HIR049 Moda İletişimi ve Medyaİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve Reklamcılık(Yandal)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HIR049
Ders İsmi: Moda İletişimi ve Medya
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. ÇİĞDEM ERTİKİN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere, modanın kültürel, sosyal ve ekonomik boyutlarını medya üzerinden nasıl ifade edileceği ve bu iletişimde hangi araçların etkin bir şekilde kullanılacağı aktarılır. Ders öğrencilerin moda dünyasındaki iletişim süreçlerini anlamalarını ve bu süreçleri etkili bir şekilde yönetmelerini sağlamak amaçlar.
Dersin İçeriği: Ders, moda endüstrisinde medya araçları ve stratejilerinin kullanımını, kültürel ve sosyal bağlamda moda iletişimini, ve moda markalarının iletişim stratejilerinin oluşturulmasını kapsar. Öğrenciler, moda dünyasındaki iletişim süreçlerini yönetme becerisi kazanırlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Moda iletişimi ve medya araçlarını etkin bir şekilde kullanabilir.
1) Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
2) Moda markaları için iletişim stratejileri geliştirebilir.
3) Moda dünyasındaki kültürel ve sosyal dinamikleri anlayabilir.
4) Medya aracılığıyla moda markalarının itibarını yönetebilir.
5) Dijital ve geleneksel medya platformlarında moda iletişimi yapabilir.
6) Moda kampanyalarının tasarımı ve uygulamasını gerçekleştirebilir.
7) Moda ve medya ilişkisini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir.
8) Sürdürülebilir moda iletişim stratejileri geliştirebilir.
9) Moda trendlerini medya üzerinden nasıl yayacağını öğrenebilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Moda ve kültüre giriş: Kültürel ve toplumsal faktörlerin moda üzerindeki rolü
2) Moda ve kültüre giriş: Kültürel ve toplumsal faktörlerin moda üzerindeki rolü
3) Moda tarihi, Moda iletişiminin tarihsel gelişimi -
4) Toplumsal cinsiyet, kimlik ve moda ilişkisi
5) Medya ilişkileri ve moda: Moda dergileri, moda fotoğrafçılığı televizyon, radyo
6) Moda kampanyalarının medya üzerindeki etkileri -
7) Medyada moda trendlerinin oluşturulması ve yayılması -
8) Arasınav -
9) Dijital medya ve moda iletişimi sosyal medya platformları, moda blogları ve influencerlar -
10) Sosyal medya platformlarında moda markalarının içerik stratejileri
11) Gerçek moda markaları üzerine vaka çalışmaları
12) Moda iletişimi alanında yenilikçi projeler geliştirme: Medya kampanyası tasarımı ve sunumu -
13) Moda iletişimi alanında yenilikçi projeler geliştirme: Medya kampanyası tasarımı ve sunumu -
13) Moda iletişimi alanında yenilikçi projeler geliştirme: Medya kampanyası tasarımı ve sunumu -
13) Moda iletişimi alanında yenilikçi projeler geliştirme: Medya kampanyası tasarımı ve sunumu -
14) Final -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Malcolm Barnard, Fashion as Communication
Diğer Kaynaklar: Roland Barthes, The Rhetorical System from The Fashion System, Roland Barthes, The Language of Fashion, Mark Tungate, Modada Marka Olmak: Armani'den Zara'ya Moda Devlerinin Marka Oluşturma Tarzları, Gaynor Lea-Greenwood, Fashion Marketing Communications, Olga Mitterfellner, Fashion Marketing and Communication: Theory and Practice Across the Fashion Industry, Malcolm Barnard, Fashion as Communication, Gwyneth Moore, Fashion Promotion: Building a Brand Through Marketing and Communication, Uğur Batı, Reklamın Dili, John Grant, *Marka Hikayeleri: İstanbul'dan Endonezya'ya

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

1

2

3

4

5

6

7

8

9

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 3 0 0
Toplam İş Yükü 0