| Yönetim Bilişim Sistemleri | |||||
| Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey | ||
| Ders Kodu: | UNI380 | ||||
| Ders İsmi: | Fonksiyonel Gıdalar | ||||
| Ders Yarıyılı: | 
					Güz Bahar  | 
||||
| Ders Kredileri: | 
	
  | 
||||
| Öğretim Dili: | Turkish | ||||
| Ders Koşulu: | |||||
| Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
| Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
| Dersin Seviyesi: | 
  | 
||||
| Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
| Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. OĞUZ ACAR | ||||
| Dersi Veren(ler): | Dr. Oğuz Acar | ||||
| Dersin Yardımcıları: | 
| Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı; sağlık ve beslenme ilişkisi çerçevesinde fonksiyonel gıda kavramı ve kapsamı, biyoaktif bileşenler ve sağlık üzerine etkileri ile fonksiyonel gıdalarda yasal düzenlemeler, gelişen gıda teknolojileri ve yenilikçi ürünler konularında bilinç oluşturmaktır. | 
| Dersin İçeriği: | Fonksiyonel bileşenler: Omega–3 yağ asitleri, Probiyotik bakteriler, Prebiotikler, Phytosteroller, Karotinoidler, Flavonoidler ve diğer sekonder bitkisel maddeler, Vitaminler, Biyoaktif peptidler, Fitoöstrogenler fonksiyonel gıdalar dersinin içeriğini oluşturmaktadır. | 
| 
                Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
                 1) Tanışma, ders kapsamı hakkında bilgilendirme, genel kavramlar 1) Tanışma, ders kapsamı hakkında bilgilendirme, genel kavramlar 2) Sağlık ve beslenme kavramları 2) Sağlık ve beslenme kavramları 3) Fonksiyonel gıdalar Kavramı 3) Fonksiyonel gıdalar Kavramı 4) Nütrasötikler 4) Nütrasötikler 5) Genel değerlendirme, ara sınava hazırlık 5) Genel değerlendirme, ara sınava hazırlık 6) Ara sınav 6) Ara sınav 7) Fitokimyasallar 7) Fitokimyasallar 8) Fenolik asitler 8) Fenolik asitler 9) Flavonoidler 9) Flavonoidler 10) Probiyotikler ve prebiyotikler 10) Probiyotikler ve prebiyotikler 11) Esansiyel yağ asitleri 11) Esansiyel yağ asitleri 12) Diyet lifler ve enzime dirençli nişasta 12) Diyet lifler ve enzime dirençli nişasta 13) Fonksiyonel gıda geliştirme: Güncel trendler ve teknolojiler 13) Fonksiyonel gıda geliştirme: Güncel trendler ve teknolojiler 14) Genel değerlendirme, final sınava hazırlık 14) Genel değerlendirme, final sınava hazırlık 15) Final sınavı 15) Final sınavı  | 
        
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | 
| 1) | Tanışma, ders kapsamı hakkında bilgilendirme, genel kavramlar | Öğretim üyesinin ders notları | 
| 2) | Sağlık ve beslenme kavramları | Öğretim üyesinin ders notları | 
| 3) | Fonksiyonel gıdalar Kavramı | Öğretim üyesinin ders notları | 
| 4) | Nütrasötikler | Öğretim üyesinin ders notları | 
| 5) | Genel değerlendirme, ara sınava hazırlık | Öğretim üyesinin ders notları | 
| 6) | Ara sınav | Öğretim üyesinin ders notları | 
| 7) | Fitokimyasallar | Öğretim üyesinin ders notları | 
| 8) | Fenolik asitler | Öğretim üyesinin ders notları | 
| 9) | Flavonoidler | Öğretim üyesinin ders notları | 
| 10) | Probiyotikler ve prebiyotikler | Öğretim üyesinin ders notları | 
| 11) | Esansiyel yağ asitleri | Öğretim üyesinin ders notları | 
| 12) | Diyet lifler ve enzime dirençli nişasta | Öğretim üyesinin ders notları | 
| 13) | Fonksiyonel gıda geliştirme: Güncel trendler ve teknolojiler | Öğretim üyesinin ders notları | 
| 14) | Genel değerlendirme, final sınava hazırlık | Öğretim üyesinin ders notları | 
| 15) | Final sınavı | Öğretim üyesinin ders notları | 
| Ders Notları / Kitaplar: | 1. Functional Foods and Biotechnology (Eds. K.Shetty, G.Paliyath, A.L.Pometto,R.E. Levin) Taylor & Francis Group, 2007 2.Functional and Medicinal Foods (Eds. L.N. Losso, F.Shahidi, D.Bagchi) Taylor & Francis Group, 2007  | 
| Diğer Kaynaklar: | İlgili öğretim üyesinin ders notları | 
| Ders Öğrenme Kazanımları | 1 | 
1 | 
2 | 
2 | 
3 | 
3 | 
4 | 
4 | 
5 | 
5 | 
6 | 
6 | 
7 | 
7 | 
8 | 
8 | 
9 | 
9 | 
10 | 
10 | 
11 | 
11 | 
12 | 
12 | 
13 | 
13 | 
14 | 
14 | 
15 | 
15 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||||||||||||
| 1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | ||||||||||||||||||||||||||||||
| 2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | ||||||||||||||||||||||||||||||
| 3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | ||||||||||||||||||||||||||||||
| 4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | ||||||||||||||||||||||||||||||
| 5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | ||||||||||||||||||||||||||||||
| 6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | ||||||||||||||||||||||||||||||
| 7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | ||||||||||||||||||||||||||||||
| 8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | ||||||||||||||||||||||||||||||
| 9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | ||||||||||||||||||||||||||||||
| 10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | ||||||||||||||||||||||||||||||
| 11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | ||||||||||||||||||||||||||||||
| 12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | ||||||||||||||||||||||||||||||
| 13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||||||||||||||||||||||||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek | 
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | 3 | 
| 2) | Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | 3 | 
| 3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | 3 | 
| 4) | Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | 3 | 
| 5) | Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | 3 | 
| 6) | Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | 3 | 
| 7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 3 | 
| 8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 3 | 
| 9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 3 | 
| 10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | 3 | 
| 11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 3 | 
| 12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 3 | 
| 13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı | 
| Ara Sınavlar | 1 | % 40 | 
| Final | 1 | % 60 | 
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | 
| Ders Saati | 14 | 42 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 | 
| Ara Sınavlar | 3 | 17 | 
| Final | 6 | 29 | 
| Toplam İş Yükü | 116 | |