Optisyenlik | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI387 | ||||
Ders İsmi: | Tekstil Tasarım ve Üretimi | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ZEKİ ALPAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Zeki Alpan | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere tekstil tasarımı ve üretim süreçlerine dair temel bilgi ve beceriler kazandırmaktır. Öğrenciler, tekstil yüzey tasarımı, malzeme seçimi, üretim teknikleri ve sürdürülebilirlik ilkeleri hakkında bilgi edinerek yaratıcı çözümler üretmeyi öğrenir. |
Dersin İçeriği: | •Tekstil tasarımının temel prensipleri •Kumaş yapıları ve malzeme seçimi •Baskı, dokuma ve diğer tekstil üretim teknikleri •Sürdürülebilir tekstil üretimi •Endüstriyel uygulamalar ve teknolojik yenilikler |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1. Tekstil tasarımının temel prensiplerini kavrayarak yaratıcı yüzey 2) 2. Farklı üretim tekniklerini kullanarak tekstil ürünleri geliştirebilir. 3) 3. Sürdürülebilir üretim süreçlerini planlayarak çevre dostu çözümler sunabilir. 4) 4. Tasarım fikirlerini endüstriyel uygulamalara uygun şekilde hayata geçirebilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tekstil tasarımına giriş ve temel kavramlar | |
2) | Tasarım ilkeleri ve malzeme seçimi | |
3) | Kumaş yapılarının incelenmesi | |
4) | Dokuma teknikleri ve uygulamaları | |
5) | Baskı teknikleri ve desen tasarımı | |
6) | Yüzey manipülasyon teknikleri | |
7) | Tasarımda sürdürülebilirlik ilkeleri | |
8) | Ara Sınav | |
10) | Tekstil üretiminde yenilikçi teknolojiler | |
11) | Endüstriyel tekstil uygulamaları | |
12) | Tasarım geliştirme ve uygulama süreci | |
13) | Proje sunumları ve değerlendirme | |
14) | Değerlendirme | |
15) | Final Haftası | |
16) | Final Haftası |
Ders Notları / Kitaplar: | Prof. Dr. Zeki Alpan , Tekstil Tasarımı Ders Notları |
Diğer Kaynaklar: | Prof. Dr. Zeki Alpan , Tekstil Tasarımı Ders Notları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir. | |||||||||||||||
2) Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir. | |||||||||||||||
3) Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir. | |||||||||||||||
4) Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir. | |||||||||||||||
5) Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur. | |||||||||||||||
6) Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır. | |||||||||||||||
7) Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||
8) Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler . | |||||||||||||||
9) Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır. | |||||||||||||||
10) Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir. | |||||||||||||||
11) Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir. | |||||||||||||||
12) Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir. | |||||||||||||||
13) Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir. | |||||||||||||||
14) Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur. | |||||||||||||||
15) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir. | |
2) | Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir. | |
3) | Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir. | |
4) | Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir. | |
5) | Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur. | |
6) | Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır. | |
7) | Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur. | |
8) | Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler . | |
9) | Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır. | |
10) | Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir. | |
11) | Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir. | |
12) | Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir. | |
13) | Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir. | |
14) | Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur. | |
15) | Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 25 | 0 | 0 | ||||
Uygulama | 10 | 0 | 0 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 0 | 0 | ||||
Sunum / Seminer | 25 | 0 | 0 | ||||
Ödevler | 15 | 0 | 0 | ||||
Ara Sınavlar | 15 | 0 | 0 | ||||
Final | 25 | 0 | 0 | ||||
Toplam İş Yükü | 0 |