Ders Kodu: | HIR049 | ||||
Ders İsmi: | Moda İletişimi ve Medya | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. ÇİĞDEM ERTİKİN | ||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilere, modanın kültürel, sosyal ve ekonomik boyutlarını medya üzerinden nasıl ifade edileceği ve bu iletişimde hangi araçların etkin bir şekilde kullanılacağı aktarılır. Ders öğrencilerin moda dünyasındaki iletişim süreçlerini anlamalarını ve bu süreçleri etkili bir şekilde yönetmelerini sağlamak amaçlar. |
Dersin İçeriği: | Ders, moda endüstrisinde medya araçları ve stratejilerinin kullanımını, kültürel ve sosyal bağlamda moda iletişimini, ve moda markalarının iletişim stratejilerinin oluşturulmasını kapsar. Öğrenciler, moda dünyasındaki iletişim süreçlerini yönetme becerisi kazanırlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Moda iletişimi ve medya araçlarını etkin bir şekilde kullanabilir. 1) Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 2) Moda markaları için iletişim stratejileri geliştirebilir. 3) Moda dünyasındaki kültürel ve sosyal dinamikleri anlayabilir. 4) Medya aracılığıyla moda markalarının itibarını yönetebilir. 5) Dijital ve geleneksel medya platformlarında moda iletişimi yapabilir. 6) Moda kampanyalarının tasarımı ve uygulamasını gerçekleştirebilir. 7) Moda ve medya ilişkisini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir. 8) Sürdürülebilir moda iletişim stratejileri geliştirebilir. 9) Moda trendlerini medya üzerinden nasıl yayacağını öğrenebilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Moda ve kültüre giriş: Kültürel ve toplumsal faktörlerin moda üzerindeki rolü | |
2) | Moda ve kültüre giriş: Kültürel ve toplumsal faktörlerin moda üzerindeki rolü | |
3) | Moda tarihi, Moda iletişiminin tarihsel gelişimi | - |
4) | Toplumsal cinsiyet, kimlik ve moda ilişkisi | |
5) | Medya ilişkileri ve moda: Moda dergileri, moda fotoğrafçılığı televizyon, radyo | |
6) | Moda kampanyalarının medya üzerindeki etkileri | - |
7) | Medyada moda trendlerinin oluşturulması ve yayılması | - |
8) | Arasınav | - |
9) | Dijital medya ve moda iletişimi sosyal medya platformları, moda blogları ve influencerlar | - |
10) | Sosyal medya platformlarında moda markalarının içerik stratejileri | |
11) | Gerçek moda markaları üzerine vaka çalışmaları | |
12) | Moda iletişimi alanında yenilikçi projeler geliştirme: Medya kampanyası tasarımı ve sunumu | - |
13) | Moda iletişimi alanında yenilikçi projeler geliştirme: Medya kampanyası tasarımı ve sunumu | - |
13) | Moda iletişimi alanında yenilikçi projeler geliştirme: Medya kampanyası tasarımı ve sunumu | - |
13) | Moda iletişimi alanında yenilikçi projeler geliştirme: Medya kampanyası tasarımı ve sunumu | - |
14) | Final | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Malcolm Barnard, Fashion as Communication |
Diğer Kaynaklar: | Roland Barthes, The Rhetorical System from The Fashion System, Roland Barthes, The Language of Fashion, Mark Tungate, Modada Marka Olmak: Armani'den Zara'ya Moda Devlerinin Marka Oluşturma Tarzları, Gaynor Lea-Greenwood, Fashion Marketing Communications, Olga Mitterfellner, Fashion Marketing and Communication: Theory and Practice Across the Fashion Industry, Malcolm Barnard, Fashion as Communication, Gwyneth Moore, Fashion Promotion: Building a Brand Through Marketing and Communication, Uğur Batı, Reklamın Dili, John Grant, *Marka Hikayeleri: İstanbul'dan Endonezya'ya |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 3 | 0 | 0 | ||||
Toplam İş Yükü | 0 |