Kimya (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ENS032 | ||||
Ders İsmi: | Tedarik Zinciri Yönetimine Giriş | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SALİHA KARADAYI USTA | ||||
Dersi Veren(ler): | Erfan Babaee Tirkolaee | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ders, tedarik zinciri yönetimi ve lojistik arasındaki temel farkları öğretmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca, yönetim bileşenlerini, yararlı araçları ve teknikleri ve profesyonel fırsatları belirlemek için farklı tedarik zinciri aktörlerini göz önünde bulundurarak farklı karar alma düzeylerini açıklamaktadır. Bunlar tedarik zinciri tasarımı kavramı altında ele alınmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Öğrencilere tedarik zinciri yönetimi, tedarik zinciri ve lojistik sistemlerinin tasarımı kavramlarını tanıtan teorik ve pratik bir derstir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Tedarik Zinciri Yönetimi ve lojistiğin temel kavramlarını anlar 2) Operasyon yönetimini ve farklı karar alma seviyelerini tanır 3) Tedarik zinciri aktörlerinin karlılığını en üst düzeye çıkarmak için yararlı teknikler geliştirir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tedarik Zinciri Yönetimine Giriş (ön bilgiler, kavramlar, anahtar kelimeler, vb.) | |
2) | Tedarik Zinciri Yönetimine Giriş (ön bilgiler, kavramlar, anahtar kelimeler, vb.) | |
3) | Tedarik Zinciri Yönetiminde Karar Alma Düzeyleri (Stratejik, Taktiksel ve Operasyonel) | |
4) | Tedarik Zinciri Yönetiminde Karar Alma Düzeyleri (Stratejik, Taktiksel ve Operasyonel) | |
5) | Lojistik ve Tedarik Zincirleri | |
6) | Lojistik ve Tedarik Zincirleri | |
7) | Operasyonların Tasarımı | |
8) | Operasyonların Tasarımı | |
9) | Operasyonların Yönetilmesi | |
10) | Tedarik Zinciri Yönetiminde Bilgi Teknolojileri | |
11) | Tedarik Zinciri Performansının Ölçümlenmesi | |
12) | İleri ve Geri Lojistik | |
13) | Açık Döngü ve Kapalı Döngü Tedarik Zinciri Yönetimi | |
14) | Sürdürülebilir ve Döngüsel Tedarik Zinciri Yönetimi | |
15) | Konu Tekrarı |
Ders Notları / Kitaplar: | Collier, D. A., & Evans, J. R. (2021). Operations and supply chain management. Cengage Learning, Inc. |
Diğer Kaynaklar: | Bozarth, C. C. H., & Robert, B. (2019). Introduction to operations and supply chain management. FIFTH EDITION. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. | |||||||||||
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | |||||||||||
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. | |||||||||||
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. | |||||||||||
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. | |||||||||||
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||||||
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 | 3 | 3 | ||||||||
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. | |||||||||||
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. | |||||||||||
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. | |
2) | Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | |
3) | Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. | |
4) | Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | |
5) | Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. | |
6) | Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. | |
7) | İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
8) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
9) | Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. | |
10) | Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. | |
11) | Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 10 | % 30 |
Final | 1 | % 70 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 2 | 56 | |||
Ödevler | 10 | 2 | 2 | 40 | |||
Final | 1 | 20 | 20 | ||||
Toplam İş Yükü | 116 |