Uluslararası İlişkiler (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI390 | ||||
Ders İsmi: | Farklı Kültürlerde Yönetim | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. MURAT METE | ||||
Dersi Veren(ler): | Murat Mete | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere farklı kültürel ortamlarda etkili bir şekilde yönetim, iletişim ve liderlik yapma, etik zorlukları ele alma ve küresel ortaklıklar ve görevler için stratejiler geliştirme konusunda gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | "Farklı Kültürlerde Yönetim", öğrencilere küreselleşmiş bir dünyada kültürel farklılıkların yönetim uygulamalarını ve örgütsel davranışı nasıl etkilediğine dair derinlemesine bir anlayış sağlar. Ders, vaka çalışmaları, tartışmalar ve pratik örnekler kullanarak kültürlerarası iletişim, kültürlerarası yönetim ve küresel liderliğin temel kavramlarını inceler. Öğrenciler kültürel çerçeveleri inceleyecek, farklı kültürel bağlamlardaki yönetim zorluklarını analiz edecek ve çeşitli ortamlarda etkili karar alma ve problem çözme stratejileri geliştireceklerdir. Ders, uluslararası ortamlarda örgütsel başarıya ulaşmada kültürel farkındalığın ve uyum sağlamanın önemini vurgular. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kültürel ortamları ve bunların örgütsel uygulamalar üzerindeki etkilerini tanımlayıp analiz etmek. 2) Kültürlerarası ortamlarda etkili bir şekilde iletişim kurmak. 3) Küresel liderlik ilkelerini anlamak ve liderlik stillerini farklı kültürel bağlamlara uyarlamak. 4) Uluslararası örgütleri yönetmede etik ikilemleri ve sosyal sorumlulukları değerlendirmek. 5) Çeşitli kültürel ortamlarda başarılı ortaklıklar ve müzakereler için stratejiler geliştirmek. 6) Kültürel zorlukları ele alan yönetim planları oluşturarak küresel görevlere hazırlanmak. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş, müfredat ve beklentiler. “Farklı Kültürlerde Yönetim” dersine giriş. | None |
2) | Değişen Bir Dünyada Küresel Yöneticiler | Ch. 1 p. 3-28 |
3) | Kültürel Ortamlar | Ch. 2 p. 31-70 |
4) | Örgütsel Ortamlar | Ch. 3 p. 71-112 |
5) | Yönetimsel Ortamlar | Ch. 4 p. 113-150 |
6) | Kültürlerarası İletişim | Ch. 5 p. 153-187 |
7) | Küresel Liderlik | Ch. 6 p. 188-223 |
8) | Ara Sınav | |
9) | Yönetim Etiği ve Sosyal Sorumluluk | Sunumlar | Ch. 7 p. 224-258 |
10) | Küresel Ortaklıklar ve Müzakereler | Sunumlar | Ch. 8 p. 259-294 |
11) | Küresel Ekipler ve Küresel Görevler | Sunumlar | Ch. 9, 10 p. 295-369 |
12) | Kültürlerarası Yönetimde Kritik Sorunlar | Sunumlar | |
13) | Sunumlar | |
14) | Dersin gözden geçirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | - Steers, R., M. 2020. Management Across Cultures, 4. Ed., Cambridge University Press. - Wildman, J. L., Griffith, R. L., Armon, B. K. 2016. Critical Issues in Cross Cultural Management, Springer. |
Diğer Kaynaklar: | - Steers, R., M. 2020. Management Across Cultures, 4. Ed., Cambridge University Press. - Wildman, J. L., Griffith, R. L., Armon, B. K. 2016. Critical Issues in Cross Cultural Management, Springer. - Additional sources will be recommended by the instructor |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Uluslararası İlişkiler alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgiye sahiptir. | |||||||||||
2) Uluslararası İlişkiler alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | |||||||||||
3) Uluslararası İlişkiler bölümünün diğer sosyal bilimlerle (tarih, siyaset bilimi, hukuk, ekonomi) olan etkileşimini ilişkilendirir. | |||||||||||
4) Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinerek ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümler. | |||||||||||
5) Sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapabilen ve alanı takip eder. | |||||||||||
6) Takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. | |||||||||||
7) Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlayabilme, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. | |||||||||||
8) Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. | |||||||||||
9) Uluslararası İlişkiler alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | |||||||||||
10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||||||
11) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Uluslararası İlişkiler alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgiye sahiptir. | |
2) | Uluslararası İlişkiler alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | |
3) | Uluslararası İlişkiler bölümünün diğer sosyal bilimlerle (tarih, siyaset bilimi, hukuk, ekonomi) olan etkileşimini ilişkilendirir. | |
4) | Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinerek ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümler. | |
5) | Sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapabilen ve alanı takip eder. | |
6) | Takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. | |
7) | Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlayabilme, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. | |
8) | Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. | |
9) | Uluslararası İlişkiler alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | |
10) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
11) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
Ödevler | 7 | 21 |
Ara Sınavlar | 3 | 13 |
Final | 3 | 21 |
Toplam İş Yükü | 113 |