Kimya (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI390 | ||||
Ders İsmi: | Farklı Kültürlerde Yönetim | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. MURAT METE | ||||
Dersi Veren(ler): | Murat Mete | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere farklı kültürel ortamlarda etkili bir şekilde yönetim, iletişim ve liderlik yapma, etik zorlukları ele alma ve küresel ortaklıklar ve görevler için stratejiler geliştirme konusunda gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | "Farklı Kültürlerde Yönetim", öğrencilere küreselleşmiş bir dünyada kültürel farklılıkların yönetim uygulamalarını ve örgütsel davranışı nasıl etkilediğine dair derinlemesine bir anlayış sağlar. Ders, vaka çalışmaları, tartışmalar ve pratik örnekler kullanarak kültürlerarası iletişim, kültürlerarası yönetim ve küresel liderliğin temel kavramlarını inceler. Öğrenciler kültürel çerçeveleri inceleyecek, farklı kültürel bağlamlardaki yönetim zorluklarını analiz edecek ve çeşitli ortamlarda etkili karar alma ve problem çözme stratejileri geliştireceklerdir. Ders, uluslararası ortamlarda örgütsel başarıya ulaşmada kültürel farkındalığın ve uyum sağlamanın önemini vurgular. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kültürel ortamları ve bunların örgütsel uygulamalar üzerindeki etkilerini tanımlayıp analiz etmek. 2) Kültürlerarası ortamlarda etkili bir şekilde iletişim kurmak. 3) Küresel liderlik ilkelerini anlamak ve liderlik stillerini farklı kültürel bağlamlara uyarlamak. 4) Uluslararası örgütleri yönetmede etik ikilemleri ve sosyal sorumlulukları değerlendirmek. 5) Çeşitli kültürel ortamlarda başarılı ortaklıklar ve müzakereler için stratejiler geliştirmek. 6) Kültürel zorlukları ele alan yönetim planları oluşturarak küresel görevlere hazırlanmak. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş, müfredat ve beklentiler. “Farklı Kültürlerde Yönetim” dersine giriş. | None |
2) | Değişen Bir Dünyada Küresel Yöneticiler | Ch. 1 p. 3-28 |
3) | Kültürel Ortamlar | Ch. 2 p. 31-70 |
4) | Örgütsel Ortamlar | Ch. 3 p. 71-112 |
5) | Yönetimsel Ortamlar | Ch. 4 p. 113-150 |
6) | Kültürlerarası İletişim | Ch. 5 p. 153-187 |
7) | Küresel Liderlik | Ch. 6 p. 188-223 |
8) | Ara Sınav | |
9) | Yönetim Etiği ve Sosyal Sorumluluk | Sunumlar | Ch. 7 p. 224-258 |
10) | Küresel Ortaklıklar ve Müzakereler | Sunumlar | Ch. 8 p. 259-294 |
11) | Küresel Ekipler ve Küresel Görevler | Sunumlar | Ch. 9, 10 p. 295-369 |
12) | Kültürlerarası Yönetimde Kritik Sorunlar | Sunumlar | |
13) | Sunumlar | |
14) | Dersin gözden geçirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | - Steers, R., M. 2020. Management Across Cultures, 4. Ed., Cambridge University Press. - Wildman, J. L., Griffith, R. L., Armon, B. K. 2016. Critical Issues in Cross Cultural Management, Springer. |
Diğer Kaynaklar: | - Steers, R., M. 2020. Management Across Cultures, 4. Ed., Cambridge University Press. - Wildman, J. L., Griffith, R. L., Armon, B. K. 2016. Critical Issues in Cross Cultural Management, Springer. - Additional sources will be recommended by the instructor |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. | |||||||||||
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | |||||||||||
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. | |||||||||||
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. | |||||||||||
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. | |||||||||||
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||||||
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. | |||||||||||
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. | |||||||||||
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. | |
2) | Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | |
3) | Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. | |
4) | Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | |
5) | Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. | |
6) | Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. | |
7) | İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
8) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
9) | Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. | |
10) | Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. | |
11) | Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
Ödevler | 7 | 21 |
Ara Sınavlar | 3 | 13 |
Final | 3 | 21 |
Toplam İş Yükü | 113 |