| İşletme (İngilizce) | |||||
| Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey | ||
| Ders Kodu: | MNG044 | ||||
| Ders İsmi: | Innovation Management | ||||
| Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
| Ders Kredileri: |
|
||||
| Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
| Ders Koşulu: | |||||
| Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
| Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
| Dersin Seviyesi: |
|
||||
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
| Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. MELEK YURDAKUL | ||||
| Dersi Veren(ler): | Melek Yurdakul | ||||
| Dersin Yardımcıları: |
| Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere inovasyon ve inovasyon yönetiminin günümüz iş dünyasındaki yerini ve önemini bilimsel temellere dayalı olarak açıklamaktır. |
| Dersin İçeriği: | Bu ders, sürdürülebilir büyümenin en önemli gücü olan inovasyon kavramını stratejik ve uygulamalı olarak ele alır; İnovasyonun temel kavramlarını, yöntemlerini, süreçlerini ve türlerini kapsamlı bir şekilde ortaya koyar. |
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kapsamlı ve derinlemesine inovasyon görüşü geliştirir 2) İşletmeler için inovasyonun önemini öğrenir 4) İnovasyonu farklı bakış açılarıyla ilişkilendirebilir |
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | ders hakkında | |
| 2) | İnovasyon Yönetimi: Temel kavramlar | |
| 3) | İşletme çerçevesinde inovasyon yönetimi | |
| 4) | İnovasyon kaynakları | |
| 5) | İnovasyon modelleri | |
| 6) | İnovasyon türleri | |
| 7) | İnovasyon dinamikleri | |
| 8) | İnovasyon sürecinin değişen doğası | |
| 9) | İnovasyon stratejileri | |
| 10) | İnovasyon yeteneğinin oluşturulması | |
| 11) | İnovasyon yayılımı | |
| 12) | Araştırma ve geliştirme yönetimi | |
| 13) | Ürün inovasyonu yönetimi | |
| 14) | İnovasyonun ticarileştirilmesi |
| Ders Notları / Kitaplar: | Drucker, Peter: “The Discipline of Innovation”, Harvard Business Review, May-June 1985, ss.67-72. * Dodgson, M., Gann, D. M., & Salter, A. (2008). The management of technological innovation: strategy and practice. Oxford University Press on Demand. * Meissner, D., Kotsemir, M. Conceptualizing the innovation process towards the ‘active innovation paradigm’—trends and outlook. J Innov Entrep 5, 14 (2016). https://doi.org/10.1186/s13731-016-0042-z |
| Diğer Kaynaklar: | Drucker, Peter: “The Discipline of Innovation”, Harvard Business Review, May-June 1985, ss.67-72. * Dodgson, M., Gann, D. M., & Salter, A. (2008). The management of technological innovation: strategy and practice. Oxford University Press on Demand. * Meissner, D., Kotsemir, M. Conceptualizing the innovation process towards the ‘active innovation paradigm’—trends and outlook. J Innov Entrep 5, 14 (2016). https://doi.org/10.1186/s13731-016-0042-z |
| Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
4 |
||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Program Kazanımları | |||||||||||||
| 1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | |||||||||||||
| 2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
| 3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
| 4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. | 3 | 2 | 2 | ||||||||||
| 5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
| 6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
| 7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
| 8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
| 9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
| 10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur. | |||||||||||||
| 11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |||||||||||||
| 12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
| 13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | |
| 2) | İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. | |
| 3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | |
| 4) | Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. | |
| 5) | Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. | |
| 6) | Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. | |
| 7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |
| 8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |
| 9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |
| 10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur. | |
| 11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |
| 12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |
| 13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Küçük Sınavlar | 2 | % 30 |
| Ödev | 2 | % 60 |
| Sunum | 2 | % 10 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
| Ders Saati | 16 | 48 |
| Ödevler | 2 | 6 |
| Küçük Sınavlar | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 56 | |