İşletme (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI392 | ||||
Ders İsmi: | Yeni Ürün Geliştirmeye Yönelik Yenilikçi Stratejiler | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. ELİF TUĞBA ÇANTAY | ||||
Dersi Veren(ler): | Elif Tuğba Çantay | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, hangi yeni ürünleri geliştireceğinize ve bu süreçte hangi stratejileri kullanacağınıza dair bilinçli kararlar almanıza yardımcı olacak beceriler kazandırmaktır. Hedefimiz, kavramsal bir çerçeve geliştirerek bu çerçeveyi, yeni ürün stratejileri ve geliştirme süreçleri tasarlamak için sağlam bir temel oluşturan gerçek hayat örnekleriyle birleştirmektir. Pazar fırsatlarını tanımlama, analiz etme ve anlama için kullanılan araç ve tekniklere odaklanacak, bu fırsatları nasıl yeni ürün tekliflerine dönüştürebileceğimizi inceleyeceğiz. Ders boyunca, yeni ürün geliştirme sürecinin her aşamasındaki çeşitli kavramsal ve yönetimsel konuları derinlemesine analiz edeceksiniz. |
Dersin İçeriği: | Fırsatları araştırmak, stratejiler geliştirmek ve yeni ürünlerin yaratılma süreçlerini tasarlamak hem girişimciler hem de yöneticiler için önemli sorumluluklar arasındadır. Ancak, yeni ürün geliştirme yüksek risk taşır; piyasaya sürülen ürünlerin büyük bir kısmı başarısızlıkla sonuçlanır. Bu ders, yeni ürünlerde başarı şansını artırmaya odaklanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1. Farklı pazar alanlarında (dijital, üretim vb.) ve sektörlerde sürekli inovasyonun ve yeni ürün/hizmet geliştirmenin stratejik önemini kavrayacak. 2) 2. İnovasyon ve yeni ürün geliştirme süreçlerine dair derinlemesine bir anlayış geliştirecek. 3) 3. Pazar ihtiyaçlarını ve fırsatlarını analiz edip bu bilgileri değerlendirebilecek. 4) 4. Yeni ürün ve hizmet fikirleri oluşturmak için süreçleri uygulama becerisi kazanacak. 5) 5. Vaka çalışmaları ve projeler aracılığıyla yeni ürün geliştirme için gerekli kavram ve araçlara hakim olacak. 6) 6. Ürün geliştirme sürecinde tasarımın ve tasarım odaklı düşünmenin önemini takdir edecek. 7) 7. Yeni ürün konseptlerini değerlendirme ve test etme becerisi kazanacak. 8) 8. Yeni ürünleri pazara sunmak için stratejiler geliştirme yetkinliğine sahip olacak. 9) 9. Kendi yeni ürün veya hizmetlerini tasarlayıp geliştirerek, lansman planı yaparak yeni ürün geliştirme sürecini uygulamalı olarak deneyimleyecek. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bu dersin ilk bölümünde öğrenciler, pazar fırsatlarını belirleme ve seçmenin temellerini öğrenir. Odak noktası, karşılanmamış ihtiyaçları tanımlamak ve farklı sektörlerdeki boşlukları tespit etmektir. Bu temel bilgi, öğrencilerin yeni ürünler geliştirirken doğru fırsatları seçmenin önemini kavramalarına yardımcı olur ve kurs boyunca yapacakları çalışmalara sağlam bir zemin hazırlar. | New Products Management kitabının 1, 2 ve 3. bölümleri, fırsatları belirlemeye yönelik temel kavramları ve yöntemleri kapsamaktadır. Bu derste kullanılan ek ders notları ve tartışma materyalleri ise, fırsat belirleme sürecini gerçek dünyadan örneklerle açıklamaktadır. |
2) | Fırsat tanımlamaya devam ederek, bu hafta potansiyel pazar alanlarının daha derinlemesine analizine odaklanılmaktadır. Öğrenciler, pazar ihtiyaçlarını değerlendirme ve müşteri sorunlarını anlama becerilerini geliştirerek, konsept oluşturma için sağlam bir temel atmaktadır. | Bu haftaki materyaller yine ders kitabının 1, 2 ve 3. bölümleri kapsamakta olup, sınıf içi tartışmalar ve etkileşimli alıştırmalarla desteklenmektedir. Bu kaynaklar, öğrencilerin pazar fırsatlarını etkili bir şekilde değerlendirme ve önceliklendirme becerilerini güçlendirmektedir. |
3) | Bu bölümde, belirlenen fırsatlara uygun ürün konseptleri oluşturma yöntemleri tanıtılmaktadır. Öğrenciler, pazar ihtiyaçlarını karşılayan yenilikçi fikirler üretmek için beyin fırtınası, fikir geliştirme stratejileri ve benzer metodları kullanır. Uygulanabilir ürün konseptleri oluşturmak için yaratıcılığı geliştirme üzerine çalışmalar tanıtılmaktadır. | Kitabın 4, 5, 6 ve 7. bölümleri, ek vaka çalışmalarıyla kavram oluşturma sürecine rehberlik eder. Öğrenciler, başarılı ürün kavramlarını analiz eder ve gerçek dünya örneklerinden öngörüler elde eder. |
