| Elektrik-Elektronik Mühendisliği (İngilizce) | |||||
| Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey | ||
| Ders Kodu: | UNI397 | ||||
| Ders İsmi: | Kısa Film | ||||
| Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||
| Ders Kredileri: |
|
||||
| Öğretim Dili: | English | ||||
| Ders Koşulu: | |||||
| Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
| Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
| Dersin Seviyesi: |
|
||||
| Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
| Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. ALİ ALTAN YÜCEL | ||||
| Dersi Veren(ler): | Ali Altan YÜCEL | ||||
| Dersin Yardımcıları: |
| Dersin Amacı: | Bu ders, kısa filmlere ağırlık vererek film yapımına odaklanmaktadır. Ders şu amaçlarla tasarlanmıştır: 1- Öğrencilere kısa film formatının temel özelliklerini tanıtmak. 2- Senaryo ile film tarzı arasındaki ilişkiyi göstermek. 3- Film yapımının tüm aşamaları hakkında bilgi vermek. 4- Bağımsız film yapım yöntemlerini tanıtmak. |
| Dersin İçeriği: | Bu ders kısa filme giriş niteliğindedir. Öğrenciler kısa filmlerin özellikleri, temel film dilbilgisi, film tarzları ve kısa film yapımının tüm aşamaları hakkında bilgi edineceklerdir. Ana ders malzemeleri Blackboard sistemine yüklenecek olsa da, öğrencilerin dersler sırasında kendi notlarını tutmaları tavsiye edilir. |
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Anlatı Yapısı Hakimiyeti: Öğrenciler, kısa filmlerde kullanılan doğrusal, doğrusal olmayan ve deneysel formatlar dahil olmak üzere çeşitli anlatı yapılarını derinlemesine anlayacaklarını göstereceklerdir. 2) Üslup Analizi: Öğrenciler, kısa filmlerde farklı üslup yaklaşımlarını eleştirel bir şekilde analiz ederek, görüntü yönetimi, kurgu, ses tasarımı ve mizansen gibi unsurların genel anlatı ve duygusal etki üzerindeki katkılarını tanıyacaklardır. |
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Kısa Filme giriş. | Kısa filmlerin kapsamı ve özellikleri. |
| 2) | Yapım Öncesi: Fikir, Dramatik Yazımın Temelleri, Kısa Film Senaryosu Yazımı | Fikir kaynakları, üç aktlı dramatik yapı, temel dramatik yapı ögeleri |
| 3) | Yapım Öncesi: Senaryo | Senaryo yazım aşamaları, tek cümle özeti, tek cümle özeti yazım egzersizi, konu özeti, sinopsis, tretman |
| 4) | Yapım Öncesi: Senaryo | Senaryo biçimi, senaryo yazım kuralları, senaryo örnekleri |
| 5) | Yapım Öncesi: Planlama (senaryo dökümü, resimli taslaklar), çekim takvimi, bütçe, fonlar, bağımsız film yapımı | Yazıdan görüntüye geçiş, çekim senaryosu, resimli taslaklar, takvim oluşturma, bütçe yapımı, fonlar, başvuru süreçleri, bağımsız film yapım yolları. |
| 7) | Yapım Öncesi: Mekan araştırması, oyuncu belirleme, oyuncu seçme | Filmde mekanın önemi, mekan araştırma yöntemleri, oyuncu belirleme ve seçme yöntemleri |
| 8) | Yapım Öncesi: Ses, aydınlatma, kamera, özel efekt, oyunculuk testleri | Filmin başat unsurlarının çekim öncesinde denenmesi, çekime hazırlık |
| 9) | Temel Film Dili ve Çekim Yöntemleri | Çekim Ölçekleri, Devamlılık, Yönsel Devamlılık, Ana Sahne, Üçüz Çekim, Kesme |
| 10) | Film Tarzı (mizansen, kurgu, sinematografi, ses) | Konu ve tarz, gerçekçilik, biçimcilik, görsel ve işitsel anlatım |
| 11) | Yapım: Çekim, Stüdyo Çekimi, Gerçek Mekan Çekimi, Görsel Efektli Yapım, Sanal Yapım | Çekim süreci, stüdyo ile gerçek mekan çekimleri çalışma farklılıkları, renk anahtarı, led duvarları. |
| 12) | Yapım Sonrası: Kurgu (Devamlılık, Montaj, Devamsızlık) | Kurgu süreçleri, temel iş akışı, kurgu yaklaşımları |
| 13) | Yapım Sonrası: Görsel Efektler, Renk Düzeltme ve Düzenleme, Ses Tasarımı, Son Ses Seviyelendirme | Birleştirme, CGI, Renk Düzeltmenin Temelleri, Bir Anlatım Aracı Olarak Renk, Dublaj, Ses Efektleri, Foley, Miks Türleri, Miksaj Süreci, Mastering |
| 14) | Fragmanlar, Parçalar, Kareler, Basın Kitleri, Film Festivali Başvuru Platformları, Festival Başvuru Stratejileri, Test Gösteriminin Önemi | Filmin festival süreçleri üzerine. |
| Ders Notları / Kitaplar: | Rea, P. W. and Irving, D. K. (2010). Producing and Directing the Short Film and Video. Fourth Ed. Focal Press. |
