UNI385 Pharmaceutical Aspects of Nutritional Disordersİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İşletme (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İşletme (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI385
Ders İsmi: Beslenme Bozukluklarının Farmasötik Yönleri
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. ANMAR HASAN KASHKOOL AL TAIE
Dersi Veren(ler): Anmar AL-TAIE
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yaygın vitaminlerin normal fizyoloji ve hastalıktaki rolünü tanımlayın
Vitamin takviyelerinin faydalı etkilerini inceleyin.
Vitamin takviyelerinin potansiyel toksik etkilerini belirleyin
Dersin İçeriği: Öğrencilerin aşağıdaki yeterlilikleri edinmeleri beklenmektedir:
Vitaminler Beslenme alanında merkezi bir rol oynar.
Belirli hastalıkları önleyen faktörler olarak vitamin keşifleri, alanın ortaya çıkışını işaretlemiştir.
Ayrıca, keşiflerini kolaylaştıran özgüllükten genellikle yoksun olan sağlık desteğindeki rolleri nedeniyle de önemlidirler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrencilerin aşağıdaki yeterlilikleri edinmeleri beklenmektedir: Vitaminler Beslenme alanında merkezi bir rol oynar. Belirli hastalıkları önleyen faktörler olarak vitamin keşifleri, alanın ortaya çıkışını işaretlemiştir. Ayrıca, keşiflerini kolaylaştıran özgüllükten genellikle yoksun olan sağlık desteğindeki rolleri nedeniyle de önemlidirler.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Perspectives on the Vitamin Concepts
2) Properties of Vitamins
3) Considering the Individual Vitamins Water-soluble Vitamins- Vitamin C
4) Water-soluble Vitamins- Thiamine
5) Water-soluble Vitamins- Vitamin B6
6) Water-soluble Vitamins- Folate
7) Water-soluble Vitamins-Vitamin B12
8) Fat-soluble Vitamins- Vitamin A
9) Fat-soluble Vitamins- Vitamin D
10) Fat-soluble Vitamins- Vitamin E
11) Using Current Knowledge of the Vitamins
12) Assessing Vitamin Status
13) Quantifying Vitamin Needs
14) Vitamins Safety and Hazardous
15) Final haftası
16) Final haftası

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: The Vitamins: Fundamental Aspects in Nutrition and Health. 4th edition 2012, Elsevier, UK.

Vitamins and Minerals Demystified: A self-teaching Guide. 2011,
New York: McGraw Hill Professional.
Diğer Kaynaklar: The Vitamins: Fundamental Aspects in Nutrition and Health. 4th edition 2012, Elsevier, UK.

Vitamins and Minerals Demystified: A self-teaching Guide. 2011,
New York: McGraw Hill Professional.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur.
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur.
2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur.
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır.
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır.
5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur.
6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler.
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar.
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur.
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur.
2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur.
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır.
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır.
5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur.
6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler.
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar.
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 30
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 24
Proje 2 12
Ara Sınavlar 16 28
Final 16 26
Toplam İş Yükü 120