UNI388 Management and Organizationİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Kimya (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Kimya (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI388
Ders İsmi: Yönetim ve Organizasyon
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. MELEK YURDAKUL
Dersi Veren(ler): Melek Yurdakul
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, yönetimin esasları ve organizasyonların davranış şekli hakkında bir anlayış ve farkındalık geliştirmenize yardımcı olmak, öğrencilere yönetim alanına genel bir bakış ve organizasyon yapısı kavramına ilişkin içgörüler sağlamak için tasarlanmıştır. Yönetim teorisinin nasıl geliştiğini anlayarak ve yönetimin dört temel unsurunu keşfederek: planlama, organize etme, liderlik etme ve kontrol etme ve organizasyonların kıt kaynaklarını hedeflerine ulaşmak için nasıl kullandıkları anlaşılacaktır.
Dersin İçeriği: This course covers basic management and business administration concepts; organisational environment and its variables, the stages of management in a historical process and its reflections to the present, managerial functions and current management practices.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Knows management and related concepts, can explain the relationships between them 2) Understand the evolutionary process of management theories and make connections 3) Explains the main components of the internal and external environments of business, their impact, importance and influence on an organisation. 4) Explains how decisions are made in an organisation, including the types of decisions to be made, problem definition and various decision-making approaches. 5) Understands management functions 6) Defines basic business concepts, principles and values that contribute to organisational performance. 7) Reveals the subsystems within the business and the relationships between them 8) Knows post-modern management concepts

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Information about the course
1) Basic Concept of Management Stephen P. Robbins, Mary Coulten, Management, 11th ed., 2012, Pearson
1) Management Theories: Classical Approach (Scientific, Management Process, Bureaucracy) Stephen P. Robbins, Mary Coulten, Management, 11th ed., 2012, Pearson
4) Management Theories: Classical Approach (Scientific, Management Process, Bureaucracy)
5) Neo-classical management approach: Behavioural Management Theory, Hawthorne studies, Kurt Levin Leadership Studies, C. Agyris- Mature and Immature Human Model,
5) Neo-classical management approach: Behavioural Management Theory, Hawthorne studies, Kurt Levin Leadership Studies, C. Agyris- Mature and Immature Human Model,

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Stephen P. Robbins, Mary Coulten, Management, 11th ed., 2012, Pearson
Diğer Kaynaklar: Koçel, Tamer. İşletme Yöneticiliği, (2018). 17.Baskı, İstanbul: Beta yayınları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir.
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir.
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır.
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir.
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar.
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır.
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır.
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir.
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir.
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir.
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır.
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir.
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar.
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır.
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır.
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir.
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 30
Ödev 1 % 40
Ara Sınavlar 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100