UNI400 Teknoloji Okuryazarlığıİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Yönetim Bilişim SistemleriÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Yönetim Bilişim Sistemleri

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI400
Ders İsmi: Teknoloji Okuryazarlığı
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. SAFİYE TOP
Dersi Veren(ler): Safiye Top
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Teknoloji okuryazarlığı teknolojiyi kullanma, yönetme,
değerlendirme ve anlama yeteneğidir. Katılımcıların teknoloji
okuryazarlığı konusunda bilgi ve beceri kazanmaları
amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Endüstri devrimleri ışığında geçmiş ve günümüz bilim ve
teknoloji arasındaki ilişki, okuryazarlık kavramları, teknoloji
okuryazarlığı ile ilgili temel kavramlar, dijital okuryazarlık,
sosyal ağlar, finansal teknolojiler, bilişim etiği, bilişim
güvenliği, teknoloji ve yaşam boyu öğrenme, bulut bilişim gibi
konulara değinilecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Endüstri 4.0 prosedürlerini kavrayabilme ve uygulayabilme becerisini kazandırır.
2) Teknoloji okuryazarlığına ait temel kavramları detaylı şekilde tanır.
3) Teknoloji, toplum ve insan arasındaki ilişkiyi anlar.
4) Sosyal mühendislik hakkında bilgi sahibi olur.
5) Dijital teknolojilerin yarattığı finans sektöründe yeni toplumsal alışkanlıkları anlar.
6) Yeni teknolojilerin gelişimi ve teknoloji trendlerini yorumlar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı ve süreç hakkında bilgilendirme Ders Sunumu
2) Sanayi Devrimleri ve 4. Endüstri Devrimi Ders Sunumu Banger, G. (2018). Endüstri 4.0 Ekstra, Dorlion Yayınevi
3) Okuryazarlık ve Okuryazarlık Kavramları Ders Sunumı
4) Dijital Okuryazarlık Ders Sunumu 1. Pekdemir M., I.(2019). Dijital Dönüşüm, Beta Basım Yayın. 2. Banger, G. (2018). Endüstri 4.0 Ekstra, Dorlion Yayınevi. 3. Savaş, S. (2020) @Sosyal Medya Herkes için Teknoloji Okuryazarlığı, Kutlu Yayınevi
5) Teknoloji Okuryazarlığının Temel Kavramları ve İnternet Teknolojileri Ders Sunumu https://foy.tbb.org.tr/egitim/teknoloji-okuryazarligi-egitimi
6) Akıllı Sistemler ve Taşınabilir Teknolojiler Ders Sunumları
7) Sosyal Ağlar Ders Sunumu
8) Ara Sınav
9) Finansal Teknolojiler-Fintekler Ders Sunumu https://www.cbfo.gov.tr/sites/default/files/docs/2023-03/turkiye-fintek-rehberi.pdf https://fintechistanbul.org/2024/08/05/turkiye-fintek-gorunumu-haziran-2024-raporu-yayimladi/
10) Teknoloji İnsan Etkileşimi ve Toplum İlişkisi Ders Sunumu 1. Pekdemir M., I.(2019). Dijital Dönüşüm, Beta Basım Yayın.
11) Bilişim Etiği ve Bilişim Güvenliği Ders Sunumları https://www.usom.gov.tr/faydali-dokumanlar
12) Sosyal Mühendislik Ders Sunumu https://www.siberay.com/sosyal-muhendislik
13) Teknoloji ve Yaşam Boyu öğrenme Ders Sunumu https://hbogm.meb.gov.tr/ https://enstitu.ibb.istanbul/portal/default.aspx
14) Geleceğin Teknolojiler Ders Sunumu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Sunumları
Diğer Kaynaklar: 1. Pekdemir M., I.(2019). Dijital Dönüşüm, Beta Basım Yayın.
2. Banger, G. (2018). Endüstri 4.0 Ekstra, Dorlion Yayınevi.
3. Savaş, S. (2020) @Sosyal Medya Herkes için Teknoloji
Okuryazarlığı, Kutlu Yayınevi

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir.
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır.
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır.
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar.
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur.
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır.
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar.
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. 3
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. 3
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. 3
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. 3
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. 3
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. 3
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 3
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 3
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 3
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. 3
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 3
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 3
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 70
Ödevler 13 13
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 113