INR039 Artificial Intelligence and Migration Governanceİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Uluslararası İlişkiler (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Uluslararası İlişkiler (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: INR039
Ders İsmi: Yapay Zeka ve Geçiş Yönetişimi
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AYSELİN GÖZDE YILDIZ OĞUZALP
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Ayselin YILDIZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, yapay zekanın göç yönetiminde nasıl kullanıldığını incelemek ve tartışmaktır. Disiplinlerarası bir ders olarak, öğrencilere hem göç politikaları ve uygulamaları (sınır yönetimi, giriş/çıkış uygulamaları, vize, ses/yüz/parmak izi tanıma, doğal dil anlama (NLU) vb.) üzerindeki etkilerini hem de coğrafi çeşitliliği (ülke örnekleri) karşılaştırmalı olarak inceleyerek kapsamlı bir bilgi sunmayı amaçlamaktadır.






Dersin İçeriği: Bu ders, yapay zekanın (YZ) göç yönetimi bağlamındaki kullanımını, mevcut tartışmalar ve uygulamalar ile etik boyutlarına odaklanarak ele almaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Göç yönetimi bağlamında yapay zekâya (YZ) dayalı temel sistemler ve çağdaş yaklaşımları tanımlayabilmek.
2) Sınır yönetimi, vize politikaları ve uluslararası koruma bağlamında yapay zekanın kullanımını eleştirel bir yaklaşımla analiz edebilmek.
3) Göç alanında etkin karar verme süreçlerinde yapay zekanın etik kullanımını geliştirecek öneriler sunabilmek.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dijital Dönüşümde Yapay Zekâ Teknolojisini Anlamak İstinye Üniversitesi Yapay Zeka Laboratuvarından Misafir Öğretim Üyesi Dersi
2) x Ana Beduschi, ‘International Migration Management in the Age of Artificial Intelligence’ (2020). IOM World Migration Report (2022) Chapter 4 Chapter 11 - Artificial intelligence, migration and mobility: implications for policy and practice
3) x European Commission, ‘Opportunities and challenges for the use of artificial intelligence in border control, migration and security’ (2020).
4) x Ludivine Sarah Stewart, Fair and efficient asylum procedures and artificial intelligence: Quo Vadis due process?, Computer Law & Security Review, Volume 55, 2024. Meltem Ineli-Ciger, Resettlement by algorithm: Can artificial intelligence uphold human rights?, Computer Law & Security Review, Volume 55, 2024.
5) x Jennifer Lynch, ‘Face off report – Law enforcement use of facial recognition technology’ (Electronic Frontier Foundation, 2020) 7. Javier Galbally Herrerro et al, ‘Study on Face Identification Technology for its Implementation in the Schengen Information System’ (2019) 9. Vavoula, N. (2021). Artificial Intelligence (AI) at Schengen Borders: Automated Processing, Algorithmic Profiling and Facial Recognition in the Era of Techno-Solutionism, European Journal of Migration and Law, 23(4), 457-484.
6) x
7) x Petra Molnar, ‘Technology on the Margins: AI and Global Migration Management from a Human Rights Perspective’ (2019) 8(2) Cambridge International Law Journal 305
8) x Raji, Deborah ‘How our data encodes systematic racism’, MIT Technology Review, 10 December 2020, https://www.technologyreview.com/2020/12/10/1013617/racism-data-science-artificial-intelligence-ai-opinion/ Lauren Rhue, ‘Emotion-reading tech fails the racial bias test’, The Conversation, 3 January 2019, https://theconversation.com/emotion-reading-tech-fails-the-racial-bias-test-108404 UN Special Rapporteur on Contemporary forms of racism, racial discrimination, xenophobia and related intolerance, Report to the 75th session of the UN General Assembly. November 2020, https://undocs.org/A/75/590
9) x Yildiz, Ayselin (2019). “Integration of Refugee Students in European Higher Education: Comparative Country Cases”. ISBN: 987-975-6339-71-8.
10) x
11) x Statewatch, ‘Automated suspicion: The EU’s new travel surveillance initiatives’ (2020). Susie Alegre, Julien Jeandesboz and Niovi Vavoula, ‘European Travel Information and Authorisation System (ETIAS): Border Management, Fundamental Rights and Data Protection’ (Study for the LIBE Committee of the European Parliament, 2017) 23–26.
12) x
13) x How to Utilize AI in More Efficient and Evidence-based Decision Making in Migration? (Visa applications, asylum applications, administrative detention, public security, prediction of new migration)
14) x
15) x

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Petra Molnar. (2024). The Walls Have Eyes: Surviving Migration in the Age of Artificial Intelligence. ISBN: 978-1-62097-836-8. Lecture notes, presentations

Ana Beduschi, ‘International Migration Management in the Age of Artificial Intelligence’ (2020).

IOM World Migration Report (2022) Chapter 4 Chapter 11 - Artificial intelligence, migration and mobility: implications for policy and practice

European Commission, ‘Opportunities and challenges for the use of artificial intelligence in border control, migration and security’ (2020).

Ludivine Sarah Stewart, Fair and efficient asylum procedures and artificial intelligence: Quo Vadis due process?,
Computer Law & Security Review, Volume 55, 2024.

Meltem Ineli-Ciger, Resettlement by algorithm: Can artificial intelligence uphold human rights?, Computer Law & Security Review, Volume 55, 2024.

Jennifer Lynch, ‘Face off report – Law enforcement use of facial recognition technology’ (Electronic Frontier Foundation, 2020) 7.

Javier Galbally Herrerro et al, ‘Study on Face Identification Technology for its Implementation in the Schengen Information System’ (2019) 9.

