UNI403 Şehir ve Medeniyetİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI403
Ders İsmi: Şehir ve Medeniyet
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Array TYYÇ:Array. Düzey QF-EHEA:Array EQF-LLL:Array. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. ZUHAL AYANOĞLU
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. Zuhal AYANOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, ilk şehirleşme sürecinden başlayarak, geçmişten bugüne kadar elde edilen bilgi, belge ve veriler ışığında şehir ve medeniyet arasındaki bağlamı öğretmek adına dünya şehirlerinin nasıl oluştuğunu tanıtmaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders; en eski dönemlerden başlayarak ilk şehirleşme hareketleri, şehir ve medeniyet kavramlarının tanımı ve gelişimini, Batı ve Doğu Medeniyetleri ile dünya şehirleri konularını içermektedir. Ders süreci içerinde sahada yerinde incelemelerle dersin ana temasının anlaşılması desteklenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler; 1. Medeniyet, şehir, vb. temel kavram ve tanımlarını açıklar.
2) İlk şehirleşme oluşumundan başlayarak, farklı medeniyet ve kültürlerin şehrin biçimine yansımasını açıklar.
3) Şehirleşme hareketinin geçmişten günümüze olan gelişimini, şehirleşmeye olan modern yansımasını artı ve eksileriyle birlikte yorumlar.
4) Şehir ve medeniyete ilişkin teorileri yorumlar.
5) Farklı medeniyet ve kültürlerin şehrin biçimine yansımasını ve altında yatan düşünce biçimini yorumlar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin amacı ve kapsamı hakkında bilgi verilmesi, yönteminin ve yürütülme biçiminin aktarılması.
2) Şehir ve medeniyet kelimelerinin tanımı.
3) Kültür ve medeniyet kavramları bağlamında şehri değerlendirmek. Medeniyetin doğuşunda etkin olan faktörler (sahada yerinde inceleme).
4) Kültür ve medeniyet kavramları bağlamında şehri değerlendirmek. Medeniyetin doğuşunda etkin olan faktörler (sahada yerinde inceleme) (devam).
5) İlk yerleşim yerleri (ödev).
6) ARA SINAV
7) Batı ve Doğu’da Şehir, Medeniyetlerin Biçime Yansıması.
8) Batı ve Doğu’da Şehir, Medeniyetlerin Biçime Yansıması (devam).
9) Çevre, Tabiat, Ekoloji ve Şehirleşme (sahada yerinde inceleme).
10) Dünya Şehirlerinden (yurtiçi ve yurtdışı) Örnekler.
11) Şehir ve medeniyet ilişkisi bağlamında hazırlanan öğrenci sunuşları.
12) Şehir ve medeniyet ilişkisi bağlamında hazırlanan öğrenci sunuşları.
13) Şehir ve medeniyet ilişkisi bağlamında hazırlanan öğrenci sunuşları.
14) Şehir ve medeniyet ilişkisi bağlamında hazırlanan öğrenci sunuşları.
15) FİNAL TESLİMİ ve GENEL DEĞERLENDİRME

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Meriç, C. Umrandan Uygarlığa.
Weber, Şehir.
Diğer Kaynaklar: Meriç, C. Umrandan Uygarlığa.
Weber, Şehir.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 0 2 28
Arazi Çalışması 2 1 5 12
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 0 3 42
Ödevler 1 0 0
Ara Sınavlar 1 10 1 11
Final 1 20 1 21
Toplam İş Yükü 114