Mimarlık (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI396 | ||||
Ders İsmi: | Türk Sineması | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. MUSTAFA ALGÜL | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Algül | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Türk Sinemasının tarih içerisinde gelişmesinin anlatıldığı derste, öğrencilerin bugün izledikleri filmlerin tarihsel arka planının ve dayandığı temellerin neler olduğunun ortaya konarak bugünkü sinemayı anlamaları ve yorumlamaları amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği: | Türk Sinemasının ortaya çıkışından itibaren tarihsel gelişiminin incelendiği, teknolojik, toplumsal, siyasal gelişmelere bağlı olarak geçirdiği evrelerin anlatıldığı, ortaya çıkan çeşitli sinema hareketlerinin incelenmesiyle sinema dilinde ve anlatımında meydana gelen değişimlerin ortaya konduğu bir derstir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Başlangıcından günümüze kadar Türk sinemasının genel karakteristiğini betimleyebilir. 2) Türkiye'de sinemanın başlangıcına dair bilgileri hatırlar. 3) Tiyatrocular, Geçiş ve Sinemacılar dönemine dair bilgileri hatırlar. 4) Yeşilçam dönemine, film yapım süreçlerine ve endüstri işleyişini hatırlar. 5) Başlangıcından günümüze kadar öne çıkan yönetmenleri ve filmlerini yorumlayabilir. 6) Başlangıcından günümüze kadar Türk sinemasını etkileyen toplumsal koşullara dair yorum yapabilir. 7) Başlangıcından günümüze kadar ülkedeki sosyo-kültürel durumları, ülke sinemasıyla ilişkilendirebilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Türkiye'de İlk Film Çalışmaları, Erken Dönem Türk Sineması | |
2) | Erken Dönem Cumhuriyet Sineması, Tiyatrocular Dönemi, Muhsin Ertuğrul Sineması | |
3) | Türk Sinemasında Geçiş Dönemi, 40'lı yıllar, Yeni Sinemacılar | |
4) | Sinemacılar Dönemi, 50'li yıllar, Film Endüstrisinin Gelişimi | |
5) | Sinemacılar Dönemi, 60'lı yıllar, Yeşilçam'ın Altın Çağı, Sinematik Gelişimler | |
6) | Yeşilçam'da Film Yapım Koşulları, Önemli Yönetmenler ve Filmleri | |
7) | Yeşilçam Sinemasında Akımlar, Türler ve Furyalar | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Türk Sinemasında Karşıtlıklar Dönemi, 70'li Yıllar, Önemli Yönetmenler ve Filmler | |
10) | Yeşilçam'ın Çöküşü, 80'li yıllar, Güldürü Filmleri, Arabesk Filmler, Kadın Filmleri | |
11) | Türk Sinemasının Yeniden Doğuşu: 90'li Yıllara Genel Bir Bakış | |
12) | Türk Sinemasında 2000’li Yıllara Genel Bir Bakış | |
13) | Türk Sinemasında 2010'lu Yıllara Genel Bir Bakış | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
16) | final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Scognamillo, Giovanni. Türk Sinema Tarihi, (2010). 3. Baskı, İstanbul: Kabalcı Yayınevi Hakan, Fikret. Türk Sinema Tarihi, (2010). İstanbul: İnkılap Kitabevi |
Diğer Kaynaklar: | Scognamillo, Giovanni. Türk Sinema Tarihi, (2010). 3. Baskı, İstanbul: Kabalcı Yayınevi Hakan, Fikret. Türk Sinema Tarihi, (2010). İstanbul: İnkılap Kitabevi |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Mimarlığın teknik, estetik, kültürel, tarihsel, toplumsal ve etik boyutları ile ilgili bilgi ve değerleri bilimsel ve eleştirel yaklaşımla öğrenir ve uygular. | |||||||||||||||
2) Mimarlık pratiğini çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürebilirlik ilkeleri ile bütünleştirir. | |||||||||||||||
3) Mimari ve kentsel çevre ilişkisini kurabilir: Kentsel planlama / kentsel tasarım / proje arasındaki etkileşimleri sağlama ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir. | |||||||||||||||
4) Alanında veri toplama, analiz etme, yorumlama ve eleştirel düşünceye dayalı potansiyelleri ve sorunları tanımlama, kavram geliştirme ve eyleme dönük stratejiler belirleme becerisi kazanır. | |||||||||||||||
5) Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurabilir. | |||||||||||||||
6) Toplumsal, işlevsel, teknik, estetik gereksinmelere cevap veren yaratıcı ve özgün fikirler ortaya koyarak mimari tasarım yapma, sunma, uygulama, yönetme ve denetleme aşamalarını bağımsız veya ortak yürütebilme becerisine sahiptir. | |||||||||||||||
