Diş Hekimliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI396 | ||||
Ders İsmi: | Türk Sineması | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. MUSTAFA ALGÜL | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Algül | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Türk Sinemasının tarih içerisinde gelişmesinin anlatıldığı derste, öğrencilerin bugün izledikleri filmlerin tarihsel arka planının ve dayandığı temellerin neler olduğunun ortaya konarak bugünkü sinemayı anlamaları ve yorumlamaları amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği: | Türk Sinemasının ortaya çıkışından itibaren tarihsel gelişiminin incelendiği, teknolojik, toplumsal, siyasal gelişmelere bağlı olarak geçirdiği evrelerin anlatıldığı, ortaya çıkan çeşitli sinema hareketlerinin incelenmesiyle sinema dilinde ve anlatımında meydana gelen değişimlerin ortaya konduğu bir derstir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Başlangıcından günümüze kadar Türk sinemasının genel karakteristiğini betimleyebilir. 2) Türkiye'de sinemanın başlangıcına dair bilgileri hatırlar. 3) Tiyatrocular, Geçiş ve Sinemacılar dönemine dair bilgileri hatırlar. 4) Yeşilçam dönemine, film yapım süreçlerine ve endüstri işleyişini hatırlar. 5) Başlangıcından günümüze kadar öne çıkan yönetmenleri ve filmlerini yorumlayabilir. 6) Başlangıcından günümüze kadar Türk sinemasını etkileyen toplumsal koşullara dair yorum yapabilir. 7) Başlangıcından günümüze kadar ülkedeki sosyo-kültürel durumları, ülke sinemasıyla ilişkilendirebilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Türkiye'de İlk Film Çalışmaları, Erken Dönem Türk Sineması | |
2) | Erken Dönem Cumhuriyet Sineması, Tiyatrocular Dönemi, Muhsin Ertuğrul Sineması | |
3) | Türk Sinemasında Geçiş Dönemi, 40'lı yıllar, Yeni Sinemacılar | |
4) | Sinemacılar Dönemi, 50'li yıllar, Film Endüstrisinin Gelişimi | |
5) | Sinemacılar Dönemi, 60'lı yıllar, Yeşilçam'ın Altın Çağı, Sinematik Gelişimler | |
6) | Yeşilçam'da Film Yapım Koşulları, Önemli Yönetmenler ve Filmleri | |
7) | Yeşilçam Sinemasında Akımlar, Türler ve Furyalar | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Türk Sinemasında Karşıtlıklar Dönemi, 70'li Yıllar, Önemli Yönetmenler ve Filmler | |
10) | Yeşilçam'ın Çöküşü, 80'li yıllar, Güldürü Filmleri, Arabesk Filmler, Kadın Filmleri | |
11) | Türk Sinemasının Yeniden Doğuşu: 90'li Yıllara Genel Bir Bakış | |
12) | Türk Sinemasında 2000’li Yıllara Genel Bir Bakış | |
13) | Türk Sinemasında 2010'lu Yıllara Genel Bir Bakış | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
16) | final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Scognamillo, Giovanni. Türk Sinema Tarihi, (2010). 3. Baskı, İstanbul: Kabalcı Yayınevi Hakan, Fikret. Türk Sinema Tarihi, (2010). İstanbul: İnkılap Kitabevi |
Diğer Kaynaklar: | Scognamillo, Giovanni. Türk Sinema Tarihi, (2010). 3. Baskı, İstanbul: Kabalcı Yayınevi Hakan, Fikret. Türk Sinema Tarihi, (2010). İstanbul: İnkılap Kitabevi |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Diş hekimliği alanında temel ve güncel bilgilere sahiptir, bilimsel yayınları takip eder ve kanıta dayalı verileri mesleki pratiğine uygular. | |||||||||||||||
2) Diş hekimliği alanında teşhis ve tedaviye özgü cihaz, alet ve malzemeleri bilir ve etkili bir şekilde kullanır. | |||||||||||||||
3) Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri eleştirel yaklaşarak değerlendirir, sağlık alanındaki disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz ve sentez ederek kullanır. | |||||||||||||||
4) Diş hekimliği alanı ile ilgili proje üretir, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir ve raporlar. | |||||||||||||||
5) Diş hekimliği mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir. | |||||||||||||||
6) Diş hekimliği bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur. | |||||||||||||||
7) Hasta mahremiyeti de dahil olmak üzere sosyal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hasta ve hasta yakınları ile iletişim halinde olup, hastanın tüm özelliklerini bilir ve hasta odaklı bir yaklaşımla en uygun tedaviyi önerir. | |||||||||||||||
8) Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için teknolojik gelişmeleri takip eder, ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar. | |||||||||||||||
