Optisyenlik | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI400 | ||||
Ders İsmi: | Teknoloji Okuryazarlığı | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. SAFİYE TOP | ||||
Dersi Veren(ler): | Safiye Top | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Teknoloji okuryazarlığı teknolojiyi kullanma, yönetme, değerlendirme ve anlama yeteneğidir. Katılımcıların teknoloji okuryazarlığı konusunda bilgi ve beceri kazanmaları amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Endüstri devrimleri ışığında geçmiş ve günümüz bilim ve teknoloji arasındaki ilişki, okuryazarlık kavramları, teknoloji okuryazarlığı ile ilgili temel kavramlar, dijital okuryazarlık, sosyal ağlar, finansal teknolojiler, bilişim etiği, bilişim güvenliği, teknoloji ve yaşam boyu öğrenme, bulut bilişim gibi konulara değinilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Endüstri 4.0 prosedürlerini kavrayabilme ve uygulayabilme becerisini kazandırır. 2) Teknoloji okuryazarlığına ait temel kavramları detaylı şekilde tanır. 3) Teknoloji, toplum ve insan arasındaki ilişkiyi anlar. 4) Sosyal mühendislik hakkında bilgi sahibi olur. 5) Dijital teknolojilerin yarattığı finans sektöründe yeni toplumsal alışkanlıkları anlar. 6) Yeni teknolojilerin gelişimi ve teknoloji trendlerini yorumlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı ve süreç hakkında bilgilendirme | Ders Sunumu |
2) | Sanayi Devrimleri ve 4. Endüstri Devrimi | Ders Sunumu Banger, G. (2018). Endüstri 4.0 Ekstra, Dorlion Yayınevi |
3) | Okuryazarlık ve Okuryazarlık Kavramları | Ders Sunumı |
4) | Dijital Okuryazarlık | Ders Sunumu 1. Pekdemir M., I.(2019). Dijital Dönüşüm, Beta Basım Yayın. 2. Banger, G. (2018). Endüstri 4.0 Ekstra, Dorlion Yayınevi. 3. Savaş, S. (2020) @Sosyal Medya Herkes için Teknoloji Okuryazarlığı, Kutlu Yayınevi |
5) | Teknoloji Okuryazarlığının Temel Kavramları ve İnternet Teknolojileri | Ders Sunumu https://foy.tbb.org.tr/egitim/teknoloji-okuryazarligi-egitimi |
6) | Akıllı Sistemler ve Taşınabilir Teknolojiler | Ders Sunumları |
7) | Sosyal Ağlar | Ders Sunumu |
8) | Ara Sınav | |
9) | Finansal Teknolojiler-Fintekler | Ders Sunumu https://www.cbfo.gov.tr/sites/default/files/docs/2023-03/turkiye-fintek-rehberi.pdf https://fintechistanbul.org/2024/08/05/turkiye-fintek-gorunumu-haziran-2024-raporu-yayimladi/ |
10) | Teknoloji İnsan Etkileşimi ve Toplum İlişkisi | Ders Sunumu 1. Pekdemir M., I.(2019). Dijital Dönüşüm, Beta Basım Yayın. |
11) | Bilişim Etiği ve Bilişim Güvenliği | Ders Sunumları https://www.usom.gov.tr/faydali-dokumanlar |
12) | Sosyal Mühendislik | Ders Sunumu https://www.siberay.com/sosyal-muhendislik |
13) | Teknoloji ve Yaşam Boyu öğrenme | Ders Sunumu https://hbogm.meb.gov.tr/ https://enstitu.ibb.istanbul/portal/default.aspx |
14) | Geleceğin Teknolojiler | Ders Sunumu |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Sunumları |
Diğer Kaynaklar: | 1. Pekdemir M., I.(2019). Dijital Dönüşüm, Beta Basım Yayın. 2. Banger, G. (2018). Endüstri 4.0 Ekstra, Dorlion Yayınevi. 3. Savaş, S. (2020) @Sosyal Medya Herkes için Teknoloji Okuryazarlığı, Kutlu Yayınevi |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir. | |||||||||||||||
2) Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir. | |||||||||||||||
3) Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir. | |||||||||||||||
4) Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir. | |||||||||||||||
5) Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur. | |||||||||||||||
6) Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır. | |||||||||||||||
7) Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||
8) Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler . | |||||||||||||||
9) Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır. | |||||||||||||||
10) Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir. | |||||||||||||||
11) Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir. | |||||||||||||||
12) Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir. | |||||||||||||||
13) Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir. | |||||||||||||||
14) Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur. | |||||||||||||||
15) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir. | |
2) | Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir. | |
3) | Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir. | |
4) | Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir. | |
5) | Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur. | |
6) | Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır. | |
7) | Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur. | |
8) | Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler . | |
9) | Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır. | |
10) | Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir. | |
11) | Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir. | |
12) | Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir. | |
13) | Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir. | |
14) | Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur. | |
15) | Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 70 |
Ödevler | 13 | 13 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 113 |