MNG046 Crisis Managementİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İşletme (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İşletme (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MNG046
Ders İsmi: Kriz Yönetimi
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. MELEK YURDAKUL
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencileri kurumsal ve toplumsal bağlamlarda krizleri tanımlamak, değerlendirmek ve bunlara müdahale etmek için teorik bilgi ve pratik araçlarla donatmaktır. Krize hazırlık, risk iletişimi, belirsizlik altında karar verme ve kriz sonrası toparlanma stratejileri ilkelerine odaklanmaktadır. Dersin sonunda öğrenciler, kapsamlı kriz yönetimi planları geliştirebilecek ve kriz müdahale ekiplerine etkin bir şekilde liderlik edebileceklerdir.

Dersin İçeriği: 1. Kriz ve risk yönetimine giriş
2. Krizlerin sınıflandırılması: doğal, teknolojik, insan kaynaklı
3. Kriz yaşam döngüsü ve tipolojileri
4. Erken uyarı sistemleri ve risk analizi
5. Paydaş yönetimi ve kriz iletişimi
6. Baskı altında liderlik ve karar verme
7. Organizasyonel esneklik ve iş sürekliliği
8. Krizler sırasında medya ve halkla ilişkiler
9. Kriz yönetiminde yasal ve etik konular
10. Vaka çalışmaları: şirket, hükümet ve küresel krizler
11. Kriz simülasyonu ve rol yapma
12. Kriz sonrası toparlanma ve öğrenme

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kriz ve risk ile ilgili kuram ve kavramları anlar
2) Kriz sürecini, nedenlerini ve çözüm önerilerini analiz eder.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kriz Yönetimine Giriş Mitroff (2005), Bölüm 1
2) Kriz Türlerini Anlamak (Doğal, Teknolojik, İnsan Kaynaklı) Coombs (2018), Bölüm 2
3) Kriz Yaşam Döngüsü ve Kriz Tipolojileri Coombs (2018), Bölüm 3
4) Risk Analizi ve Erken Uyarı Sistemleri OECD (2020), Bölüm II
5) Baskı Altında Liderlik ve Karar Verme Mitroff (2005), Bölüm 4
6) İç ve Dış Kriz İletişimi Coombs (2018), Bölüm 5
7) Kriz Sırasında Paydaş Yönetimi Kurs LMS'sinden okumalar
8) Midterm Exam
9) Kurumsal Esneklik ve İş Sürekliliği
10) Medya ve Kamuoyu ile Kriz İletişimi Coombs (2018), Bölüm 6
11) Kriz Müdahalesinde Yasal ve Etik Konular OECD'den seçilmiş okumalar
12) Kriz Yönetiminde Vaka Çalışmaları (örneğin, COVID-19, BP Petrol Sızıntısı) LMS'de vaka paketleri
13) Simülasyon ve Rol Oynama: Kriz Senaryosu Atölye Çalışması Eğitmen tarafından hazırlanan materyaller
14) Kriz Sonrası İyileşme ve Öğrenme Mitroff (2005), Sonuç

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Mitroff, I. I. (2005). Why Some Companies Emerge Stronger and Better from a Crisis. AMACOM.
Diğer Kaynaklar: Mitroff, I. I. (2005). Why Some Companies Emerge Stronger and Better from a Crisis.

Coombs, W. T. (2018). Ongoing Crisis Communication.

Boin, A., Hart, P., Stern, E., & Sundelius, B. (2005). The Politics of Crisis Management.

OECD (2020). Good Practices for Crisis Management in the Public Sector.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. 2 2
2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. 2 2
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. 3 3
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır.
5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. 2 2
6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. 2 2
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 3 3
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur. 1 1
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar.
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 2 2
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur.
2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur.
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır.
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır.
5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur.
6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler.
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar.
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 42 % 10
Küçük Sınavlar 2 % 10
Ödev 5 % 20
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 35
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 65
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 35
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 42 0 0
Sunum / Seminer 2 50 100
Proje 1 50 50
Toplam İş Yükü 150