SHM052 İlacın Tarihsel Serüveniİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Çocuk GelişimiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Çocuk Gelişimi

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SHM052
Ders İsmi: İlacın Tarihsel Serüveni
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. ÖMER FARUK TUTAR
Dersi Veren(ler): Ömer Faruk TUTAR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Her öğrenci için bu dersin amacı; eğitimleri süresince temel oluşturacak ilaç ile ilgili önemli ilke ve kavramlarını öğretmek, anlayıp yorumlayabilmelerini sağlamak; ilaç bilimi ile güncel olaylar arasında ilişki kurabilmelerini sağlamak ve kendi alanlarında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden edindiği bilgilerle birleştirerek yorumlayabilme becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: İlaç ve ilaç üretimi hakkında temel bilgilerin ve kavramların öğrenilmesi “İlacın Tarihsel Serüveni” dersi sonunda öğrencilerimizin sahip olacağı kazanımlardır.

Bir ilacın üretiminin önemli bölümlerini belirleyerek strateji bulma becerisine sahip olurlar. İlacın tarihsel olarak nasıl geliştiğinin, hangi tekniklerin kullanıldığının, üretim sürecinin aşamaları hakkında bilgi sahibi olma ve yorumlama yeteneğine sahip olurlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) I. İlaç ve ilaç türlerin keşfi hakkında bilgi kazanımı
2) II. Dünya ilaç sanayisinin gelişimi hakkında bilgi kazanımı
3) III. Yeni bir ilacın keşif aşamalarının açıklanması ve süreç hakkında bilgi edinmek
4) IV. Bilinçsiz ilaç kullanımı hakkında bilgi edinmek

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş, Dersin Amacı ve Öğrenim Hedefleri “İlacın Tarihsel Serüveni” dersi hakkında genel bilgi verilmesi İlaç Dünyası Hakkındaki Gerçekler Dr. Marcia Angell Kara Kutu-Yüzleşme Vakti Soner Yalçın
2) İlacın Tanımı ve Tarihçesi-1 İlaç ve ilaç türlerin keşfi hakkında genel bilgiler aktarılır. Tarih boyunca ilacın kullanımı ve ilaç ile tedavini tarihsel evrelerini açıklar. İlaç Dünyası Hakkındaki Gerçekler Dr. Marcia Angell Kara Kutu-Yüzleşme Vakti Soner Yalçın
3) İlacın Tanımı ve Tarihçesi-2 İlaç ve ilaç türlerin keşfi hakkında genel bilgiler aktarılır. Tarih boyunca ilacın kullanımı ve ilaç ile tedavini tarihsel evrelerini açıklar. İlaç Dünyası Hakkındaki Gerçekler Dr. Marcia Angell Kara Kutu-Yüzleşme Vakti Soner Yalçın
4) İlaç ile Tedavinin Tarihçesi-1 İlaç ile yapılan ilk tedavi yöntemleri incelenir. Günümüze kadar gelen yöntemler tarihsel olarak değerlendirilir.
5) İlaç ile Tedavinin Tarihçesi-2 İlk ilaç ile yapılan tedavi yöntemleri incelenir. Günümüze kadar gelen yöntemler tarihsel olarak değerlendirilir. İlaç Dünyası Hakkındaki Gerçekler Dr. Marcia Angell Kara Kutu-Yüzleşme Vakti Soner Yalçın
6) İlaç Sanayisinin Gelişimi-1 Dünyadaki ilaç sanayisinin gelişiminde ve ilacın seri olarak üretilmeye başlanmasından bahsedilir. İlaç Dünyası Hakkındaki Gerçekler Dr. Marcia Angell Kara Kutu-Yüzleşme Vakti Soner Yalçın
7) Ara Sınav Midterm
8) İlaç Sanayisinin Gelişimi-2 Dünyadaki ilaç sanayisinin gelişiminde ve ilacın seri olarak üretilmeye başlanmasından bahsedilir. İlaç Dünyası Hakkındaki Gerçekler Dr. Marcia Angell Kara Kutu-Yüzleşme Vakti Soner Yalçın
9) Türkiye’de İlaç Endüstrisinin Gelişimi-1 Türkiye’deki ilaç sektörünün gelişiminde bahsedilir. Dünü, bugünü ve geleceği hakkında bilgi verilir. İlaç Dünyası Hakkındaki Gerçekler Dr. Marcia Angell Kara Kutu-Yüzleşme Vakti Soner Yalçın
10) Türkiye’de İlaç Endüstrisinin Gelişimi-2 Türkiye’deki ilaç sektörünün gelişiminde bahsedilir. Dünü, bugünü ve geleceği hakkında bilgi verilir. İlaç Dünyası Hakkındaki Gerçekler Dr. Marcia Angell Kara Kutu-Yüzleşme Vakti Soner Yalçın
11) İlaç Keşif ve Geliştirme Süreci-1 Yeni bir ilacın geliştirme süreçlerini açıklar. Bir ilacın keşiften genel kullanıma kadar uzanan süreç hakkında bilgi verilir. İlaç Dünyası Hakkındaki Gerçekler Dr. Marcia Angell Kara Kutu-Yüzleşme Vakti Soner Yalçın
12) İlaç Keşif ve Geliştirme Süreci-2 Yeni bir ilacın geliştirme süreçlerini açıklar. Bir ilacın keşiften genel kullanıma kadar uzanan süreç hakkında bilgi verilir. İlaç Dünyası Hakkındaki Gerçekler Dr. Marcia Angell Kara Kutu-Yüzleşme Vakti Soner Yalçın
13) İlaçlar ile İlgili Yanlış Bilinen Gerçekler-1 Bilinçsiz ilaç kullanımın zararları hakkında bilgi verilir. Yanlış ve hatalı ilaç kullanımı ile oluşan sorunlardan bahsedilir. Tarihte yaşanmış olaylarda bahsedilir. İlaç Dünyası Hakkındaki Gerçekler Dr. Marcia Angell Kara Kutu-Yüzleşme Vakti Soner Yalçın
14) İlaçlar ile İlgili Yanlış Bilinen Gerçekler-2 Bilinçsiz ilaç kullanımın zararları hakkında bilgi verilir. Yanlış ve hatalı ilaç kullanımı ile oluşan sorunlardan bahsedilir. Tarihte yaşanmış olaylarda bahsedilir. İlaç Dünyası Hakkındaki Gerçekler Dr. Marcia Angell Kara Kutu-Yüzleşme Vakti Soner Yalçın
15) Final Sınavları-1 Final Exams-1
16) Final Sınavları-2 Final Exams-2

