UNI390 Management in Different Culturesİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Kimya (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Kimya (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI390
Ders İsmi: Farklı Kültürlerde Yönetim
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. MURAT METE
Dersi Veren(ler): Murat Mete
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere farklı kültürel ortamlarda etkili bir şekilde yönetim, iletişim ve liderlik yapma, etik zorlukları ele alma ve küresel ortaklıklar ve görevler için stratejiler geliştirme konusunda gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: "Farklı Kültürlerde Yönetim", öğrencilere küreselleşmiş bir dünyada kültürel farklılıkların yönetim uygulamalarını ve örgütsel davranışı nasıl etkilediğine dair derinlemesine bir anlayış sağlar. Ders, vaka çalışmaları, tartışmalar ve pratik örnekler kullanarak kültürlerarası iletişim, kültürlerarası yönetim ve küresel liderliğin temel kavramlarını inceler. Öğrenciler kültürel çerçeveleri inceleyecek, farklı kültürel bağlamlardaki yönetim zorluklarını analiz edecek ve çeşitli ortamlarda etkili karar alma ve problem çözme stratejileri geliştireceklerdir. Ders, uluslararası ortamlarda örgütsel başarıya ulaşmada kültürel farkındalığın ve uyum sağlamanın önemini vurgular.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kültürel ortamları ve bunların örgütsel uygulamalar üzerindeki etkilerini tanımlayıp analiz etmek.
2) Kültürlerarası ortamlarda etkili bir şekilde iletişim kurmak.
3) Küresel liderlik ilkelerini anlamak ve liderlik stillerini farklı kültürel bağlamlara uyarlamak.
4) Uluslararası örgütleri yönetmede etik ikilemleri ve sosyal sorumlulukları değerlendirmek.
5) Çeşitli kültürel ortamlarda başarılı ortaklıklar ve müzakereler için stratejiler geliştirmek.
6) Kültürel zorlukları ele alan yönetim planları oluşturarak küresel görevlere hazırlanmak.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş, müfredat ve beklentiler. “Farklı Kültürlerde Yönetim” dersine giriş. None
2) Değişen Bir Dünyada Küresel Yöneticiler Ch. 1 p. 3-28
3) Kültürel Ortamlar Ch. 2 p. 31-70
4) Örgütsel Ortamlar Ch. 3 p. 71-112
5) Yönetimsel Ortamlar Ch. 4 p. 113-150
6) Kültürlerarası İletişim Ch. 5 p. 153-187
7) Küresel Liderlik Ch. 6 p. 188-223
8) Ara Sınav
9) Yönetim Etiği ve Sosyal Sorumluluk | Sunumlar Ch. 7 p. 224-258
10) Küresel Ortaklıklar ve Müzakereler | Sunumlar Ch. 8 p. 259-294
11) Küresel Ekipler ve Küresel Görevler | Sunumlar Ch. 9, 10 p. 295-369
12) Kültürlerarası Yönetimde Kritik Sorunlar | Sunumlar
13) Sunumlar
14) Dersin gözden geçirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: - Steers, R., M. 2020. Management Across Cultures, 4. Ed., Cambridge University Press.
- Wildman, J. L., Griffith, R. L., Armon, B. K. 2016. Critical Issues in Cross Cultural Management, Springer.
Diğer Kaynaklar: - Steers, R., M. 2020. Management Across Cultures, 4. Ed., Cambridge University Press.
- Wildman, J. L., Griffith, R. L., Armon, B. K. 2016. Critical Issues in Cross Cultural Management, Springer.
- Additional sources will be recommended by the instructor

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir.
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir.
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır.
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir.
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar.
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır.
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır.
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir.
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir.
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir.
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır.
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir.
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar.
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır.
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır.
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir.
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 30
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Ödevler 7 21
Ara Sınavlar 3 13
Final 3 21
Toplam İş Yükü 113