UNI397 Short Filmİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Diş Hekimliği (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Diş Hekimliği (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI397
Ders İsmi: Kısa Film
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NEZİH ERDOĞAN
Dersi Veren(ler): Nezih Erdogan
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: This course examines the short film as a distinct form of cinematic storytelling and audio-visual expression, focusing on the relationship between style and narrative. Students will explore how short films convey meaning, create atmosphere, and develop characters within limited time frames. Through screenings and discussions students will gain an understanding of how to analyze and create short films.
Dersin İçeriği: Turkish:
Bu ders, kısa filmlerin kavramını tanıtarak, erken dönem sinemadan modern TikTok ve Instagram videolarına kadar olan evrimini incelemekte ve anlatı ile hikâye anlatımının temel prensiplerini tartışmaktadır. La Jetée (Chris Marker) ve Meshes of the Afternoon (Maya Deren) gibi ikonik kısa filmler analiz edilirken, öğrenciler sosyal medyadan kısa içerik örnekleri sunarlar. Ders, anlatı yapısı, olay örgüsü ile hikâye arasındaki fark ve özet yazımı gibi temel hikâye anlatımı unsurlarına odaklanır. Haftalık gösterimler, tartışmalar ve ödevlerle, karakter geliştirme, görsel hikâye anlatımı, ses ve müzik ile mizansen gibi konular ele alınır. Animasyon, feminizm, queer teori, tanıtım filmleri, müzik videoları ve belgesel gibi özel temalar üzerine oturumlar düzenlenir. Son hafta ise öğrenciler, hikâye, ses ve görsel unsurları uyumlu bir şekilde birleştiren 3 dakikalık kısa filmler oluşturacaklardır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Anlatı Yapısı Hakimiyeti: Öğrenciler, kısa filmlerde kullanılan doğrusal, doğrusal olmayan ve deneysel formatlar dahil olmak üzere çeşitli anlatı yapılarını derinlemesine anlayacaklarını göstereceklerdir.
2) Üslup Analizi: Öğrenciler, kısa filmlerde farklı üslup yaklaşımlarını eleştirel bir şekilde analiz ederek, görüntü yönetimi, kurgu, ses tasarımı ve mizansen gibi unsurların genel anlatı ve duygusal etki üzerindeki katkılarını tanıyacaklardır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kısa Filme Giriş Kısa film nedir? Erken dönem filmleri, Vine ve TikTok videoları ile kısa film ilişkisi. Anlatı ve anlatım kavramlarına giriş.
2) Kısa Filmlerde Hikâye ve Anlatı Anlatı yapısı, olay örgüsü ve hikâye farkı, logline ve sinopsis yazımı.
3) Kısa Filmlerde Karakter Gelişimi Sınırlı süre içinde etkileyici karakterler yaratma, karakter dönüşümleri.
4) Görsel Anlatı Kısa filmlerde görsel unsurların rolü (görüntü yönetimi/ışık/kamera hareketleri/kurgu/sahne düzeni).
5) Kısa Filmlerde Ses ve Müzik Ses ve müzik, anlatı unsuru olarak diyalog ve görüntüye karşı nasıl işlev görür?
6) Anlatı ve Anlatım Hikâye nasıl kurulur ve nasıl anlatılır? Geleneksel ve deneysel anlatım yöntemleri.
7) Mizansen Mizansen unsurları (mekân/aksesuar/ışık/kostüm).
8) Film Endüstrisi ve Bileşenleri Fikrin senaryodan ekrana yolculuğu. Endüstri elemanları: senaryo doktorları, yapım şirketleri, dağıtımcılar, festivaller.
9) Kısa Filmlerde Özel Bir Konu – Animasyon Ses ve görüntü animasyonlarda nasıl işlev görür? Mizansen unsurları. Animasyonun avantaj ve dezavantajları.
10) Kısa Filmlerde Özel Bir Konu – Feminizm ve Queer Teori Cinsiyet gibi belirli bir konunun kısa film formatında nasıl işlendiği.
11) Kısa Filmlerde Özel Bir Konu – Tanıtım Filmleri Ürün yerleştirme, reklam, moda, mimari vb. tanıtım filmlerinin kısa film formatındaki yeri.
13) Kısa Filmlerde Özel Bir Konu – Belgesel Belgesel formatı ve kısa filme uyarlanması.
14) Final Projeleri Kısa film yapımı veya kısa bir film üzerine analitik bir makale yazımı (1000 kelime).

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Roberta Marie Munroe, How Not to Make a Short Film: Secrets from a Sundance Programmer, Hyperion ebook, 2009

Patrick Nash, Short Films : Writing the Screenplay. Harpenden, Herts: Kamera Books, 2012.

