YBS075 Pazarlama Yönetiminin İlkeleriİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Yönetim Bilişim SistemleriÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Yönetim Bilişim Sistemleri

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: YBS075
Ders İsmi: Pazarlama Yönetiminin İlkeleri
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. FATMA NUR ÇİÇİN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Fatma Nur ÇİÇİN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere pazarlama yönetiminin temel kavramlarını, stratejilerini ve iş dünyasındaki güncel uygulamalarını kapsamlı bir şekilde öğretmektir. Ders kapsamında öğrenciler; pazarlama süreçlerini analiz edecek, dijital dönüşümün pazarlama stratejileri üzerindeki etkilerini değerlendirecek ve pazarlama yönetiminin işletme başarısındaki kritik rolünü kavrayacaklardır.
Dersin İçeriği: Bu ders, pazarlama yönetiminin temel ilkelerini ele alarak, pazarlama sürecinin planlanması, uygulanması ve kontrol edilmesi aşamalarını kapsamlı bir şekilde incelemektedir. Pazarlama kavramının tarihsel gelişimi, pazarlama yönetimi süreçleri ve pazarlama karmasının (4P: Ürün, Fiyat, Dağıtım, Tutundurma) temel unsurları dersin odak noktalarındandır. Tüketici davranışları, pazar bölümlendirme, hedefleme ve konumlandırma stratejileri gibi konular ayrıntılı olarak ele alınarak, öğrencilere pazarlama kararlarını etkileyen faktörler hakkında sağlam bir altyapı kazandırılması hedeflenmektedir. Ayrıca, marka yönetimi, müşteri ilişkileri yönetimi (CRM), pazarlama iletişimi ve reklam stratejileri gibi temel pazarlama yönetimi ilkeleri üzerinde durulacaktır. Günümüz iş dünyasında pazarlamanın değişen dinamikleri çerçevesinde dijital pazarlama konularına da değinilecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Pazarlama yönetiminin temel kavramlarını, ilkelerini ve tarihsel gelişimini açıklar.
2) Pazarlama sürecinin planlama, uygulama ve kontrol aşamalarını tanımlar.
3) Pazarlama karması (4P: Ürün, Fiyat, Dağıtım, Tutundurma) bileşenlerini analiz eder ve bu alanlarda stratejik kararlar alır.
4) Tüketici davranışlarını değerlendirerek, pazar bölümlendirme (segmentasyon), hedefleme ve konumlandırma (STP) stratejilerini uygular.
5) Marka yönetimi, müşteri ilişkileri yönetimi (CRM), pazarlama iletişimi ve reklam stratejilerini analiz eder.
6) Rekabetçi pazarlama stratejileri geliştirerek farklı pazar koşullarına uygun çözümler üretir.
7) Dijital pazarlama ve sosyal medya stratejilerini temel düzeyde tanır, geleneksel pazarlama ile karşılaştırır.
8) Vaka analizleri ve uygulamalı çalışmalar yoluyla pazarlama kararlarını gerçek dünyaya uyarlama becerisi geliştirir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Pazarlama Tanım ve Anlayışı Haftalık Ders Sunumları
2) Stratejik Planlama Haftalık Ders Sunumları
3) Pazarlama Planları Haftalık Ders Sunumları
4) Pazarlama Bilgi Sistemleri ve Pazarlama Araştırması Haftalık Ders Sunumları
5) Pazar Talebinin Ölçümü ve Tahmini Haftalık Ders Sunumları
6) Pazarlama Çevresi Haftalık Ders Sunumları
7) Müşteri Değeri Yaratma, Tatmin ve Bağlılık Haftalık Ders Sunumları
8) Ara Sınav
9) Tüketici Davranışları ve Satın Alma Karar Süreci Haftalık Ders Sunumları
10) Endüstriyel Pazarlar ve Satın Alma Davranışı Haftalık Ders Sunumları
11) Rekabet Analizi Haftalık Ders Sunumları
12) Pazar, Bölümleme ve Hedefleme Haftalık Ders Sunumları
13) Farklılaştırma ve Konumlandırma Haftalık Ders Sunumları
14) Dijital Pazarlama Haftalık Ders Sunumları
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kotler, P., & Keller, K. L. (2021). Pazarlama Yönetimi. Pearson Yayınları.
Solomon, M. R. (2020). Tüketici Davranışları: Pazarlama Stratejileriyle Bağlantılar.
Lamb, C. W., Hair, J. F., & McDaniel, C. (2020). Pazarlama İlkeleri.
Diğer Kaynaklar: Chaffey, D. (2021). Dijital Pazarlama Stratejileri.
Harvard Business Review, Pazarlama Stratejileri Özel Sayıları.
Güncel akademik makaleler, vaka analizleri ve pazarlama trend raporları.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Kazanımları
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir.
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır.
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır.
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar.
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur.
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır.
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar.
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir.
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır.
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır.
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar.
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur.
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır.
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar.
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 0 0
Sunum / Seminer 1 0 0
Ara Sınavlar 1 0 0
Final 1 0 0
Toplam İş Yükü 0