| Ders Kodu: | UNI403 | ||||
| Ders İsmi: | Şehir ve Medeniyet | ||||
| Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
| Ders Kredileri: |
|
||||
| Öğretim Dili: | Turkish | ||||
| Ders Koşulu: | |||||
| Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||
| Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
| Dersin Seviyesi: |
|
||||
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
| Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. ZUHAL AYANOĞLU | ||||
| Dersi Veren(ler): | Öğr.Gör. Zuhal AYANOĞLU | ||||
| Dersin Yardımcıları: |
| Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, ilk şehirleşme sürecinden başlayarak, geçmişten bugüne kadar elde edilen bilgi, belge ve veriler ışığında şehir ve medeniyet arasındaki bağlamı öğretmek adına dünya şehirlerinin nasıl oluştuğunu tanıtmaktır. |
| Dersin İçeriği: | Bu ders; en eski dönemlerden başlayarak ilk şehirleşme hareketleri, şehir ve medeniyet kavramlarının tanımı ve gelişimini, Batı ve Doğu Medeniyetleri ile dünya şehirleri konularını içermektedir. Ders süreci içerinde sahada yerinde incelemelerle dersin ana temasının anlaşılması desteklenecektir. |
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler; 1. Medeniyet, şehir, vb. temel kavram ve tanımlarını açıklar. 2) İlk şehirleşme oluşumundan başlayarak, farklı medeniyet ve kültürlerin şehrin biçimine yansımasını açıklar. 3) Şehirleşme hareketinin geçmişten günümüze olan gelişimini, şehirleşmeye olan modern yansımasını artı ve eksileriyle birlikte yorumlar. 4) Şehir ve medeniyete ilişkin teorileri yorumlar. 5) Farklı medeniyet ve kültürlerin şehrin biçimine yansımasını ve altında yatan düşünce biçimini yorumlar. |
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Dersin amacı ve kapsamı hakkında bilgi verilmesi, yönteminin ve yürütülme biçiminin aktarılması. | |
| 2) | Şehir ve medeniyet kelimelerinin tanımı. | |
| 3) | Kültür ve medeniyet kavramları bağlamında şehri değerlendirmek. Medeniyetin doğuşunda etkin olan faktörler (sahada yerinde inceleme). | |
| 4) | Kültür ve medeniyet kavramları bağlamında şehri değerlendirmek. Medeniyetin doğuşunda etkin olan faktörler (sahada yerinde inceleme) (devam). | |
| 5) | İlk yerleşim yerleri (ödev). | |
| 6) | ARA SINAV | |
| 7) | Batı ve Doğu’da Şehir, Medeniyetlerin Biçime Yansıması. | |
| 8) | Batı ve Doğu’da Şehir, Medeniyetlerin Biçime Yansıması (devam). | |
| 9) | Çevre, Tabiat, Ekoloji ve Şehirleşme (sahada yerinde inceleme). | |
| 10) | Dünya Şehirlerinden (yurtiçi ve yurtdışı) Örnekler. | |
| 11) | Şehir ve medeniyet ilişkisi bağlamında hazırlanan öğrenci sunuşları. | |
| 12) | Şehir ve medeniyet ilişkisi bağlamında hazırlanan öğrenci sunuşları. | |
| 13) | Şehir ve medeniyet ilişkisi bağlamında hazırlanan öğrenci sunuşları. | |
| 14) | Şehir ve medeniyet ilişkisi bağlamında hazırlanan öğrenci sunuşları. | |
| 15) | FİNAL TESLİMİ ve GENEL DEĞERLENDİRME |
| Ders Notları / Kitaplar: | Meriç, C. Umrandan Uygarlığa. Weber, Şehir. |
| Diğer Kaynaklar: | Meriç, C. Umrandan Uygarlığa. Weber, Şehir. |
| Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|---|---|---|---|---|---|
| Program Kazanımları |
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Ödev | 1 | % 40 |
| Final | 1 | % 60 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
| Ders Saati | 14 | 0 | 2 | 28 | |||
| Arazi Çalışması | 2 | 1 | 5 | 12 | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 0 | 3 | 42 | |||
| Ödevler | 1 | 0 | 0 | ||||
| Ara Sınavlar | 1 | 10 | 1 | 11 | |||
| Final | 1 | 20 | 1 | 21 | |||
| Toplam İş Yükü | 114 | ||||||