Yönetim Bilişim Sistemleri | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI380 | ||||
Ders İsmi: | Fonksiyonel Gıdalar | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. HAMZA GÖKTAŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | Hamza GÖKTAŞ | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Fonksiyonel Gıda kavramı, fonksiyonel bileşenler ve fonksiyonel gıda üretimine yönelik bilgi ve yöntemler öğretilecektir. Sağlıklı beslenmede fonksiyonel gıdaların önemi işlenecektir. Ayrıca fonksiyonel gıdalara ilişkin yasal düzenlemeler hakkında öğrenciler bilgi sahibi olacaktır. |
Dersin İçeriği: | Fonksiyonel bileşenler: Omega–3 yağ asitleri, Probiyotik bakteriler, Prebiotikler, Phytosteroller, Karotinoidler, Flavonoidler ve diğer sekonder bitkisel maddeler, Vitaminler, Biyoaktif peptidler, Fitoöstrogenler fonksiyonel gıdalar dersinin içeriğini oluşturmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenci fonksiyonel gıda kavramını bilir 2) Öğrenci probiyotik bakterileri ve prebiyotikleri bileşenleri bilir. 3) Öğrenci fitosterolleri ve karotenoidleri bilir. 4) Öğrenci omega yağ asitlerini bilir. 5) Öğrenci flavonoidler ve diğer sekonder bitkisel maddeleri bilir. 6) Öğrenci fonksiyonel vitaminleri ve mineralleri bilir. 7) Fonksiyonel süt ürünlerini bilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Fonksiyonel gıda kavramı | Öğretim üyesinin ders notları |
2) | Probiyotik kavramı | Öğretim üyesinin ders notları |
3) | Prebiyotikler | Öğretim üyesinin ders notları |
4) | Fitosteroller ve karotenoidler | Öğretim üyesinin ders notları |
5) | Omega yağ asitleri | Öğretim üyesinin ders notları |
6) | Fonksiyonel bileşikler | Öğretim üyesi ders notları |
7) | Fonksiyonel bileşikler | Öğretim üyesi ders notları |
8) | Ara sınav (Vize) | |
9) | Biyoaktif peptitler | Öğretim üyesi ders notları |
10) | Organosülfürlü bileşikler | Öğretim üyesi notları |
11) | Diyetlifi ve dirençli nişasta | Öğretim üyesi notları |
12) | Antioksidan maddeler ve antioksidan etki mekanizması | Öğretim üyesi notları |
13) | Fonksiyonel gıda ürünleri (süt ürünleri, şekerlemeleri tahıllar) | Öğretim üyesi notları |
14) | Fonksiyonel gıda ürünleri (süt ürünleri, şekerlemeleri tahıllar) | Öğretim üyesi notları |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Functional Foods and Biotechnology (Eds. K.Shetty, G.Paliyath, A.L.Pometto,R.E. Levin) Taylor & Francis Group, 2007 2.Functional and Medicinal Foods (Eds. L.N. Losso, F.Shahidi, D.Bagchi) Taylor & Francis Group, 2007 |
Diğer Kaynaklar: | İlgili öğretim üyesinin ders notları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | |||||||||||||
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | |||||||||||||
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | |||||||||||||
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | |||||||||||||
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | |||||||||||||
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | |||||||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |||||||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |||||||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |||||||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | |||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |||||||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |||||||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | 3 |
2) | Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | 3 |
3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | 3 |
4) | Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | 3 |
5) | Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | 3 |
6) | Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | 3 |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 3 |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 3 |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 3 |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | 3 |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 3 |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 3 |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
Ödevler | 12 | 13 |
Ara Sınavlar | 3 | 11 |
Final | 4 | 16 |
Toplam İş Yükü | 113 |