MNG055 Turkish Business Environmentİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İşletme (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İşletme (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MNG055
Ders İsmi: Türk İş Ortamı
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. BAHAR DİVRİK
Dersi Veren(ler): .
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Türkiye'nin iş dünyasına ve ekonomik ortamına dair kapsamlı bir anlayış kazandırmak. Öğrencilerin Türkiye'nin ekonomik dinamiklerini, iş dünyasında karşılaşılan fırsat ve tehditleri anlamalarını ve yerel iş kültürüne aşina olmalarını sağlamak.
Dersin İçeriği: Türkiye'nin ekonomik yapısı
İş dünyasının temel dinamikleri
Sektör analizi ve öne çıkan sektörler
Türkiye'deki yatırım fırsatları
Yerel iş kültürü ve değerleri
Uluslararası ticaret ve Türkiye
Ekonomik göstergelerin analizi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Türkiye'nin iş ortamına ilişkin bilgi sahibi olmak
2) Yerel iş kültürünü anlamak
3) Ekonomik göstergeleri analiz edebilmek
4) Türkiye'deki sektörleri tanıyıp yatırım fırsatlarını değerlendirebilmek

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Türkiye'nin Ekonomik Tarihine Giriş
2) Türkiye’nin Ekonomik Yapısı ve Temel Dinamikleri
3) Türkiye’de Sektör Analizi: Tarım, Sanayi ve Hizmetler
4) Türkiye’nin İş Dünyası ve Öne Çıkan Firmalar
5) Yatırım Ortamı ve Teşvikler
6) Yerel İş Kültürü ve Yönetim Anlayışı
7) Ara Sınav
8) Küreselleşme ve Türkiye’nin Ticaret İlişkileri
9) Türkiye’nin Ekonomik Göstergelerinin Analizi
10) Dış Yatırımlar ve Türkiye’nin Rekabet Gücü
11) Bölgesel Ekonomik Fırsatlar
12) Türkiye’de Girişimcilik Ekosistemi
13) Ekonomik Sorunlar ve Çözüm Önerileri
14) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Worthington, Britton, and Thompson, The Business Environment: A Global Perspective, Pearson. 8th
ed., 2018
Diğer Kaynaklar: Dağıstan, U. (2023). The 1950 transformation of the Turkish business system in terms of its basic dynamics: Expectations and results. Business History, 65(8), 1275-1293.
Elias, F. A. (2023). Analysis of the impact of global innovation indicators on enhancing Turkish exports for the period (2011-2021). Iraqi Journal For Economic Sciences, (79).
Özen, Ş., & Önder, Ç. (2021). Diffusion of foreign management practices across Turkish business organizations: A contextualized theory. International Studies of Management & Organization, 51(1), 69-92.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur.
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur.
2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur.
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır.
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır.
5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur.
6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler.
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar.
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur.
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur.
2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur.
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır.
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır.
5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur.
6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler.
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar.
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 44
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 31
Ara Sınavlar 7 21
Final 9 27
Toplam İş Yükü 123