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Notları
Diğer Kaynaklar: İlaç Dünyası Hakkındaki Gerçekler
Dr. Marcia Angell
Kara Kutu-Yüzleşme Vakti
Soner Yalçın

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları, uygun öğrenme ortamları, materyalleri hazırlar, uygular ve değerlendirir.
2) Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir.
3) Bilim ve teknolojiyi takip eder ve eleştirel düşünme becerilerine sahiptir.
4) Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir.
5) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
8) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri alanda çalışan kişilerle ve toplumsal sorumluluk bilinciyle iletişime geçtiği herkesle paylaşır.
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
10) Demokrasi, insan hakları, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri, ilgili mevzuatı bilir ve buna uygun davranır.
11) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, problem çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir.
12) Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılmasına yönelik uygulamaları bilir. Bu çocuklara yönelik problem durumuna farklı çözüm yolları üretebilme becerisine sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların çözümler için görev almalarını sağlar
13) Okul öncesi eğitimde oyunun yerini ve önemini kavrar, çocuğun rehabilitasyonu ve kendini ifade etmesinde oyunu bir araç olarak kullanmayı bilir.
14) Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araç gereçleri seçer, kullanır. Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile iletişime geçer.
15) Birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları, uygun öğrenme ortamları, materyalleri hazırlar, uygular ve değerlendirir.
2) Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir.
3) Bilim ve teknolojiyi takip eder ve eleştirel düşünme becerilerine sahiptir.
4) Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir.
5) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
8) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri alanda çalışan kişilerle ve toplumsal sorumluluk bilinciyle iletişime geçtiği herkesle paylaşır.
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
10) Demokrasi, insan hakları, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri, ilgili mevzuatı bilir ve buna uygun davranır.
11) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, problem çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir.
12) Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılmasına yönelik uygulamaları bilir. Bu çocuklara yönelik problem durumuna farklı çözüm yolları üretebilme becerisine sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların çözümler için görev almalarını sağlar
13) Okul öncesi eğitimde oyunun yerini ve önemini kavrar, çocuğun rehabilitasyonu ve kendini ifade etmesinde oyunu bir araç olarak kullanmayı bilir.
14) Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araç gereçleri seçer, kullanır. Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile iletişime geçer.
15) Birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 26
Ara Sınavlar 7 16
Final 9 20
Toplam İş Yükü 62