7) Geleneksel yöntemler yanında, alanının gerektirdiği yeni bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. | |||||||||||||||
8) Yapılı çevrenin tarihsel ve korunmaya değer niteliklerini analiz etmek, belgelemek; bu alanda, koruma / kullanma dengesini göz önüne alarak renovasyon, restorasyon konularında tasarım yapma bilgi ve becerilerine sahiptir. | |||||||||||||||
9) Yapılı çevrenin oluşumunda ve bina tasarımında, bireysel ve/veya ekip üyesi olarak, farklı disiplinlerle işbirliği yapabilme ve eşgüdüm sağlayabilme becerisini kazanır. | |||||||||||||||
10) Mimarlık alanında mesleki etik ve davranış ilkeleri, örgütsel, yasal kurallar, standartlar, hak ve sorumluluklar ile süreçler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||||||||
11) Farklı ve değişen toplumsal ihtiyaçlara, yaşam kalitesini yükseltmeye katkı sağlamak üzere tasarım ve bilgi üretebilir. | |||||||||||||||
12) Yapılı çevrenin üretiminde, doğal afet riskleri dikkate alarak sağlam yapılar tasarlama konusunda bilgi ve sorumluluk bilincine sahiptir. | |||||||||||||||
13) Mesleki bilgi, düşünce ve uygulamalarına ilişkin yeni gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | |||||||||||||||
14) Mimarlık alanında toplumsal bilincin gelişmesinde, doğa ve kent haklarının dikkate alınması ve savunulmasında sorumluluk alır. | |||||||||||||||
15) Bir yabancı dilde mimari iletişim becerisine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mimarlığın teknik, estetik, kültürel, tarihsel, toplumsal ve etik boyutları ile ilgili bilgi ve değerleri bilimsel ve eleştirel yaklaşımla öğrenir ve uygular. | |
2) | Mimarlık pratiğini çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürebilirlik ilkeleri ile bütünleştirir. | |
3) | Mimari ve kentsel çevre ilişkisini kurabilir: Kentsel planlama / kentsel tasarım / proje arasındaki etkileşimleri sağlama ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir. | |
4) | Alanında veri toplama, analiz etme, yorumlama ve eleştirel düşünceye dayalı potansiyelleri ve sorunları tanımlama, kavram geliştirme ve eyleme dönük stratejiler belirleme becerisi kazanır. | |
5) | Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurabilir. | |
6) | Toplumsal, işlevsel, teknik, estetik gereksinmelere cevap veren yaratıcı ve özgün fikirler ortaya koyarak mimari tasarım yapma, sunma, uygulama, yönetme ve denetleme aşamalarını bağımsız veya ortak yürütebilme becerisine sahiptir. | |
7) | Geleneksel yöntemler yanında, alanının gerektirdiği yeni bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. | |
8) | Yapılı çevrenin tarihsel ve korunmaya değer niteliklerini analiz etmek, belgelemek; bu alanda, koruma / kullanma dengesini göz önüne alarak renovasyon, restorasyon konularında tasarım yapma bilgi ve becerilerine sahiptir. | |
9) | Yapılı çevrenin oluşumunda ve bina tasarımında, bireysel ve/veya ekip üyesi olarak, farklı disiplinlerle işbirliği yapabilme ve eşgüdüm sağlayabilme becerisini kazanır. | |
10) | Mimarlık alanında mesleki etik ve davranış ilkeleri, örgütsel, yasal kurallar, standartlar, hak ve sorumluluklar ile süreçler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
11) | Farklı ve değişen toplumsal ihtiyaçlara, yaşam kalitesini yükseltmeye katkı sağlamak üzere tasarım ve bilgi üretebilir. | |
12) | Yapılı çevrenin üretiminde, doğal afet riskleri dikkate alarak sağlam yapılar tasarlama konusunda bilgi ve sorumluluk bilincine sahiptir. | |
13) | Mesleki bilgi, düşünce ve uygulamalarına ilişkin yeni gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | |
14) | Mimarlık alanında toplumsal bilincin gelişmesinde, doğa ve kent haklarının dikkate alınması ve savunulmasında sorumluluk alır. | |
15) | Bir yabancı dilde mimari iletişim becerisine sahiptir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 2 | 2 | 2 | 8 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 2 | 2 | 8 | |||
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 | 2 | |||
Ödevler | 1 | 1 | 1 | 2 | |||
Küçük Sınavlar | 1 | 1 | 1 | 2 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 2 | 2 | 8 | |||
Final | 2 | 2 | 2 | 8 | |||
Toplam İş Yükü | 38 |