MNG212 Supply Chain Managementİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İşletme (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İşletme (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MNG212
Ders İsmi: Tedarik Zinciri Yönetimi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. MELEK YURDAKUL
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere tedarik zinciri yönetimi kavramları, stratejileri ve uygulamaları hakkında kapsamlı bir anlayış kazandırmaktır. Değer yaratma, verimliliği artırma ve rekabet avantajı elde etmeye vurgu yaparak, tedarik zinciri boyunca mal, bilgi ve finans akışına odaklanır. Öğrenciler satın alma, lojistik, envanter, nakliye ve tedarikçi ilişkilerini etkin bir şekilde yönetmek için analitik ve karar verme becerileri kazanacaklardır.
Dersin İçeriği: 1. Tedarik zinciri yönetimine giriş
2. Tedarik zinciri stratejisi ve değer yaratma
3. Talep yönetimi ve tahmin
4. Satın alma ve kaynak bulma stratejileri
5. Envanter yönetim sistemleri
6. Lojistik, depolama ve taşımacılık
7. Tedarik zinciri ağ tasarımı
8. Tedarikçi ilişkileri yönetimi
9. Küresel tedarik zincirleri ve risk yönetimi
10. Sürdürülebilir tedarik zinciri uygulamaları
11. Tedarik zincirlerinde dijital dönüşüm (IoT, AI, blockchain)
12. SCM'de vaka çalışmaları (örneğin, Amazon, Apple, Zara)

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Tedarik zinciri yönetiminin temel kavramlarına vakıf olabilmek
2) Tedarik zinciri yönetiminin gelişim süreçlerini anlayabilmek
3) Endüstride kullanılan tedarik zinciri uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tedarik Zinciri Yönetimine Giriş Chopra & Meindl, Bölüm 1
2) Tedarik Zinciri Etkenleri ve Ölçütleri Chopra & Meindl, Bölüm 2
3) Tedarik Zinciri Stratejisinin Tasarlanması Chopra & Meindl, Bölüm 3
4) SCM'de Talep Tahmini Chopra & Meindl, Bölüm 7
5) Envanter Yönetimi Temelleri Christopher, Bölüm 5
6) Kaynak Kullanımı ve Tedarikçi Seçimi Chopra & Meindl, Bölüm 10
7) Lojistik ve Dağıtım Sistemleri Christopher, Bölüm 6
8) Ara Sınav
9) Depolama ve Taşımacılık
10) Tedarik Zinciri Ağ Tasarımı Chopra & Meindl, Bölüm 6
11) Küresel Tedarik Zincirlerinde Risk Yönetimi Harvard Vakası: "Küresel Tedarik Riskinin Yönetilmesi"
12) Sürdürülebilir ve Yeşil Tedarik Zincirleri Dergi makalesi (LMS aracılığıyla paylaşılır)
13) Dijital Tedarik Zincirleri - IoT, Yapay Zeka, Blockchain MIT vaka çalışması: "Tedarik Zincirlerinde Dijital Dönüşüm"
14) Ders Özeti ve Final Değerlendirmesi Hafta 1-13'teki materyalleri gözden geçirin

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Chopra, S., & Meindl, P. (2019). Supply Chain Management: Strategy, Planning, and Operation (7th Ed.). Pearson.
Diğer Kaynaklar: Christopher, M. (2016). Logistics and Supply Chain Management (5th Ed.). Pearson.

Hugos, M. (2018). Essentials of Supply Chain Management (4th Ed.). Wiley.

Harvard Business Review articles on logistics and global sourcing

MIT Center for Transportation & Logistics case studies

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur.
2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. 2 2 2
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. 2 2 2
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. 1 1 1
5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur.
6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. 2 2 2
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 3 3 3
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur. 2 2 2
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 2 2 2
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 2 2 2
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur.
2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. 2
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. 2
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. 1
5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur.
6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. 2
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 3
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur. 2
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 2
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 2
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Küçük Sınavlar 2 % 10
Ödev 5 % 20
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 35
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 65
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 35
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Toplam İş Yükü 48