Yönetim Bilişim Sistemleri | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | YBS222 | ||||
Ders İsmi: | Operasyonel Tedarik Zinciri Yönetimi | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. TAYFUN UTAŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr.Öğr. Üyesi Tayfun Utaş | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Tedarik Zinciri Yönetimi dersinin amacı, bugünün ve geleceğin şiddetli rekabet ortamında başarının Tedarik Zinciri Yönetimi’nden geçtiğini vurgulamaktır. Üretim Yönetimi dersinin de bir devamı olan derste öğrencilere Sektörel tedarik zincir uygulamaları hakkında pratiğe yönelik bilgiler verilerek bilgi ve becerileri artırılmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Tedarik Zinciri Temel Kavramları Stratejiler ve Yaklaşım Modelleri Tedarik Zinciri Ağı Tasarımı ve Yer Seçimi Lojistik Yönetimi ve Süreçleri Performans Ölçüm Yöntemleri Bilgi Yönetimi ve Teknoloji Kullanımı Stok Yönetimi ve Talep Tahminleme Depo Yönetimi ve Elleçleme Teknikleri Envanter Yönetimi ve Kontrol Sistemleri Vaka Analizleri ile Uygulamalı Çalışmalar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler, • Tedarik Zinciri Yönetimi ile ilgili temel kavramları; Arz ve Talep ve İnsan ihtiyaçları konusunda bilgi sahibi olur • Tedarik Zincirinde Operasyonel konularda entegrasyonu anlayarak diğer disiplinler ile sentezler • Tedarik Zinciri Yönetimi'nde Stok yönetimi , Envanter uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur. • Ders içi yapılan farklı sektörlere ait vaka çalışmalarıyla, en optimum çözümleri bulmaya çalışır. • TZY ağ tasarımında bilgi sahibi olur ve başlangıç düzeyde tasarlar • TZY performans yönetimi blir • TZY konusunda yorum yapabilir ve tartışabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Teori ve Uygulama : Tanışma, Dersin içeriği hakkında bilgilendirme, • İzlence ve değerlendirme kriterleri ile hakkında bilgilendirme • Dersin İçerikleri • Kaynaklar hakkında bilgilendirme • Ofis saatleri • Operasyonal Mükemmellik ve İşletme | Ders Sunuşu |
2) | TZY temel kavramlar, temel bileşenler ve katılımcılar | Ders Sunuşu |
3) | TZY Yaklaşım modelleri ,stratejiler Vaka Verileri | ders sunuşu |
4) | TZY Ağ tasarımı ve Yer Seçimi -1 Vaka Tartışması | ders sunuşu |
5) | TZY Ağ tasarımı ve Yer Seçimi -2 Problemler QUİZ-1 | ders sunuşu |
6) | TZY ve Lojisitk Kavram | ders notu |
7) | TZY Performance | ders sunuşu |
8) | Sınav Sınav Çözümü | Sınav soruları |
9) | TZY Bilgi Yönetimi | ders sunuşları |
10) | Stok yönetimi ve Tahmin | ders sunuşları |
11) | Stok yönetimi ve Tahmin | ders sunuşları |
12) | TZY Bilgi Yönetimi | ders sunuşları |
13) | Depo yönetimiz ve Elleçleme | ders sunuşu |
14) | TZY ve Envanter Yönetimi | ders sunusları |
15) | Final | sorular |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğrenciye verilecek Çeşitli PDF kaynakları 1. TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ Yazarlar Prof.Dr. Mehmet Necdet TİMUR Dr.Öğr.Üyesi Melih BAŞKOL Doç.Dr. Gülsen Serap ÇEKEROL Öğr.Gör. Bahar SUVACI AÖF 2. Tedarik Zinciri Yönetimi Strayeji, Planlama Ve Operasyon - Supply Chain Management Strategy, Planning, And Operation 3. Nobel Akademik Yayıncılık Doç Dr. Emrah Bulut |
Diğer Kaynaklar: | Various PDF resources to be given to students 1. SUPPLY CHAIN MANAGEMENT Authors Prof. Dr. Mehmet Necdet TİMUR Assoc. Prof. Dr. Melih BAŞKOL Assoc. Prof. Dr. Gülsen Serap ÇEKEROL Assoc. Prof. Bahar SUVACI AÖF 2. Supply Chain Management Strategy, Planning, And Operation 3. Nobel Academic Publishing Assoc. Prof. Dr. Emrah Bulut |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | |||||||||||||
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | |||||||||||||
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | |||||||||||||
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | |||||||||||||
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | |||||||||||||
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | |||||||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |||||||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |||||||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |||||||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | |||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |||||||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |||||||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | |
2) | Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | |
3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | |
4) | Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | |
5) | Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | |
6) | Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 15 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ödevler | 5 | 2 | 1 | 1 | 20 | ||
Küçük Sınavlar | 5 | 2 | 1 | 2 | 25 | ||
Ara Sınavlar | 5 | 3 | 2 | 2 | 35 | ||
Final | 10 | 2 | 2 | 3 | 70 | ||
Toplam İş Yükü | 150 |