Kimya (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI391 | ||||
Ders İsmi: | Tüketici Davranışı | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FİGEN YILDIRIM | ||||
Dersi Veren(ler): | Figen Yıldırım | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilerin tüketici ve tüketici davranışı literatürünü inceleyebilmelerini ve kültürü marka yönetim stratejilerine uyarlayabilmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu derste tüketici davranışının temel kavramlarının verilmesi ve kültür ve alt kültürlerin bireylerin satın alma davranışları üzerindeki etkisinin anlaşılması amaçlanmaktadır. Marka yönetimi süreci tüm aşamalarıyla incelenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Çeşitli faktörlerin tüketici karar süreci üzerindeki etkilerini sonuçları ile birlikte analiz edebilir. 2) Tüketici satın alma karar sürecini açıklayabilir. 3) Tüketici davranışının temel kavram ve modellerini açıklayabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tüketimcilik | Gerek yoktur. |
2) | Tüketici davranışına giriş | Gerek yoktur. |
3) | Tüketici satın alma modelleri | Gerek yoktur. |
4) | Introduction to Brand Management | Gerek yoktur. |
5) | Marka konumlandırma | Gerek yoktur. |
6) | Marka Farkındalığı | Gerek yoktur. |
7) | Marka kimliği, marka kişiliği | Gerek yoktur. |
8) | Vize | Gerek yoktur. |
9) | Marka sadakati | Gerek yoktur. |
10) | Marka imajı | Gerek yoktur. |
11) | Kültür ve markalama | Gerek yoktur. |
12) | Markalaşmada Güncel Konular | Gerek yoktur. |
13) | Öğrenci sunumları | Öğrencilerin hazırlık yapması beklenmektedir. |
14) | Öğrenci sunumları | Öğrencilerin hazırlık yapması beklenmektedir. |
Ders Notları / Kitaplar: | Consumer behaviour : a European perspective / Michael Solomon ... [et al.], 2010,4th edition and Online databes (EBSCO, EMERALD, PROQUEST etc.) |
Diğer Kaynaklar: | Course notes, real case studies, scholarly journals. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. | |||||||||||
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | |||||||||||
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. | |||||||||||
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. | |||||||||||
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. | |||||||||||
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||||||
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. | |||||||||||
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. | |||||||||||
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. | |
2) | Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | |
3) | Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. | |
4) | Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | |
5) | Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. | |
6) | Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. | |
7) | İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
8) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
9) | Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. | |
10) | Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. | |
11) | Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ödevler | 1 | 10 | 10 | 10 | 30 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 | 10 | 30 | ||
Final | 1 | 20 | 20 | 20 | 60 | ||
Toplam İş Yükü | 120 |