UNI394 Modern Leadership Theoriesİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Elektrik-Elektronik Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Elektrik-Elektronik Mühendisliği (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI394
Ders İsmi: Modern Liderlik Teorileri
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. CEM ŞEN
Dersi Veren(ler): Cem ŞEN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, liderliği anlamakta faydalı olan modern liderlik teori ve kavramlarını tanıtmaktır. Bu ders, liderliğin temel kavramları ve liderlik teorilerinin bugüne kadarki evrimi hakkında bilgi sağlayacaktır.
Günümüzün modern dünyasında liderlerin iletişim kurmasına ve liderlik etmesine yardımcı olmak için ne gerekir? Basit olarak "Çağdaş Liderlik" olacaktır. En cana yakın ve ilgi çekici liderler bile çağdaş liderlik yaklaşımlarından faydalanabilir. Geçtiğimiz yarım yüzyılda liderlik çalışmaları evrim geçirdi. Birçok yeni model ve çerçeve geliştirildi. Bunlar, lider olmanın ve liderliği iyi uygulamanın ne anlama geldiğini keşfetmeye yardımcı olmaktadır. Birçok liderlik teorisi var. Bazıları geleneksel liderlik teorisi yaklaşımlarını desteklerken, diğerleri çağdaş liderlik teorisi yaklaşımlarını destekler.
Dersin İçeriği: Bu ders liderliğin temel kavramları, liderlik ve yönetim, başlıca liderlik teorilerinin tarihsel evrimi, bir liderin yumuşak ve sert becerileri, etkili liderlik davranışı, liderliğin durumsal modelleri ve çağdaş liderlik stillerini ele almaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Alanın disiplinler arası özelliğini kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir
2) Liderlik alanını daha geniş sosyal bilimler alanı içerisinde konumlandırıp, disiplinler arası ilişkilerini belirleyebilir
3) Liderlik alanındaki gelişmeleri takip edebilir
4) Liderlik alanındaki araştırma projelerine katılıp, proje hedefleri ve ihtiyaçları doğrultusunda hem araştırmacı hem de proje yürütücüsü olarak yer alabilir
5) Liderlik için stratejiler ve planlar geliştirebilir
6) Edindikleri liderlik bilgisini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir
7) Liderlik alanındaki akademik ve uygulamalı çalışmalara katkıda bulunabilir
8) Alanın etik değerlerini belirlemek ve sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel değerler gibi konuların farkında olabilir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve Liderliğin Tanımı Organizasyonlarda Liderlik, 2007 (Yedinci Baskı), Gary Yukl Ders Notları/Sunumlar (ppt yansıları)
2) Liderlik ve Yönetim Organizasyonlarda Liderlik, 2007 (Yedinci Baskı), Gary Yukl Ders Notları/Sunumlar (ppt yansıları)
3) Başlıca Liderlik Teorilerinin Tarihsel Evrimi Organizasyonlarda Liderlik, 2007 (Yedinci Baskı), Gary Yukl Ders Notları/Sunumlar (ppt yansıları)
4) Bir Liderin Yumuşak ve Sert Becerileri Organizasyonlarda Liderlik, 2007 (Yedinci Baskı), Gary Yukl Ders Notları/Sunumlar (ppt yansıları)
5) Etkili Liderlik Davranışı Organizasyonlarda Liderlik, 2007 (Yedinci Baskı), Gary Yukl Ders Notları/Sunumlar (ppt yansıları)
6) Liderliğin Durumsal Modelleri Organizasyonlarda Liderlik, 2007 (Yedinci Baskı), Gary Yukl Ders Notları/Sunumlar (ppt yansıları)
7) Çağdaş Liderlik Stilleri: Karizmatik Liderlik, Paternalist Liderlik, Otantik Liderlik Organizasyonlarda Liderlik, 2007 (Yedinci Baskı), Gary Yukl Ders Notları/Sunumlar (ppt yansıları)
8) Stratejik Liderlik, Vizyoner Liderlik, Etik Liderlik Organizasyonlarda Liderlik, 2007 (Yedinci Baskı), Gary Yukl Ders Notları/Sunumlar (ppt yansıları)
9) Hizmetkar Liderlik, Dönüşümsel Liderlik, İşlemsel Liderlik Organizasyonlarda Liderlik, 2007 (Yedinci Baskı), Gary Yukl Ders Notları/Sunumlar (ppt yansıları)
10) Lider-Üye Değişimi (LMX) Teorisi, Çevik Liderlik Leader-Member Exchange (LMX) Theory, Agile Leadership Organizasyonlarda Liderlik, 2007 (Yedinci Baskı), Gary Yukl Ders Notları/Sunumlar (ppt yansıları)
11) Yapay Zeka (AI) Çağında Liderlik Eğitimi ve Gelişimi Organizasyonlarda Liderlik, 2007 (Yedinci Baskı), Gary Yukl Ders Notları/Sunumlar (ppt yansıları)
12) Liderlik Etiği ve Çeşitliliği Organizasyonlarda Liderlik, 2007 (Yedinci Baskı), Gary Yukl Ders Notları/Sunumlar (ppt yansıları)
13) Sosyal Değişimler ve Adalet Oluşturma Organizasyonlarda Liderlik, 2007 (Yedinci Baskı), Gary Yukl Ders Notları/Sunumlar (ppt yansıları)
14) Liderlik Gelişimi ve Örgütsel Değişim Organizasyonlarda Liderlik, 2007 (Yedinci Baskı), Gary Yukl Ders Notları/Sunumlar (ppt yansıları)
15) FİNAL Organizasyonlarda Liderlik, 2007 (Yedinci Baskı), Gary Yukl Ders Notları/Sunumlar (ppt yansıları)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Leadership in Organizations, 2007 (Seventh Edition), Gary Yukl
Diğer Kaynaklar: Ders Notları/Sunumlar (ppt yansıları) / Lecturer's Handouts/Presentations (ppt slides)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve elektrik ve elektronik mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık elektrik-elektronik mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir devre, cihazı veya sistemi gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) Elektrik-elektronik mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya elektrik-elektronik mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve elektrik-elektronik mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Elektrik-elektronik mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın elektrik-elektronik mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; elektrik-elektronik mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve elektrik ve elektronik mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık elektrik-elektronik mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir devre, cihazı veya sistemi gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) Elektrik-elektronik mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya elektrik-elektronik mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve elektrik-elektronik mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Elektrik-elektronik mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın elektrik-elektronik mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; elektrik-elektronik mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 15 % 10
Küçük Sınavlar 2 % 20
Ödev 1 % 20
Final Pratik 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 45
Ödevler 1 30
Küçük Sınavlar 2 20
Final 1 30
Toplam İş Yükü 125