MNG214 Introduction to Financeİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İşletme (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İşletme (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MNG214
Ders İsmi: Finansa Giriş
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. FAHRİ ERENEL
Dersi Veren(ler): Kadri Özgüneş
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amaçları şunlardır:
• öğrencilere finansın ve finansal kararların altında yatan temel ilkeleri tanıtmak
bireyler ve firmalar tarafından yapılmaktadır.
• Özellikle yatırımların (hem gerçek hem de finansal) değerlemesi ile ilgili olarak finansal teoriye ve buradan elde edilen ana sonuçlara ve çıkarımlara ilişkin geniş bir anlayış sağlamak.
Dersin İçeriği: This course will provide a non-technical introduction and overview of the Finance discipline. Thecourse is designed as a foundational course in finance on which subsequent, more specialised finance courses are based.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Mevcut değer kuralı ve arbitrajın olmaması da dahil olmak üzere değerlemeye yönelik farklı yaklaşımları açıklayabilir.
2) Finansal varlıkları (tahviller, hisse senetleri ve türevler) değerlendirmek için uygun teknikleri uygular. Riskin riskli bir varlığın getirisini nasıl etkilediğini ve dolayısıyla riskin dengedeki varlıkların değerini nasıl etkilediğini anlar.
3) Bir şirketin diğer işletme organizasyon biçimlerine göre tanımlayıcı özelliklerini tanımlayın ve açıklayın ve bu farklılıkların finansal yönetim üzerindeki etkilerini ifade edebilir
4) Temel finansal tablolarda yer alan bilgileri anlamak, yorumlamak ve sentezlemek.
5) Firmaların kendilerini finanse etmek için ihraç edebilecekleri menkul kıymet türlerini ve bunların bileşenlerini açıklar
6) şirketlerin yeni hisseleri nasıl çıkardığını anlar, ilişkili maliyetleri ve faydaları ifade eder ve bir menkul kıymet teklifinde ilgili fiyat etkisini hesaplar
7) Değerlemede farklı sermaye maliyetlerini hesaplar

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Finansal Sistem ve Finansın Temelleri
2) Finansal Yönetim ve Karar Verme Süreci
3) Zaman Değeri ve Nakit Akışı
4) Faiz Oranları ve Finansal Araçlar
5) Risk ve Getiri Analizi
6) Hisse Senedi Değerleme
7) Tahvil Değerlemesi ve Faiz Oranı Riski
8) Ara Sınav
9) Şirket Değerlemesi ve Finansal Rasyolar
10) Sermaye Yapısı ve Kaldıraç
11) Yatırım Değerlendirmesi ve Risk Yönetimi
12) Finansal Piyasalar ve Yatırımcı Davranışı
13) Makroekonomik Faktörler ve Finansal Piyasalar
14) Kurumsal Finansman ve Finansal Strateji
15) Finansal Planlama ve Bütçeleme
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Brealey, R.A., Myers, S.C. and A.J. Marcus, Fundamentals of Corporate Finance. (McGraw Hill,
2019) 10th Edition [ISBN: 9781260566093].
Diğer Kaynaklar: Berk, J., DeMarzo, P. and J. Harford, Fundamentals of Corporate Finance. (Pearson, 2018) 4th
Global Edition [ISBN: 9781292215075].

Hillier, D., Clacher, I., Ross, S.A., Westerfield, R.W. and B.D. Jordan, Fundamentals of Corporate
Finance. (McGraw Hill, 2017), 3rd edition [ISBN: 9780077178239].

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur.
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur.
2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur.
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır.
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır.
5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur.
6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler.
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar.
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur.
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur.
2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur.
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır.
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır.
5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur.
6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler.
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar.
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 46
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 15
Ara Sınavlar 8 22
Final 16 38
Toplam İş Yükü 121