İşletme (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MNG411 | ||||
Ders İsmi: | İşletme Denetimi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ALİ ALTUĞ BİÇER | ||||
Dersi Veren(ler): | Ali Altug Bicer | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, işletme sahipleri ve yöneticilerinin denetim sürecini, teorisi, felsefesi, uygulamaları ve etik boyutlarıyla birlikte anlamalarını sağlamaktır. Öğrencilere, denetim sürecinin temel felsefesini kavrayarak, denetim, finansal raporlama ve etik konularında etkili kararlar alma becerisi kazandırmak hedeflenmektedir. Ders kapsamında, denetim teorisi ve uygulamasına ilişkin standartlar, kavramlar ve ilkeler ele alınacak; risk ve kontrol, kanıt ve dokümantasyon gibi temel unsurlar vaka analizleri, sunumlar ve seminer tipi tartışmalarla detaylandırılacaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, denetim süreciyle ilgili teorik, kavramsal ve pratik bilgileri kapsar. Dersin içeriği aşağıdaki konuları içerir: Denetim ve İlgili Hizmetlere Talep Denetim Mesleği ve Mesleki Sorumluluklar Profesyonel Etik İlkeler Denetim Planı ve Programı Önemlilik ve Risk Analizi Denetim Kanıtları ve Kalite Yönetimi Denetim Sürecinin Tamamlanması Denetçi Raporları ve Denetim Sonuçları Ders boyunca bu konular vaka analizleri, sunumlar ve tartışmalarla derinlemesine işlenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Denetim süreciyle ilgili temel kavramları, teorileri ve standartları anlayacaktır. 2) Denetim planlama, risk değerlendirme ve denetim kanıtları toplama süreçlerini kavrayacaktır. 3) Denetçi raporlarının hazırlanması ve sunulması süreçlerinde yeterlilik kazanacaktır. 4) Mesleki etik ilkeler ve standartlar doğrultusunda denetim süreçlerinde etik kararlar verebilecektir. 5) Finansal raporlamada karşılaşılan etik sorunları ve denetim sürecinde alınması gereken önlemleri analiz edebilecektir. 6) Vaka analizleri ve uygulamalar yoluyla denetim mesleğinde karşılaşabilecekleri sorunlara çözüm üretebilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve Dersin Genel Tanıtımı | Ders tanıtım materyallerini ve ders izlencesini gözden geçirin. |
2) | Denetim ve İlgili Hizmetlere Talep | Denetim ihtiyacını ortaya çıkaran nedenler hakkında temel makaleleri okuyun. |
2) | Denetim ve İlgili Hizmetlere Talep | Denetim ihtiyacını ortaya çıkaran nedenler hakkında temel makaleleri okuyun. |
3) | Denetim Mesleği | Denetim ihtiyacını ortaya çıkaran nedenler hakkında temel makaleleri okuyun. |
4) | Denetçinin Sorumlulukları | Denetçinin sorumlulukları hakkında genel bilgi edinin; ISA 200 standardını inceleyin. |
5) | Profesyonel Etik İlkeler | IFAC etik kurallarını okuyun; etik ihlaller üzerine vaka çalışmaları araştırın. |
6) | Denetim Planı ve Programı | Denetim planlaması hakkında temel kavramları inceleyin; örnek bir denetim planı üzerinde çalışın. |
7) | Genel Tekrar ve Değerlendirme | İlk altı haftada ele alınan konuları gözden geçirin ve eksik olduğunuz noktaları tamamlayın. |
8) | Önemlilik ve Risk Analizi | Önemlilik ve risk değerlendirme kavramlarını inceleyin; UDS 320 ve UDS 315 standartlarını gözden geçirin. |
9) | Denetim Kanıtları | Denetim kanıtları toplama yöntemleri hakkında bilgi edinin; ISA 500 standardını inceleyin. |
10) | Kalite yönetimi | Kalite yönetim süreçleri ve ISA 220 standardı hakkında bilgi edinin; denetim firmalarında kalite yönetim sistemleri araştırın. |
11) | Denetim Sürecinin Tamamlanması | Denetim sürecinin kapanış prosedürleri hakkında bilgi edinin; denetim bulgularının raporlanması üzerine vaka inceleyin. |
12) | Denetçi Raporları | Denetçi raporları türleri hakkında bilgi edinin; UDS 700 standardını inceleyin. |
13) | Genel Tekrar ve Problem Çözme | Dönem boyunca işlenen konuları gözden geçirin; örnek denetim vaka çalışmaları yapın. |
14) | Final Sınavı | Final sınavı için tüm konuları tekrar edin; zorlandığınız konular üzerinde durun. |
Ders Notları / Kitaplar: | Arens, Elder, Beasley, Auditing and Assurance Services, An Integrated Approach, 15th Edition, Prentice Hall, 2014. |
Diğer Kaynaklar: | International Standards on Auditing (ISA) Professional Ethics Codes (Ethics standards published by IFAC) Case studies and lecture notes These resources provide the foundational theoretical knowledge and practical examples used throughout the course. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 3 | 3 | ||||||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 1 | |||||||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur. | 1 | 1 | 3 | 3 | ||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | 2 |
1) | Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | 2 |
2) | İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. | 3 |
3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | 3 |
4) | Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. | 3 |
5) | Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. | 3 |
6) | Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. | 2 |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 1 |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 3 |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 3 |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur. | 2 |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 2 |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 3 |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 42 |
Sunum / Seminer | 8 | 8 |
Ödevler | 8 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 |
Final | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü | 135 |