Halkla İlişkiler ve Reklamcılık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HIR039 | ||||
Ders İsmi: | Sürdürülebilirlik İletişimi | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. ELİF YILMAZ | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç.Dr.Esra BAYHANTOPÇU | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Derste şunlar amaçlanmaktadır: Öğrencinin; • Sürdürülebilirlik bağlamında medya ve iletişimle ilgili teori ve yöntemleri entegre etme, sınırlı bilgiyle bile karmaşık olguları, sorunları ve durumları analiz etme, değerlendirme ve ele alma becerisini gösterebilmesi • Sürdürülebilirlik iletişimi teorilerine hakim olması • Sürdürülebilirlik iletişimi hedef kitleye yönelik iletişim çalışmaları gerçekleştirme yöntemleri • Sürdürülebilirlik farkındalığı yaratmak için yeni iletişim tekniklerinden yararlanılması • Sürdürülebilirlik iletişim çalışmalarının ve kampanyalarının ne şekilde planlanması ve yürütülmesine dair bilgi sahibi olunması |
Dersin İçeriği: | Ders, medya ve iletişim odaklı olarak sürdürülebilirlik konusunun iletişimini kapsamlı bir şekilde ele almaktadır. Sürdürülebilir çalışmalarının yaygınlaşmasını ve doğru bilinmesini sağlamak için iletişim çalışmalarına ihtiyaç duyulmaktadır. Sürdürülebilirlik İletişimi, sürdürülebilirliği içeren çevre, sorumlu üretim-tüketim ve eşitlik başta olmak üzere pek çok konuda sorumlulukların yerine getirilmesi ve farkındalığın artırılması için yapılan çalışmaların ne şekilde etkili yapılandırılabileceğini ele alan teorik ve aynı zamanda uygulama örneklerini içeren bir derstir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sürdürülebilirlik konularını kapsamlı bir şekilde öğrenecektir. 2) Sürdürülebilirlik iletişimimin ne olduğunu ve nasıl yapılması gerektiğini öğrenecek ve uygulama yöntemleri hakkında tecrübe edinecektir. 3) Sürdürülebilirlik konularına dair iletişim çalışmalarının ve kampanyalarının ne şekilde planlanması ve yürütülmesine dair bilgi sahibi olacaktır. 4) Sürdürülebilirlik iletişimi yetkililerinin kazanması gereken bilgi ve tecrübeye sahip olacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Amaçları, İçerik, Beklentiler, Dersin Temel Bilgileri. Sürdürülebilirlik Tanımı ve Tarihsel Gelişimi | |
2) | Birleşmiş Milletler Sürdürülebilirlik Kalkınma Amaçları | |
3) | Sürdürülebilirlik Alanları ve Toplumsal Farkındalık | |
4) | Sürdürülebilirlik İletişimi Temel Özellikleri, Kuramları ve Medya | |
5) | Sürdürülebilirlik İletişimi Stratejileri Geliştirme | |
6) | Sürdürülebilirlik ve Sosyal Pazarlama | |
7) | Sürdürülebilir Kalkınmada Davranış Değişikliği için Yeni İletişim Yöntemleri | |
8) | Vize | |
9) | Yeni Medya ve Sürdürülebilirlik İletişimi için Yeni İletişim Yöntemleri | |
10) | Sürdürülebilirlik Kampanyalarının İletişim Planlaması | |
11) | Şirketlerin Sürdürülebilirlik Çalışmaları ve İletişim Örnekleri | |
12) | Öğrenci Sunumları: Sürdürülebilir Farkındalık Yaratmak için İletişim Kampanyası Tasarımı | |
13) | Öğrenci Sunumları: Sürdürülebilir Farkındalık Yaratmak için İletişim Kampanyası Tasarımı | |
14) | Genel Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Notları ve Sunumları, Makaleler |
Diğer Kaynaklar: | Ders Notları ve Sunumları, Makaleler • - Philip Kotler & Nancy Lee. (2013). Kurumsal Sosyal Sorumluluk. Mediacat Yayınları. • - Esra Bayhantopçu & Pınar Gökçin Özuyar (Ed). (2023). Akademik Disiplinlerde Sürdürülebilirlik. Nobel Akademik Yayıncılık. • - Zeliha Oçak. (2020). Sürdürülebilirlik İletişimi: Sürdürülebilirliğin Ekonomi Politiği ve Markalar. Nobel Akademik Yayıncılık. • - Yeliz Kuşay. (2020). Kurumsal Sürdürülebilirlik İletişimi Uygulamaları. Eğitim Yayınevi - Bilimsel Eserler • - Birleşmiş Milletler - Küresel Amaçlar - https://www.kureselamaclar.org/ |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. | |||||||||||||||
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. | |||||||||||||||
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. | |||||||||||||||
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. | |||||||||||||||
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. | |||||||||||||||
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. | |||||||||||||||
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. | |||||||||||||||
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. | |||||||||||||||
9) Yönetim becerisine sahiptirler. | |||||||||||||||
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. | |||||||||||||||
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. | |||||||||||||||
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. | |||||||||||||||
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. | |||||||||||||||
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. | |||||||||||||||
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. | |
2) | Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. | |
3) | Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. | |
4) | İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. | |
5) | Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. | |
6) | Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. | |
7) | Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. | |
8) | Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. | |
9) | Yönetim becerisine sahiptirler. | |
10) | Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. | |
11) | Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. | |
12) | Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. | |
13) | Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. | |
14) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. | |
15) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 70 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Ara Sınavlar | 7 | 35 |
Final | 9 | 45 |
Toplam İş Yükü | 128 |