Optisyenlik | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI402 | ||||
Ders İsmi: | SketchUp ile 3D Görselleştirme | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. ZEHRA NUR AYAN ÖVER | ||||
Dersi Veren(ler): | ÖĞR. GÖR. ZEHRA NUR AYAN ÖVER | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | SketchUp ile 3D Görselleştirme dersi, öğrencilere üç boyutlu modelleme ve görselleştirme konularında temel ve ileri düzey beceriler kazandırmayı amaçlamaktadır. Bu ders, öğrencilerin SketchUp programının arayüzü ve araçlarını etkin bir şekilde kullanmalarını, üç boyutlu modeller oluşturup düzenlemelerini ve görselleştirme projelerinde profesyonel sonuçlar elde etmelerini sağlar. |
Dersin İçeriği: | Ders içeriği, SketchUp arayüzünün ve temel araçlarının tanıtılması ile başlar ve öğrencilerin yüzey oluşturma, 3 boyuta çevirme, modelleme ve kopyalama gibi temel becerileri öğrenmelerini sağlar. Ofset, Follow Me, Rotate ve Scale gibi komutlarla uygulamalar yapılır. Öğrenciler ayrıca, 3D Warehouse’dan modelleri import ederek iç mekan tasarımı üzerine çalışır ve Enscape eklentisi kullanarak görselleştirme teknikleri geliştirir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) SketchUp arayüzünü tanıyarak temel araçları kullanabilir. 2) Temel ve ileri düzeyde üç boyutlu modelleme yapabilir. 3) Yüzey oluşturma ve 3 boyuta çevirme işlemlerini uygulayabilir. 4) Çizimleri düzenlemek için Ofset, Follow Me, Rotate ve Scale komutlarını kullanabilir. 5) Modellerde grup ve bileşen oluşturma becerisi kazanır. 6) 3D Warehouse’dan modelleri import ederek projeye dahil edebilir. 7) İç mekan tasarımı yapma ve projeyi düzenleme yetkinliğine sahip olur. 8) Enscape eklentisini kullanarak materyal atama ve görselleştirme yapabilir. 9) Projelerde çevre düzenlemesi ve model eklemeyi gerçekleştirebilir. 10) Profesyonel görselleştirme projeleri için pratik yapma ve final projeleri oluşturma becerisi geliştirir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma, sketchup programının tanımı, kullanım alanı. | Hayır |
2) | Sketchup arayüz tanıtımı, toolbars, preferences settings, Orbit Move ve Line | Hayır |
3) | Yüzey oluşturma ve 3 boyuta çevirme ve örneklerle alıştırma yapma | Hayır |
4) | Ofset ve Follow Me, Copy ve Mirror, Rotate ve Scale ve örneklerle alıştırma yapma | Hayır |
5) | Group Yapma, Companent Yapma, ve örneklerle alıştırma yapma | Hayır |
6) | Dwg dosyası import etme ve duvarların çizilmesi, kapı ve pencere açıklıkları oluşturma | Hayır |
7) | 3d Warehouse, 3d Warehouse model import etme, örnekler ile yerleştirme | Hayır |
8) | Ara Sınav | 1-7. Haftalar |
9) | 3D Warehouse iç mekan tasarımı | Hayır |
10) | 3D Warehouse iç mekan tasarımı devamı | Hayır |
11) | Enscape giriş, Enscape tools | Hayır |
12) | Enscape materyal atama | Hayır |
13) | Model Ekleme ve Çevre düzenlemesi | Hayır |
14) | Pratik yapma | Hayır |
15) | Final | 1-14. Haftalar |
16) | Final | 1-14. Haftalar |
Ders Notları / Kitaplar: | SketchUp Pro 2021: İç ve Dış Mekan Modelleme Teknikleri - Adnan Derviş SketchUp ve 3D Görselleştirme: Başlangıçtan İleri Seviyeye - Mert Demir |
Diğer Kaynaklar: | Önerilen çeşitli çevrimiçi kaynaklar ve SketchUp’ın resmi belgeleri / Various recommended online resources and official SketchUp documentation |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir. | |||||||||||||||
2) Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir. | |||||||||||||||
3) Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir. | |||||||||||||||
4) Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir. | |||||||||||||||
5) Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur. | |||||||||||||||
6) Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır. | |||||||||||||||
7) Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||
8) Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler . | |||||||||||||||
9) Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır. | |||||||||||||||
10) Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir. | |||||||||||||||
11) Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir. | |||||||||||||||
12) Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir. | |||||||||||||||
13) Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir. | |||||||||||||||
14) Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur. | |||||||||||||||
15) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir. | |
2) | Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir. | |
3) | Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir. | |
4) | Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir. | |
5) | Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur. | |
6) | Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır. | |
7) | Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur. | |
8) | Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler . | |
9) | Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır. | |
10) | Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir. | |
11) | Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir. | |
12) | Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir. | |
13) | Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir. | |
14) | Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur. | |
15) | Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 11 | 44 |
Küçük Sınavlar | 3 | 13 |
Ara Sınavlar | 3 | 13 |
Final | 3 | 21 |
Toplam İş Yükü | 119 |