ||||||||||||||
2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. | ||||||||||||||
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | ||||||||||||||
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. | ||||||||||||||
5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. | ||||||||||||||
6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. | ||||||||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | ||||||||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | ||||||||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | ||||||||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur. | ||||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | ||||||||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | ||||||||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | |
1) | Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | |
2) | İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. | |
3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | |
4) | Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. | |
5) | Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. | |
6) | Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. | |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur. | |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 30 |
Projeler | 1 | % 70 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 56 |
Proje | 7 | 35 |
Toplam İş Yükü | 119 |