Vavoula, N. (2021). Artificial Intelligence (AI) at Schengen Borders: Automated Processing, Algorithmic Profiling and Facial Recognition in the Era of Techno-Solutionism, European Journal of Migration and Law, 23(4), 457-484.

Raji, Deborah ‘How our data encodes systematic racism’, MIT Technology Review, 10 December 2020, https://www.technologyreview.com/2020/12/10/1013617/racism-data-science-artificial-intelligence-ai-opinion/

Lauren Rhue, ‘Emotion-reading tech fails the racial bias test’, The Conversation, 3 January 2019, https://theconversation.com/emotion-reading-tech-fails-the-racial-bias-test-108404

UN Special Rapporteur on Contemporary forms of racism, racial discrimination, xenophobia and related intolerance, Report to the 75th session of the UN General Assembly. November 2020, https://undocs.org/A/75/590

Yildiz, Ayselin (2019). “Integration of Refugee Students in European Higher Education: Comparative Country Cases”. ISBN: 987-975-6339-71-8.

Statewatch, ‘Automated suspicion: The EU’s new travel surveillance initiatives’ (2020).

Susie Alegre, Julien Jeandesboz and Niovi Vavoula, ‘European Travel Information and Authorisation System (ETIAS): Border Management, Fundamental Rights and Data Protection’ (Study for the LIBE Committee of the European Parliament, 2017) 23–26.

Matthias Leese, ‘The New Profiling: Algorithms, Black Boxes, and the Failure of Anti-discriminatory Safeguards in the European Union’ (2014) 45(5) Security Dialogue 494

Petra Molnar and Lex Gill (2018). “Bots at the Gate: A Human Rights Analysis of Automated Decision-Making in Canada’s Immigration and Refugee System”.

Diğer Kaynaklar: Petra Molnar. (2024). The Walls Have Eyes: Surviving Migration in the Age of Artificial Intelligence. ISBN: 978-1-62097-836-8. Lecture notes, presentations

Ana Beduschi, ‘International Migration Management in the Age of Artificial Intelligence’ (2020).

IOM World Migration Report (2022) Chapter 4 Chapter 11 - Artificial intelligence, migration and mobility: implications for policy and practice

European Commission, ‘Opportunities and challenges for the use of artificial intelligence in border control, migration and security’ (2020).

Ludivine Sarah Stewart, Fair and efficient asylum procedures and artificial intelligence: Quo Vadis due process?,
Computer Law & Security Review, Volume 55, 2024.

Meltem Ineli-Ciger, Resettlement by algorithm: Can artificial intelligence uphold human rights?, Computer Law & Security Review, Volume 55, 2024.

Jennifer Lynch, ‘Face off report – Law enforcement use of facial recognition technology’ (Electronic Frontier Foundation, 2020) 7.

Javier Galbally Herrerro et al, ‘Study on Face Identification Technology for its Implementation in the Schengen Information System’ (2019) 9.

Vavoula, N. (2021). Artificial Intelligence (AI) at Schengen Borders: Automated Processing, Algorithmic Profiling and Facial Recognition in the Era of Techno-Solutionism, European Journal of Migration and Law, 23(4), 457-484.

Raji, Deborah ‘How our data encodes systematic racism’, MIT Technology Review, 10 December 2020, https://www.technologyreview.com/2020/12/10/1013617/racism-data-science-artificial-intelligence-ai-opinion/

Lauren Rhue, ‘Emotion-reading tech fails the racial bias test’, The Conversation, 3 January 2019, https://theconversation.com/emotion-reading-tech-fails-the-racial-bias-test-108404

UN Special Rapporteur on Contemporary forms of racism, racial discrimination, xenophobia and related intolerance, Report to the 75th session of the UN General Assembly. November 2020, https://undocs.org/A/75/590

Yildiz, Ayselin (2019). “Integration of Refugee Students in European Higher Education: Comparative Country Cases”. ISBN: 987-975-6339-71-8.

Statewatch, ‘Automated suspicion: The EU’s new travel surveillance initiatives’ (2020).

Susie Alegre, Julien Jeandesboz and Niovi Vavoula, ‘European Travel Information and Authorisation System (ETIAS): Border Management, Fundamental Rights and Data Protection’ (Study for the LIBE Committee of the European Parliament, 2017) 23–26.

Matthias Leese, ‘The New Profiling: Algorithms, Black Boxes, and the Failure of Anti-discriminatory Safeguards in the European Union’ (2014) 45(5) Security Dialogue 494

Petra Molnar and Lex Gill (2018). “Bots at the Gate: A Human Rights Analysis of Automated Decision-Making in Canada’s Immigration and Refugee System”.



Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Uluslararası İlişkiler alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgiye sahiptir.
2) Uluslararası İlişkiler alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar.
3) Uluslararası İlişkiler bölümünün diğer sosyal bilimlerle (tarih, siyaset bilimi, hukuk, ekonomi) olan etkileşimini ilişkilendirir.
4) Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinerek ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümler.
5) Sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapabilen ve alanı takip eder.
6) Takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır.
7) Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlayabilme, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır.
8) Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular.
9) Uluslararası İlişkiler alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır.
10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
11) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Uluslararası İlişkiler alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgiye sahiptir.
2) Uluslararası İlişkiler alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar.
3) Uluslararası İlişkiler bölümünün diğer sosyal bilimlerle (tarih, siyaset bilimi, hukuk, ekonomi) olan etkileşimini ilişkilendirir.
4) Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinerek ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümler.
5) Sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapabilen ve alanı takip eder.
6) Takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır.
7) Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlayabilme, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır.
8) Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular.
9) Uluslararası İlişkiler alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır.
10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
11) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sunum / Seminer 4 5 20
Ara Sınavlar 7 5 35
Final 12 5 60
Toplam İş Yükü 157