| Diğer Kaynaklar: | Kitaplar/ Books: Arijon, D. (1991). Grammar of the film language. Silman-James Press. (Original work published 1976) Brindle, M. (2013). The Digital Filmmaking Handbook. Quercus. Mascelli, J. V. (1998). The Five C's of Cinematography: Motion Picture Filming Techniques. Silman James Press. Murch, W. (2001). In the Blink of an Eye: A Perspective on Film Editing. Silman-James Press. Rea, P. W. and Irving, D. K. (2010). Producing and Directing the Short Film and Video. Fourth Ed. Focal Press. Reisz, K. and Millar, G. (2010). The Technique of Film Editing. Second Edition. Focal Press. (Original work published 1953) Sobchack and Sobchack, T. and V. C. (1987). An Introduction to Film. Second Ed. Little Brown and Company. Kısa Filmler/ Short Films: Copy Shop (Dir. Virgil Widrich, 2001) https://www.youtube.com/watch?v=g0jeZabxSAg Emilie Muller (Dir. Yvon Marciano, 1993) https://www.youtube.com/watch?v=Om8e9494G-Q&t=5s La collection de Judicaël (Dir. Corinne Garfin, 2003) https://www.youtube.com/watch?v=0CXkndY-HlE Negative Space (Dir. Ru Kuwahata, Max Porter, 2017) https://www.youtube.com/watch?v=KI2lsdXJQ40&t=199s The Lunch Date (Dir. Adam Davidson, 1989) https://www.youtube.com/watch?v=epuTZigxUY8 Web Siteleri/ Websites: http://www.cinematography.com/ https://www.creativecow.net/ https://www.fxguide.com/ https://theasc.com/ https://sound-effects.bbcrewind.co.uk/ https://filmsound.org/ https://freesound.org/ YouTube Studio Audio Library https://freemusicarchive.org/ https://pixabay.com/ https://freeplaymusic.com/ Ücretsiz Yazılımlar/ Free Softwares https://kitscenarist.ru/en/index.html (senaryo yazımı/ screenwriting) https://www.openshot.org/ (kurgu/ editing) |
| Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Program Kazanımları | ||||||||||||||||||
| 1) Matematik, fen bilimlerine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 2) Elektrik-Elektronik mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 3) Matematik, fen bilimleri ve Elektrik-Elektronik mühendisliğine özgü konulardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisine sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 4) Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisine sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 5) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisine ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 6) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 7) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Elektrik-Elektronik mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 8) Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisine sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 9) Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisine sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 10) Bireysel çalışma becerisine sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 11) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 12) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 13) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 14) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 15) Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalığa sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 16) Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 17) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 18) Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir. | ||||||||||||||||||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Matematik, fen bilimlerine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahiptir. | |
| 2) | Elektrik-Elektronik mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahiptir. | |
| 3) | Matematik, fen bilimleri ve Elektrik-Elektronik mühendisliğine özgü konulardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisine sahiptir. | |
| 4) | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisine sahiptir. | |
| 5) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisine ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahiptir. | |
| 6) | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir. | |
| 7) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Elektrik-Elektronik mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahiptir. | |
| 8) | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisine sahiptir. | |
| 9) | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisine sahiptir. | |
| 10) | Bireysel çalışma becerisine sahiptir. | |
| 11) | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahiptir. | |
| 12) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | |
| 13) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | |
| 14) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgiye sahiptir. | |
| 15) | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalığa sahiptir. | |
| 16) | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgiye sahiptir. | |
| 17) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgiye sahiptir. | |
| 18) | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir. |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
| Final | 1 | % 60 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
| Ders Saati | 14 | 28 |
| Uygulama | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
| Proje | 4 | 20 |
| Ara Sınavlar | 2 | 21 |
| Final | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 135 | |