UNI396 Turkish Cinemaİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Kimya (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Kimya (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI396
Ders İsmi: Türk Sineması
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. MUSTAFA ALGÜL
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Algül
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Türk Sinemasının tarih içerisinde gelişmesinin anlatıldığı derste, öğrencilerin bugün izledikleri filmlerin tarihsel arka planının ve dayandığı temellerin neler olduğunun ortaya konarak bugünkü sinemayı anlamaları ve yorumlamaları amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği: Türk Sinemasının ortaya çıkışından itibaren tarihsel gelişiminin incelendiği, teknolojik, toplumsal, siyasal gelişmelere bağlı olarak geçirdiği evrelerin anlatıldığı, ortaya çıkan çeşitli sinema hareketlerinin incelenmesiyle sinema dilinde ve anlatımında meydana gelen değişimlerin ortaya konduğu bir derstir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Başlangıcından günümüze kadar Türk sinemasının genel karakteristiğini betimleyebilir.
2) Türkiye'de sinemanın başlangıcına dair bilgileri hatırlar.
3) Tiyatrocular, Geçiş ve Sinemacılar dönemine dair bilgileri hatırlar.
4) Yeşilçam dönemine, film yapım süreçlerine ve endüstri işleyişini hatırlar.
5) Başlangıcından günümüze kadar öne çıkan yönetmenleri ve filmlerini yorumlayabilir.
6) Başlangıcından günümüze kadar Türk sinemasını etkileyen toplumsal koşullara dair yorum yapabilir.
7) Başlangıcından günümüze kadar ülkedeki sosyo-kültürel durumları, ülke sinemasıyla ilişkilendirebilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Türkiye'de İlk Film Çalışmaları, Erken Dönem Türk Sineması
2) Erken Dönem Cumhuriyet Sineması, Tiyatrocular Dönemi, Muhsin Ertuğrul Sineması
3) Türk Sinemasında Geçiş Dönemi, 40'lı yıllar, Yeni Sinemacılar
4) Sinemacılar Dönemi, 50'li yıllar, Film Endüstrisinin Gelişimi
5) Sinemacılar Dönemi, 60'lı yıllar, Yeşilçam'ın Altın Çağı, Sinematik Gelişimler
6) Yeşilçam'da Film Yapım Koşulları, Önemli Yönetmenler ve Filmleri
7) Yeşilçam Sinemasında Akımlar, Türler ve Furyalar
8) Ara Sınav
9) Türk Sinemasında Karşıtlıklar Dönemi, 70'li Yıllar, Önemli Yönetmenler ve Filmler
10) Yeşilçam'ın Çöküşü, 80'li yıllar, Güldürü Filmleri, Arabesk Filmler, Kadın Filmleri
11) Türk Sinemasının Yeniden Doğuşu: 90'li Yıllara Genel Bir Bakış
12) Türk Sinemasında 2000’li Yıllara Genel Bir Bakış
13) Türk Sinemasında 2010'lu Yıllara Genel Bir Bakış
15) final sınavı
15) final sınavı
15) final sınavı
15) final sınavı
15) final sınavı
15) final sınavı
15) final sınavı
15) final sınavı
15) final sınavı
15) final sınavı
15) final sınavı
15) final sınavı
15) final sınavı
15) final sınavı
15) final sınavı
15) final sınavı
15) final sınavı
15) final sınavı
15) final sınavı
15) final sınavı
15) final sınavı
15) final sınavı
15) final sınavı
15) final sınavı
15) final sınavı
15) final sınavı
15) final sınavı
15) final sınavı
15) final sınavı
16) final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Scognamillo, Giovanni. Türk Sinema Tarihi, (2010). 3. Baskı, İstanbul: Kabalcı Yayınevi
Hakan, Fikret. Türk Sinema Tarihi, (2010). İstanbul: İnkılap Kitabevi
Diğer Kaynaklar: Scognamillo, Giovanni. Türk Sinema Tarihi, (2010). 3. Baskı, İstanbul: Kabalcı Yayınevi
Hakan, Fikret. Türk Sinema Tarihi, (2010). İstanbul: İnkılap Kitabevi

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir.
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir.
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır.
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir.
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar.
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır.
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır.
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir.
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir.
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir.
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır.
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir.
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar.
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır.
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır.
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir.
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 2 2 2 8
Sınıf Dışı Ders Çalışması 2 2 2 8
Sunum / Seminer 1 1 1 2
Ödevler 1 1 1 2
Küçük Sınavlar 1 1 1 2
Ara Sınavlar 2 2 2 8
Final 2 2 2 8
Toplam İş Yükü 38