UNI379 Mystery of Life:Bioelectricityİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Kimya (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Kimya (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI379
Ders İsmi: Hayatın Gizemi: Biyoelektrik
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. ESMA NUR OKATAN
Dersi Veren(ler): Esma Okatan
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Biyoelektrik hakkında bilgi ve farkındalığın artması
Dersin İçeriği: Definition of bioelectricity, electric properties of living beings, examples from plants, animal cells, organs, bioelectricity coordinated cell functions, bioelectricity linked diseases and bioelectricity based diagnostic and therapeutic applications

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Biyoelektriğin ne anlama geldiğini açıklar
2) Biyoelektriğin biyolojik fonksiyonlar üzerine etkisini açıklayabilir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse genel bakış -
2) Biyoelektriğin tanımı ve doğadan örnekleri -
3) Biyoelektiriği oluşturan süreçler- İyon kanalları Ion Channels of Excitable Membranes 3rd Edition by Bertil Hille (Author)
4) Elektrokimyasal sürdürücü kuvvet Ion Channels of Excitable Membranes 3rd Edition by Bertil Hille (Author)
5) Biyolojik Fonksiyonlarda Biyoelektrik Komponenti-I https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov
6) Biyolojik fonksiyonlarda biyoelektrik komponenti-II https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov
7) Genel Tekrar -
8) Ara sınav -
9) Biyoelektrik temelli hastalıklar https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov
10) Biyoelektriğin teşhis amacıyla kullanımı https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov
11) Biyoelektriğin tedavi amacıyla kullanımı https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov
12) Biyoelektrik Araştırmaları https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov
13) Dersin Genel Değerlendirmesi -
14) Final sınavı -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov
Diğer Kaynaklar: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir.
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir.
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır.
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir.
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar.
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır.
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır.
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir.
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir.
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir.
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır.
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir.
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar.
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır.
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır.
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir.
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 7 2 126
Küçük Sınavlar 1 1 3 1 5
Final 1 1 3 1 5
Toplam İş Yükü 136