4) | Yeni ürün fikri üretmenin bu aşamasında, öğrenciler fikir üretme yöntemlerini genişletir ve ilk ürün fikirlerini geliştirmeye çalışır. Fikirlerin pazar ihtiyaçları ve iş hedefleriyle uyumlu olması vurgulanır; böylece kavramlar hem yaratıcı hem de pratik ve uygulanabilir hale gelir. | Kitabın 4, 5, 6 ve 7. bölümleri, vaka çalışmaları ve grup etkinlikleriyle birlikte öğrencilerin yeni ürün fikirlerini işbirlikçi bir ortamda test etmelerine ve geliştirmelerine olanak tanır. |
5) | Bu hafta, öğrenciler ürün konseptlerini uygulanabilirlik, pazar çekiciliği ve stratejik uyum açısından değerlendirmeyi öğrendikleri değerlendirme aşamasını keşfediyor. SWOT analizi ve maliyet-fayda analizi gibi teknikler ele alınır ve öğrencilerin hangi konseptleri ilerletmeye değer bulacaklarına dair bilinçli kararlar vermelerine yardımcı olmak hedeflenir. | Kitabın 8-12 arası bölümleri, ürün fikirlerini değerlendirmek için metodlar sunar. Bu bölümdeki vaka çalışmaları, teorik bilgiyi destekler ve öğrencilerin değerlendirme tekniklerini gerçek dünya senaryolarında uygulamalarını sağlar. |
6) | Önceki haftanın değerlendirme tekniklerine dayanarak, öğrenciler ürün fikirlerini daha derinlemesine değerlendirmeye odaklanır. Bu ders, risk analizinin ve en uygun ürün fikirlerini seçerken kavramların organizasyonel hedeflerle uyumunun önemini vurgular. | Kitabın 8 - 12. arası bölümleriyle birlikte, öğrencileri birbirlerinin kavramlarını eleştirmeye ve geliştirmeye teşvik eden etkileşimli tartışmalarla devam eder. |
7) | This week culminates the concept evaluation phase with an applied case study. Students use the tools they’ve learned to evaluate a real-world product concept, allowing them to practice their skills in a practical setting and gain insights from analyzing a successful (or unsuccessful) case. | Chapters 8 through 12 and a dedicated case study form the core materials, offering students a hands-on opportunity to consolidate their evaluation skills. |
8) | Öğrenciler, fırsat tanımlama, kavram oluşturma ve değerlendirme yoluyla geliştirdikleri ürün konseptlerini sergileyerek projelerini sunarlar. Bu sunum, öğrencilerin geri bildirim almalarına ve fikirlerini akran ve eğitmen girdilerine göre geliştirmelerine olanak tanıyan dersin önemli bir parçasıdır. | Sunumlar, bireysel araştırma ve verilerle desteklenir. Geri bildirimler, öğrencilerin ürün geliştirme sürecini anlamalarını ve uygulamalarını güçlendirir |
9) | Bu ders, proje sunumlarının devamını sağlar ve daha fazla öğrencinin çalışmalarını sunarak geri bildirim almasına olanak tanır. Her öğrenci, fırsat tanımlamadan konsept geliştirmeye kadar olan süreci vurgulayarak ürün geliştirme anlayışını gösterir. | Her öğrencinin derste şu ana kadar işlenen kavramları anladığını göstermesi için proje özelinde araştırma ve destekleyici veriler önemlidir. |
10) | Geliştirme aşamasına geçerken, öğrenciler ürün konseptlerini nasıl gerçeğe yaklaştıracaklarını öğrenir. Prototipleme, test etme ve ürünü iyileştirmek için geri bildirimlerin kullanılması gibi konular ele alınır ve yaratıcılığın pratik tasarım düşünceleriyle dengelenmesine vurgu yapılır. | Kitabın 13 ila 15. bölümleri, geliştirme sürecinin teknik ve lojistik yönlerini ele alır. Pratik alıştırmalar ve vaka çalışmaları, başarılı (ve başarısız) ürünlerin geliştirme sürecini gerçek dünya örnekleriyle öğrencilere sunar. |
11) | Bu ders, öğrencileri bir ürünü pazara hazırlamanın zorlukları konusunda yönlendirerek geliştirme aşamasını derinleştirir. Kullanıcı testi, tasarım düzenlemeleri ve üretim planlaması gibi konular ele alınır ve geliştirme sürecinde uyum sağlama ve titiz çalışmanın önemi vurgulanır. | Kitabın 13 ila 15. bölümleri ve ek vaka çalışmaları, sağlam bir geliştirme sürecinin önemini pekiştirmek için sınıf tartışmalarıyla birlikte kullanılır. |
12) | Bu hafta, yeni bir ürünü başarıyla piyasaya sürme stratejilerine odaklanır. Öğrenciler, maksimum görünürlük ve benimsenme sağlamak için zamanlama, konumlandırma ve pazarlama taktiklerini öğrenir. Potansiyel riskler için planlama ve lansman sonrası düzenlemelere hazırlık da ele alınır. | Kitabın 16 ila 20. bölümlerİ, öğrencileri lansman öncesinden lansman sonrasına kadar tüm süreç boyunca yönlendirir. Vaka çalışmaları, başarılı ve zorlu ürün lansmanlarına örnekler sunarak öğrencilere pratik içgörüler sağlar. |
