Kimya (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI379 | ||||
Ders İsmi: | Hayatın Gizemi: Biyoelektrik | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. ESMA NUR OKATAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Esma Okatan | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Biyoelektrik hakkında bilgi ve farkındalığın artması |
Dersin İçeriği: | Definition of bioelectricity, electric properties of living beings, examples from plants, animal cells, organs, bioelectricity coordinated cell functions, bioelectricity linked diseases and bioelectricity based diagnostic and therapeutic applications |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Biyoelektriğin ne anlama geldiğini açıklar 2) Biyoelektriğin biyolojik fonksiyonlar üzerine etkisini açıklayabilir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse genel bakış | - |
2) | Biyoelektriğin tanımı ve doğadan örnekleri | - |
3) | Biyoelektiriği oluşturan süreçler- İyon kanalları | Ion Channels of Excitable Membranes 3rd Edition by Bertil Hille (Author) |
4) | Elektrokimyasal sürdürücü kuvvet | Ion Channels of Excitable Membranes 3rd Edition by Bertil Hille (Author) |
5) | Biyolojik Fonksiyonlarda Biyoelektrik Komponenti-I | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov |
6) | Biyolojik fonksiyonlarda biyoelektrik komponenti-II | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov |
7) | Genel Tekrar | - |
8) | Ara sınav | - |
9) | Biyoelektrik temelli hastalıklar | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov |
10) | Biyoelektriğin teşhis amacıyla kullanımı | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov |
11) | Biyoelektriğin tedavi amacıyla kullanımı | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov |
12) | Biyoelektrik Araştırmaları | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov |
13) | Dersin Genel Değerlendirmesi | - |
14) | Final sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov |
Diğer Kaynaklar: | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. | |||||||||||
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | |||||||||||
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. | |||||||||||
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. | |||||||||||
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. | |||||||||||
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||||||
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. | |||||||||||
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. | |||||||||||
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. | |
2) | Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | |
3) | Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. | |
4) | Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | |
5) | Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. | |
6) | Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. | |
7) | İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
8) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
9) | Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. | |
10) | Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. | |
11) | Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 7 | 2 | 126 | |||
Küçük Sınavlar | 1 | 1 | 3 | 1 | 5 | ||
Final | 1 | 1 | 3 | 1 | 5 | ||
Toplam İş Yükü | 136 |