ENS032 Introduction to Supply Chain Managementİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Kimya (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Kimya (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ENS032
Ders İsmi: Tedarik Zinciri Yönetimine Giriş
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SALİHA KARADAYI USTA
Dersi Veren(ler): Erfan Babaee Tirkolaee
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ders, tedarik zinciri yönetimi ve lojistik arasındaki temel farkları öğretmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca, yönetim bileşenlerini, yararlı araçları ve teknikleri ve profesyonel fırsatları belirlemek için farklı tedarik zinciri aktörlerini göz önünde bulundurarak farklı karar alma düzeylerini açıklamaktadır. Bunlar tedarik zinciri tasarımı kavramı altında ele alınmaktadır.
Dersin İçeriği: Öğrencilere tedarik zinciri yönetimi, tedarik zinciri ve lojistik sistemlerinin tasarımı kavramlarını tanıtan teorik ve pratik bir derstir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Tedarik Zinciri Yönetimi ve lojistiğin temel kavramlarını anlar
2) Operasyon yönetimini ve farklı karar alma seviyelerini tanır
3) Tedarik zinciri aktörlerinin karlılığını en üst düzeye çıkarmak için yararlı teknikler geliştirir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tedarik Zinciri Yönetimine Giriş (ön bilgiler, kavramlar, anahtar kelimeler, vb.)
2) Tedarik Zinciri Yönetimine Giriş (ön bilgiler, kavramlar, anahtar kelimeler, vb.)
3) Tedarik Zinciri Yönetiminde Karar Alma Düzeyleri (Stratejik, Taktiksel ve Operasyonel)
4) Tedarik Zinciri Yönetiminde Karar Alma Düzeyleri (Stratejik, Taktiksel ve Operasyonel)
5) Lojistik ve Tedarik Zincirleri
6) Lojistik ve Tedarik Zincirleri
7) Operasyonların Tasarımı
8) Operasyonların Tasarımı
9) Operasyonların Yönetilmesi
10) Tedarik Zinciri Yönetiminde Bilgi Teknolojileri
11) Tedarik Zinciri Performansının Ölçümlenmesi
12) İleri ve Geri Lojistik
13) Açık Döngü ve Kapalı Döngü Tedarik Zinciri Yönetimi
14) Sürdürülebilir ve Döngüsel Tedarik Zinciri Yönetimi
15) Konu Tekrarı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Collier, D. A., & Evans, J. R. (2021). Operations and supply
chain management. Cengage Learning, Inc.
Diğer Kaynaklar: Bozarth, C. C. H., & Robert, B. (2019). Introduction to
operations and supply chain management. FIFTH EDITION.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir.
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir.
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır.
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir.
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar.
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır.
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3 3 3
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır.
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir.
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir.
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir.
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır.
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir.
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar.
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır.
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır.
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir.
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 10 % 30
Final 1 % 70
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 2 56
Ödevler 10 2 2 40
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 116