13) | Bu son bölümde, lansman stratejileri kapsamında konumlandırma ve pazara giriş stratejilerine odaklanarak öğrencileri yeni bir ürünü tanıtmanın pratiklerine hazırlar. Lansman performansının izlenmesi ve ilk pazar geri bildirimlerine göre stratejilerin uyarlanması üzerinde durulur. | Kitabın 16 ila 20. bölümleri, konumlandırma ve pazara giriş stratejilerine odaklanarak öğrencileri yeni bir ürünü tanıtmanın gerçeklerine hazırlar. Lansman performansının izlenmesi ve ilk pazar geri bildirimlerine göre stratejilerin uyarlanması üzerinde durulur. |
14) | Son hafta, öğrenciler uyguladıkları tüm ürün geliştirme sürecini gösteren grup projelerini sunar. Her takım, fırsat tanımlamadan lansmana kadar olan yaklaşımlarını paylaşarak iş birliği yapma ve teorik bilgiyi pratik projelere uygulama becerilerini sergiler. | Sunumlar, ders kitabı bölümleri, vaka çalışmaları ve bireysel proje içgörüleri gibi tüm ders materyalleriyle desteklenir. Bu final sunumu, öğrencilerin ürün geliştirme sürecini bütünsel olarak anladıklarını göstermelerine olanak tanır. |
Ders Notları / Kitaplar: | New Products Management,12th ed., by Merle Crawford and Anthony Di Benedetto, McGraw-Hill |
Diğer Kaynaklar: | Ders Notları, Vaka Analizleri Lecturer's handouts, Case studies JOURNAL ARTICLES: • Piller, F.T. and Walcher, D.(2006). Toolkits for Idea Competitions: a Novel Method to Integrate Users in New Product Development, R&D Management, 36(3), pp. 307-318. • Ogawa, S. and Piller, F. T. (2006). Reducing the Risks of New Product Development; MIT Sloan Management Review. • Von Hippel, E. and Katz, R. (2002). Shifting innovation to users via toolkits. Management Science, 48(7), pp. 821-833. • Füller, J., Bartl, M., Ernst, H. and Mühlbacher, H. (2006). Community based innovation: How to integrate members of virtual communities into new product development. Electronic Commerce Research, 6(1), pp. 57-73. • Thomke, S. and von Hippel, E. (2002). Customers as Innovators: A New Way to Create Value. Harvard Business Review, 80(4), pp. 74-81. • Brown, T. (2008). Design Thinking. Harvard Business Review, pp. 84-92. • Thomke, S. and Fujimoto, T. (2000). The Effect of “Front-Loading” Problem-Solving on Product Development Performance. The Journal of Product Innovation Management, 17(2), pp. 128-142 • Norman, D. A.(2006). Words Matter. Talk About People: Not Customers, Not Consumers, Not Users. Interactions, pp. 49-63. • Suarez, F. and Lanzolla G. (2005). The Half-Truth of First-Mover Advantage. Harvard Business Review. • Cooper, R. and Slagmulder, R. (1999). Develop Profitable New Products with Target Costing. MIT Sloan Management Review. • Alizon, F. and Shooter, S. B. and Simpson, T. W. (2007). Improving an existing product family based on commonality/diversity, modularity, and cost. Design Studies, 28(4), pp. 387-409. • Simpson, T. W. (2004). Product platform design and customization: Status and promise. Artificial Intelligence for Engineering Design, Analysis and Manufacturing, 18, pp. 3-20. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | ||||||||||||||
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | ||||||||||||||
2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. | ||||||||||||||
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | ||||||||||||||
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. | ||||||||||||||
5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. | ||||||||||||||
6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. | ||||||||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | ||||||||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | ||||||||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | ||||||||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur. | ||||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | ||||||||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | ||||||||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | |
1) | Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | |
2) | İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. | |
3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | |
4) | Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. | |
5) | Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. | |
6) | Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. | |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur. | |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 2 | % 60 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 42 |
Sunum / Seminer | 3 | 6 |
Proje | 4 | 20 |
Final | 3 | 21 |
Toplam İş Yükü | 117 |