Clifford Thurlow, Max Thurlow, Making Short Films: The Complete Guide from Script to Screen, 2013

David K. Irving, Peter W. Rea, Producing and Directing the Short Film, Elsevier, 2006
Diğer Kaynaklar: Roberta Marie Munroe, How Not to Make a Short Film: Secrets from a Sundance Programmer, Hyperion ebook, 2009

Patrick Nash, Short Films : Writing the Screenplay. Harpenden, Herts: Kamera Books, 2012.

Clifford Thurlow, Max Thurlow, Making Short Films: The Complete Guide from Script to Screen, 2013

David K. Irving, Peter W. Rea, Producing and Directing the Short Film, Elsevier, 2006

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) Diş hekimliği alanında temel ve güncel bilgilere sahiptir, bilimsel yayınları takip eder ve kanıta dayalı verileri mesleki pratiğine uygular.
2) Diş hekimliği alanında teşhis ve tedaviye özgü cihaz, alet ve malzemeleri bilir ve etkili bir şekilde kullanır.
3) Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri eleştirel yaklaşarak değerlendirir, sağlık alanındaki disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz ve sentez ederek kullanır.
4) Diş hekimliği alanı ile ilgili proje üretir, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir ve raporlar.
5) Diş hekimliği mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir.
6) Diş hekimliği bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur.
7) Hasta mahremiyeti de dahil olmak üzere sosyal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hasta ve hasta yakınları ile iletişim halinde olup, hastanın tüm özelliklerini bilir ve hasta odaklı bir yaklaşımla en uygun tedaviyi önerir.
8) Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için teknolojik gelişmeleri takip eder, ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar.
9) Diş hekimliği mesleği süresince yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, güncel kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve mesleki uygulamaları sırasında kullanır.
10) Diş Hekimliği pratiğinde istismar ve bağımlılık gibi durumlarda, toplumsal etik ve hukuk kurallarının gerektirdiği davranışları sergileyerek tedaviyi gerçekleştirir, ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır.
11) Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır.
12) Doğal afetlerde ve acil durumlarda, diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği koruyucu önlemleri alır; hasta ve toplum yararına olan mesleki uygulamaları gerçekleştirir.
13) Diş hekimliği sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, birey ve toplum sağlığını önceler, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde yürütür.
14) Diş hekimliği mesleğinde sık karşılaşılan belirti ve bulguları ayırt eder, tedavi planı yapar ve gerektiğinde sevk eder, hastalıkları ve klinik durumları aciliyetine ve hasta önceliğine uygun olarak yönetir.
15) Çalıştığı ekibin liderlik sorumluluğunu üstlenebilir, bilimsel kriterlere uygun şekilde yönetebilir, ekibin profesyonel gelişimini destekleyebilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Diş hekimliği alanında temel ve güncel bilgilere sahiptir, bilimsel yayınları takip eder ve kanıta dayalı verileri mesleki pratiğine uygular.
2) Diş hekimliği alanında teşhis ve tedaviye özgü cihaz, alet ve malzemeleri bilir ve etkili bir şekilde kullanır.
3) Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri eleştirel yaklaşarak değerlendirir, sağlık alanındaki disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz ve sentez ederek kullanır.
4) Diş hekimliği alanı ile ilgili proje üretir, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir ve raporlar.
5) Diş hekimliği mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir.
6) Diş hekimliği bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur.
7) Hasta mahremiyeti de dahil olmak üzere sosyal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hasta ve hasta yakınları ile iletişim halinde olup, hastanın tüm özelliklerini bilir ve hasta odaklı bir yaklaşımla en uygun tedaviyi önerir.
8) Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için teknolojik gelişmeleri takip eder, ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar.
9) Diş hekimliği mesleği süresince yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, güncel kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve mesleki uygulamaları sırasında kullanır.
10) Diş Hekimliği pratiğinde istismar ve bağımlılık gibi durumlarda, toplumsal etik ve hukuk kurallarının gerektirdiği davranışları sergileyerek tedaviyi gerçekleştirir, ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır.
11) Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır.
12) Doğal afetlerde ve acil durumlarda, diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği koruyucu önlemleri alır; hasta ve toplum yararına olan mesleki uygulamaları gerçekleştirir.
13) Diş hekimliği sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, birey ve toplum sağlığını önceler, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde yürütür.
14) Diş hekimliği mesleğinde sık karşılaşılan belirti ve bulguları ayırt eder, tedavi planı yapar ve gerektiğinde sevk eder, hastalıkları ve klinik durumları aciliyetine ve hasta önceliğine uygun olarak yönetir.
15) Çalıştığı ekibin liderlik sorumluluğunu üstlenebilir, bilimsel kriterlere uygun şekilde yönetebilir, ekibin profesyonel gelişimini destekleyebilir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 15
Ödev 5 % 50
Final 1 % 35
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 65
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 35
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Uygulama 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Proje 4 20
Final 4 16
Toplam İş Yükü 120