Kimya (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI394 | ||||
Ders İsmi: | Modern Liderlik Teorileri | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. CEM ŞEN | ||||
Dersi Veren(ler): | Cem ŞEN | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, liderliği anlamakta faydalı olan modern liderlik teori ve kavramlarını tanıtmaktır. Bu ders, liderliğin temel kavramları ve liderlik teorilerinin bugüne kadarki evrimi hakkında bilgi sağlayacaktır. Günümüzün modern dünyasında liderlerin iletişim kurmasına ve liderlik etmesine yardımcı olmak için ne gerekir? Basit olarak "Çağdaş Liderlik" olacaktır. En cana yakın ve ilgi çekici liderler bile çağdaş liderlik yaklaşımlarından faydalanabilir. Geçtiğimiz yarım yüzyılda liderlik çalışmaları evrim geçirdi. Birçok yeni model ve çerçeve geliştirildi. Bunlar, lider olmanın ve liderliği iyi uygulamanın ne anlama geldiğini keşfetmeye yardımcı olmaktadır. Birçok liderlik teorisi var. Bazıları geleneksel liderlik teorisi yaklaşımlarını desteklerken, diğerleri çağdaş liderlik teorisi yaklaşımlarını destekler. |
Dersin İçeriği: | Bu ders liderliğin temel kavramları, liderlik ve yönetim, başlıca liderlik teorilerinin tarihsel evrimi, bir liderin yumuşak ve sert becerileri, etkili liderlik davranışı, liderliğin durumsal modelleri ve çağdaş liderlik stillerini ele almaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Alanın disiplinler arası özelliğini kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir 2) Liderlik alanını daha geniş sosyal bilimler alanı içerisinde konumlandırıp, disiplinler arası ilişkilerini belirleyebilir 3) Liderlik alanındaki gelişmeleri takip edebilir 4) Liderlik alanındaki araştırma projelerine katılıp, proje hedefleri ve ihtiyaçları doğrultusunda hem araştırmacı hem de proje yürütücüsü olarak yer alabilir 5) Liderlik için stratejiler ve planlar geliştirebilir 6) Edindikleri liderlik bilgisini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir 7) Liderlik alanındaki akademik ve uygulamalı çalışmalara katkıda bulunabilir 8) Alanın etik değerlerini belirlemek ve sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel değerler gibi konuların farkında olabilir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve Liderliğin Tanımı | Organizasyonlarda Liderlik, 2007 (Yedinci Baskı), Gary Yukl Ders Notları/Sunumlar (ppt yansıları) |
2) | Liderlik ve Yönetim | Organizasyonlarda Liderlik, 2007 (Yedinci Baskı), Gary Yukl Ders Notları/Sunumlar (ppt yansıları) |
3) | Başlıca Liderlik Teorilerinin Tarihsel Evrimi | Organizasyonlarda Liderlik, 2007 (Yedinci Baskı), Gary Yukl Ders Notları/Sunumlar (ppt yansıları) |
4) | Bir Liderin Yumuşak ve Sert Becerileri | Organizasyonlarda Liderlik, 2007 (Yedinci Baskı), Gary Yukl Ders Notları/Sunumlar (ppt yansıları) |
5) | Etkili Liderlik Davranışı | Organizasyonlarda Liderlik, 2007 (Yedinci Baskı), Gary Yukl Ders Notları/Sunumlar (ppt yansıları) |
6) | Liderliğin Durumsal Modelleri | Organizasyonlarda Liderlik, 2007 (Yedinci Baskı), Gary Yukl Ders Notları/Sunumlar (ppt yansıları) |
7) | Çağdaş Liderlik Stilleri: Karizmatik Liderlik, Paternalist Liderlik, Otantik Liderlik | Organizasyonlarda Liderlik, 2007 (Yedinci Baskı), Gary Yukl Ders Notları/Sunumlar (ppt yansıları) |
8) | Stratejik Liderlik, Vizyoner Liderlik, Etik Liderlik | Organizasyonlarda Liderlik, 2007 (Yedinci Baskı), Gary Yukl Ders Notları/Sunumlar (ppt yansıları) |
9) | Hizmetkar Liderlik, Dönüşümsel Liderlik, İşlemsel Liderlik | Organizasyonlarda Liderlik, 2007 (Yedinci Baskı), Gary Yukl Ders Notları/Sunumlar (ppt yansıları) |
10) | Lider-Üye Değişimi (LMX) Teorisi, Çevik Liderlik Leader-Member Exchange (LMX) Theory, Agile Leadership | Organizasyonlarda Liderlik, 2007 (Yedinci Baskı), Gary Yukl Ders Notları/Sunumlar (ppt yansıları) |
11) | Yapay Zeka (AI) Çağında Liderlik Eğitimi ve Gelişimi | Organizasyonlarda Liderlik, 2007 (Yedinci Baskı), Gary Yukl Ders Notları/Sunumlar (ppt yansıları) |
12) | Liderlik Etiği ve Çeşitliliği | Organizasyonlarda Liderlik, 2007 (Yedinci Baskı), Gary Yukl Ders Notları/Sunumlar (ppt yansıları) |
13) | Sosyal Değişimler ve Adalet Oluşturma | Organizasyonlarda Liderlik, 2007 (Yedinci Baskı), Gary Yukl Ders Notları/Sunumlar (ppt yansıları) |
14) | Liderlik Gelişimi ve Örgütsel Değişim | Organizasyonlarda Liderlik, 2007 (Yedinci Baskı), Gary Yukl Ders Notları/Sunumlar (ppt yansıları) |
15) | FİNAL | Organizasyonlarda Liderlik, 2007 (Yedinci Baskı), Gary Yukl Ders Notları/Sunumlar (ppt yansıları) |
Ders Notları / Kitaplar: | Leadership in Organizations, 2007 (Seventh Edition), Gary Yukl |
Diğer Kaynaklar: | Ders Notları/Sunumlar (ppt yansıları) / Lecturer's Handouts/Presentations (ppt slides) |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. | |||||||||||
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | |||||||||||
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. | |||||||||||
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. | |||||||||||
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. | |||||||||||
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||||||
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. | |||||||||||
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. | |||||||||||
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. | |
2) | Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | |
3) | Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. | |
4) | Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | |
5) | Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. | |
6) | Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. | |
7) | İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
8) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
9) | Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. | |
10) | Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. | |
11) | Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 15 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 20 |
Ödev | 1 | % 20 |
Final Pratik | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 |
Ödevler | 1 | 30 |
Küçük Sınavlar | 2 | 20 |
Final | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü | 125 |