9) Diş hekimliği mesleği süresince yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, güncel kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve mesleki uygulamaları sırasında kullanır. | |||||||||||||||
10) Diş Hekimliği pratiğinde istismar ve bağımlılık gibi durumlarda, toplumsal etik ve hukuk kurallarının gerektirdiği davranışları sergileyerek tedaviyi gerçekleştirir, ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır. | |||||||||||||||
11) Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır. | |||||||||||||||
12) Doğal afetlerde ve acil durumlarda, diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği koruyucu önlemleri alır; hasta ve toplum yararına olan mesleki uygulamaları gerçekleştirir. | |||||||||||||||
13) Diş hekimliği sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, birey ve toplum sağlığını önceler, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde yürütür. | |||||||||||||||
14) Diş hekimliği mesleğinde sık karşılaşılan belirti ve bulguları ayırt eder, tedavi planı yapar ve gerektiğinde sevk eder, hastalıkları ve klinik durumları aciliyetine ve hasta önceliğine uygun olarak yönetir. | |||||||||||||||
15) Çalıştığı ekibin liderlik sorumluluğunu üstlenebilir, bilimsel kriterlere uygun şekilde yönetebilir, ekibin profesyonel gelişimini destekleyebilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Diş hekimliği alanında temel ve güncel bilgilere sahiptir, bilimsel yayınları takip eder ve kanıta dayalı verileri mesleki pratiğine uygular. | |
2) | Diş hekimliği alanında teşhis ve tedaviye özgü cihaz, alet ve malzemeleri bilir ve etkili bir şekilde kullanır. | |
3) | Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri eleştirel yaklaşarak değerlendirir, sağlık alanındaki disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz ve sentez ederek kullanır. | |
4) | Diş hekimliği alanı ile ilgili proje üretir, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir ve raporlar. | |
5) | Diş hekimliği mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir. | |
6) | Diş hekimliği bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur. | |
7) | Hasta mahremiyeti de dahil olmak üzere sosyal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hasta ve hasta yakınları ile iletişim halinde olup, hastanın tüm özelliklerini bilir ve hasta odaklı bir yaklaşımla en uygun tedaviyi önerir. | |
8) | Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için teknolojik gelişmeleri takip eder, ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar. | |
9) | Diş hekimliği mesleği süresince yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, güncel kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve mesleki uygulamaları sırasında kullanır. | |
10) | Diş Hekimliği pratiğinde istismar ve bağımlılık gibi durumlarda, toplumsal etik ve hukuk kurallarının gerektirdiği davranışları sergileyerek tedaviyi gerçekleştirir, ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır. | |
11) | Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır. | |
12) | Doğal afetlerde ve acil durumlarda, diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği koruyucu önlemleri alır; hasta ve toplum yararına olan mesleki uygulamaları gerçekleştirir. | |
13) | Diş hekimliği sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, birey ve toplum sağlığını önceler, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde yürütür. | |
14) | Diş hekimliği mesleğinde sık karşılaşılan belirti ve bulguları ayırt eder, tedavi planı yapar ve gerektiğinde sevk eder, hastalıkları ve klinik durumları aciliyetine ve hasta önceliğine uygun olarak yönetir. | |
15) | Çalıştığı ekibin liderlik sorumluluğunu üstlenebilir, bilimsel kriterlere uygun şekilde yönetebilir, ekibin profesyonel gelişimini destekleyebilir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 2 | 2 | 2 | 8 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 2 | 2 | 8 | |||
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 | 2 | |||
Ödevler | 1 | 1 | 1 | 2 | |||
Küçük Sınavlar | 1 | 1 | 1 | 2 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 2 | 2 | 8 | |||
Final | 2 | 2 | 2 | 8 | |||
Toplam İş Yükü | 38 |