UNI402 SketchUp ile 3D Görselleştirmeİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Yönetim Bilişim SistemleriÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Yönetim Bilişim Sistemleri

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI402
Ders İsmi: SketchUp ile 3D Görselleştirme 
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. ZEHRA NUR AYAN ÖVER
Dersi Veren(ler): ÖĞR. GÖR. ZEHRA NUR AYAN ÖVER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: SketchUp ile 3D Görselleştirme dersi, öğrencilere üç boyutlu modelleme ve görselleştirme konularında temel ve ileri düzey beceriler kazandırmayı amaçlamaktadır. Bu ders, öğrencilerin SketchUp programının arayüzü ve araçlarını etkin bir şekilde kullanmalarını, üç boyutlu modeller oluşturup düzenlemelerini ve görselleştirme projelerinde profesyonel sonuçlar elde etmelerini sağlar.
Dersin İçeriği: Ders içeriği, SketchUp arayüzünün ve temel araçlarının tanıtılması ile başlar ve öğrencilerin yüzey oluşturma, 3 boyuta çevirme, modelleme ve kopyalama gibi temel becerileri öğrenmelerini sağlar. Ofset, Follow Me, Rotate ve Scale gibi komutlarla uygulamalar yapılır. Öğrenciler ayrıca, 3D Warehouse’dan modelleri import ederek iç mekan tasarımı üzerine çalışır ve Enscape eklentisi kullanarak görselleştirme teknikleri geliştirir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) SketchUp arayüzünü tanıyarak temel araçları kullanabilir.
2) Temel ve ileri düzeyde üç boyutlu modelleme yapabilir.
3) Yüzey oluşturma ve 3 boyuta çevirme işlemlerini uygulayabilir.
4) Çizimleri düzenlemek için Ofset, Follow Me, Rotate ve Scale komutlarını kullanabilir.
5) Modellerde grup ve bileşen oluşturma becerisi kazanır.
6) 3D Warehouse’dan modelleri import ederek projeye dahil edebilir.
7) İç mekan tasarımı yapma ve projeyi düzenleme yetkinliğine sahip olur.
8) Enscape eklentisini kullanarak materyal atama ve görselleştirme yapabilir.
9) Projelerde çevre düzenlemesi ve model eklemeyi gerçekleştirebilir.
10) Profesyonel görselleştirme projeleri için pratik yapma ve final projeleri oluşturma becerisi geliştirir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma, sketchup programının tanımı, kullanım alanı. Hayır
2) Sketchup arayüz tanıtımı, toolbars, preferences settings, Orbit Move ve Line Hayır
3) Yüzey oluşturma ve 3 boyuta çevirme ve örneklerle alıştırma yapma Hayır
4) Ofset ve Follow Me, Copy ve Mirror, Rotate ve Scale ve örneklerle alıştırma yapma Hayır
5) Group Yapma, Companent Yapma, ve örneklerle alıştırma yapma Hayır
6) Dwg dosyası import etme ve duvarların çizilmesi, kapı ve pencere açıklıkları oluşturma Hayır
7) 3d Warehouse, 3d Warehouse model import etme, örnekler ile yerleştirme Hayır
8) Ara Sınav 1-7. Haftalar
9) 3D Warehouse iç mekan tasarımı Hayır
10) 3D Warehouse iç mekan tasarımı devamı Hayır
11) Enscape giriş, Enscape tools Hayır
12) Enscape materyal atama Hayır
13) Model Ekleme ve Çevre düzenlemesi Hayır
14) Pratik yapma Hayır
15) Final 1-14. Haftalar
16) Final 1-14. Haftalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: SketchUp Pro 2021: İç ve Dış Mekan Modelleme Teknikleri - Adnan Derviş
SketchUp ve 3D Görselleştirme: Başlangıçtan İleri Seviyeye - Mert Demir
Diğer Kaynaklar: Önerilen çeşitli çevrimiçi kaynaklar ve SketchUp’ın resmi belgeleri / Various recommended online resources and official SketchUp documentation

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Program Kazanımları
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir.
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır.
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır.
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar.
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur.
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır.
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar.
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. 3
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. 3
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. 3
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. 3
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. 3
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. 3
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 3
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 3
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 3
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. 3
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 3
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 3
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 11 44
Küçük Sınavlar 3 13
Ara Sınavlar 3 13
Final 3 21
Toplam İş Yükü 119