UNI402 SketchUp ile 3D Görselleştirmeİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Yazılım MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Yazılım Mühendisliği

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI402
Ders İsmi: SketchUp ile 3D Görselleştirme 
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. ZEHRA NUR AYAN ÖVER
Dersi Veren(ler): ÖĞR. GÖR. ZEHRA NUR AYAN ÖVER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: SketchUp ile 3D Görselleştirme dersi, öğrencilere üç boyutlu modelleme ve görselleştirme konularında temel ve ileri düzey beceriler kazandırmayı amaçlamaktadır. Bu ders, öğrencilerin SketchUp programının arayüzü ve araçlarını etkin bir şekilde kullanmalarını, üç boyutlu modeller oluşturup düzenlemelerini ve görselleştirme projelerinde profesyonel sonuçlar elde etmelerini sağlar.
Dersin İçeriği: Ders içeriği, SketchUp arayüzünün ve temel araçlarının tanıtılması ile başlar ve öğrencilerin yüzey oluşturma, 3 boyuta çevirme, modelleme ve kopyalama gibi temel becerileri öğrenmelerini sağlar. Ofset, Follow Me, Rotate ve Scale gibi komutlarla uygulamalar yapılır. Öğrenciler ayrıca, 3D Warehouse’dan modelleri import ederek iç mekan tasarımı üzerine çalışır ve Enscape eklentisi kullanarak görselleştirme teknikleri geliştirir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) SketchUp arayüzünü tanıyarak temel araçları kullanabilir.
2) Temel ve ileri düzeyde üç boyutlu modelleme yapabilir.
3) Yüzey oluşturma ve 3 boyuta çevirme işlemlerini uygulayabilir.
4) Çizimleri düzenlemek için Ofset, Follow Me, Rotate ve Scale komutlarını kullanabilir.
5) Modellerde grup ve bileşen oluşturma becerisi kazanır.
6) 3D Warehouse’dan modelleri import ederek projeye dahil edebilir.
7) İç mekan tasarımı yapma ve projeyi düzenleme yetkinliğine sahip olur.
8) Enscape eklentisini kullanarak materyal atama ve görselleştirme yapabilir.
9) Projelerde çevre düzenlemesi ve model eklemeyi gerçekleştirebilir.
10) Profesyonel görselleştirme projeleri için pratik yapma ve final projeleri oluşturma becerisi geliştirir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma, sketchup programının tanımı, kullanım alanı. Hayır
2) Sketchup arayüz tanıtımı, toolbars, preferences settings, Orbit Move ve Line Hayır
3) Yüzey oluşturma ve 3 boyuta çevirme ve örneklerle alıştırma yapma Hayır
4) Ofset ve Follow Me, Copy ve Mirror, Rotate ve Scale ve örneklerle alıştırma yapma Hayır
5) Group Yapma, Companent Yapma, ve örneklerle alıştırma yapma Hayır
6) Dwg dosyası import etme ve duvarların çizilmesi, kapı ve pencere açıklıkları oluşturma Hayır
7) 3d Warehouse, 3d Warehouse model import etme, örnekler ile yerleştirme Hayır
8) Ara Sınav 1-7. Haftalar
9) 3D Warehouse iç mekan tasarımı Hayır
10) 3D Warehouse iç mekan tasarımı devamı Hayır
11) Enscape giriş, Enscape tools Hayır
12) Enscape materyal atama Hayır
13) Model Ekleme ve Çevre düzenlemesi Hayır
14) Pratik yapma Hayır
15) Final 1-14. Haftalar
16) Final 1-14. Haftalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: SketchUp Pro 2021: İç ve Dış Mekan Modelleme Teknikleri - Adnan Derviş
SketchUp ve 3D Görselleştirme: Başlangıçtan İleri Seviyeye - Mert Demir
Diğer Kaynaklar: Önerilen çeşitli çevrimiçi kaynaklar ve SketchUp’ın resmi belgeleri / Various recommended online resources and official SketchUp documentation

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve yazılım mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık yazılım mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir yazılım sistemini, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama, gerçekleştirme, sınama, doğrulama, ölçme ve bakımını yapma becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) Yazılım mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya yazılım mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve yazılım mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Yazılım mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın yazılım mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; yazılım mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve yazılım mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık yazılım mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir yazılım sistemini, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama, gerçekleştirme, sınama, doğrulama, ölçme ve bakımını yapma becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) Yazılım mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya yazılım mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve yazılım mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Yazılım mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın yazılım mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; yazılım mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 11 44
Küçük Sınavlar 3 13
Ara Sınavlar 3 13
Final 3 21
Toplam İş Yükü 119