Dersin Amacı: |
This course examines the short film as a distinct form of cinematic storytelling and audio-visual expression, focusing on the relationship between style and narrative. Students will explore how short films convey meaning, create atmosphere, and develop characters within limited time frames. Through screenings and discussions students will gain an understanding of how to analyze and create short films. |
Dersin İçeriği: |
Turkish:
Bu ders, kısa filmlerin kavramını tanıtarak, erken dönem sinemadan modern TikTok ve Instagram videolarına kadar olan evrimini incelemekte ve anlatı ile hikâye anlatımının temel prensiplerini tartışmaktadır. La Jetée (Chris Marker) ve Meshes of the Afternoon (Maya Deren) gibi ikonik kısa filmler analiz edilirken, öğrenciler sosyal medyadan kısa içerik örnekleri sunarlar. Ders, anlatı yapısı, olay örgüsü ile hikâye arasındaki fark ve özet yazımı gibi temel hikâye anlatımı unsurlarına odaklanır. Haftalık gösterimler, tartışmalar ve ödevlerle, karakter geliştirme, görsel hikâye anlatımı, ses ve müzik ile mizansen gibi konular ele alınır. Animasyon, feminizm, queer teori, tanıtım filmleri, müzik videoları ve belgesel gibi özel temalar üzerine oturumlar düzenlenir. Son hafta ise öğrenciler, hikâye, ses ve görsel unsurları uyumlu bir şekilde birleştiren 3 dakikalık kısa filmler oluşturacaklardır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kısa Filme Giriş |
Kısa film nedir? Erken dönem filmleri, Vine ve TikTok videoları ile kısa film ilişkisi. Anlatı ve anlatım kavramlarına giriş. |
2) |
Kısa Filmlerde Hikâye ve Anlatı |
Anlatı yapısı, olay örgüsü ve hikâye farkı, logline ve sinopsis yazımı. |
3) |
Kısa Filmlerde Karakter Gelişimi |
Sınırlı süre içinde etkileyici karakterler yaratma, karakter dönüşümleri. |
4) |
Görsel Anlatı |
Kısa filmlerde görsel unsurların rolü (görüntü yönetimi/ışık/kamera hareketleri/kurgu/sahne düzeni). |
5) |
Kısa Filmlerde Ses ve Müzik |
Ses ve müzik, anlatı unsuru olarak diyalog ve görüntüye karşı nasıl işlev görür? |
6) |
Anlatı ve Anlatım |
Hikâye nasıl kurulur ve nasıl anlatılır? Geleneksel ve deneysel anlatım yöntemleri. |
7) |
Mizansen |
Mizansen unsurları (mekân/aksesuar/ışık/kostüm). |
8) |
Film Endüstrisi ve Bileşenleri |
Fikrin senaryodan ekrana yolculuğu. Endüstri elemanları: senaryo doktorları, yapım şirketleri, dağıtımcılar, festivaller. |
9) |
Kısa Filmlerde Özel Bir Konu – Animasyon |
Ses ve görüntü animasyonlarda nasıl işlev görür? Mizansen unsurları. Animasyonun avantaj ve dezavantajları. |
10) |
Kısa Filmlerde Özel Bir Konu – Feminizm ve Queer Teori |
Cinsiyet gibi belirli bir konunun kısa film formatında nasıl işlendiği. |
11) |
Kısa Filmlerde Özel Bir Konu – Tanıtım Filmleri |
Ürün yerleştirme, reklam, moda, mimari vb. tanıtım filmlerinin kısa film formatındaki yeri. |
13) |
Kısa Filmlerde Özel Bir Konu – Belgesel |
Belgesel formatı ve kısa filme uyarlanması. |
14) |
Final Projeleri |
Kısa film yapımı veya kısa bir film üzerine analitik bir makale yazımı (1000 kelime). |
Ders Notları / Kitaplar: |
Roberta Marie Munroe, How Not to Make a Short Film: Secrets from a Sundance Programmer, Hyperion ebook, 2009
Patrick Nash, Short Films : Writing the Screenplay. Harpenden, Herts: Kamera Books, 2012.
Clifford Thurlow, Max Thurlow, Making Short Films: The Complete Guide from Script to Screen, 2013
David K. Irving, Peter W. Rea, Producing and Directing the Short Film, Elsevier, 2006 |
Diğer Kaynaklar: |
Roberta Marie Munroe, How Not to Make a Short Film: Secrets from a Sundance Programmer, Hyperion ebook, 2009
Patrick Nash, Short Films : Writing the Screenplay. Harpenden, Herts: Kamera Books, 2012.
Clifford Thurlow, Max Thurlow, Making Short Films: The Complete Guide from Script to Screen, 2013
David K. Irving, Peter W. Rea, Producing and Directing the Short Film, Elsevier, 2006 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve elektrik ve elektronik mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık elektrik-elektronik mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir devre, cihazı veya sistemi gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
|
4) |
Elektrik-elektronik mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya elektrik-elektronik mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve elektrik-elektronik mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Elektrik-elektronik mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın elektrik-elektronik mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; elektrik-elektronik mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|