Çocuk Gelişimi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | SHM046 | ||||
Ders İsmi: | Geriatri ve Ağız Diş Sağlığı | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. EZGİ ÖZTÜRK | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Ezgi ÖZTÜRK | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, ağız diş sağlığının yaşlılık sürecindeki önemini vurgulamak ve bu konuda öğrencilere önleyici stratejileri öğreterek yaşlıların genel sağlıklarını korumak ve yaşam kalitelerini artırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders Giriş ve temel kavramlar, Ağız ve diş anatomisi ve morfolojisi, Diş çürüğü, Dental plak, Diş eti hastalıkları, Ağız hijyeni ve profilaksi, Yaşlılarda ağız içi dokularda meydana gelen değişiklikler, Yaşlanmanın ağız sağlığı üzerine etkileri, Yaşlı bireylerde periodontal hastalıkların tanı ve tedavisi, Yaşlı hastalarda protez seçenekleri, Sistemik hastalıkların ağız sağlığı ile ilişkisi, İlaçların ağız sağlığı ile ilişkisi, Yaşlı bireylerle etkili iletişim konularını içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Geriatri kavramını ve ağız diş sağlığıyla ilişkisini tanımlayabilmek. 2) Ağız ve diş anatomisi ve morfolojisi konusunda bilgi sahibi olmak. 3) Diş çürüğü oluşum sürecini tanımlayabilmek. 4) Dental plağı tanımlayabilmek ve diş eti hastalıklarıyla ilişkisi açıklayabilmek. 5) Ağız hijyeni ve profilaksi yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak. 6) Yaşlanmayla meydana gelen ağız içi değişiklikleri açıklayabilmek. 7) Yaşlı hastalarda uygulanan ağız ve diş sağlığı tedavi seçeneklerini özetleyebilmek. 8) Sistemik hastalıklar ve ilaçların ağız ve diş sağlığıyla ilişkisini açıklayabilmek. 9) Yaşlı bireylerle etkili iletişim kurabilmek. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve temel kavramlar | Ders notları |
2) | Ağız ve diş anatomisi ve morfolojisi | Ders notları |
3) | Diş çürüğü | Ders notları |
4) | Dental plak | Ders notları |
5) | Diş eti hastalıkları | Ders notları |
6) | Ağız hijyeni ve profilaksi | Ders notları |
7) | Yaşlılarda ağız içi dokularda meydana gelen değişiklikler | Ders notları |
8) | Ara sınav | Ders notları |
9) | Yaşlanmanın ağız sağlığı üzerine etkileri | Ders notları |
10) | Yaşlı bireylerde periodontal hastalıkların tanı ve tedavisi | Ders notları |
11) | Yaşlı hastalarda protez seçenekleri | Ders notları |
12) | Sistemik hastalıkların ağız sağlığı ile ilişkisi | Ders notları |
13) | İlaçların ağız sağlığı ile ilişkisi | Ders notları |
14) | Yaşlı bireylerle etkili iletişim | Ders notları |
15) | Final sınavı | |
16) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları |
Diğer Kaynaklar: | Ders notları |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları, uygun öğrenme ortamları, materyalleri hazırlar, uygular ve değerlendirir. | |||||||||||||||
2) Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. | |||||||||||||||
3) Bilim ve teknolojiyi takip eder ve eleştirel düşünme becerilerine sahiptir. | |||||||||||||||
4) Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. | |||||||||||||||
5) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | |||||||||||||||
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||||||
7) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | |||||||||||||||
8) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri alanda çalışan kişilerle ve toplumsal sorumluluk bilinciyle iletişime geçtiği herkesle paylaşır. | |||||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | |||||||||||||||
10) Demokrasi, insan hakları, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri, ilgili mevzuatı bilir ve buna uygun davranır. | |||||||||||||||
11) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, problem çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. | |||||||||||||||
12) Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılmasına yönelik uygulamaları bilir. Bu çocuklara yönelik problem durumuna farklı çözüm yolları üretebilme becerisine sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların çözümler için görev almalarını sağlar | |||||||||||||||
13) Okul öncesi eğitimde oyunun yerini ve önemini kavrar, çocuğun rehabilitasyonu ve kendini ifade etmesinde oyunu bir araç olarak kullanmayı bilir. | |||||||||||||||
14) Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araç gereçleri seçer, kullanır. Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile iletişime geçer. | |||||||||||||||
15) Birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları, uygun öğrenme ortamları, materyalleri hazırlar, uygular ve değerlendirir. | |
2) | Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. | |
3) | Bilim ve teknolojiyi takip eder ve eleştirel düşünme becerilerine sahiptir. | |
4) | Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. | |
5) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | |
6) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
7) | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | |
8) | Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri alanda çalışan kişilerle ve toplumsal sorumluluk bilinciyle iletişime geçtiği herkesle paylaşır. | |
9) | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | |
10) | Demokrasi, insan hakları, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri, ilgili mevzuatı bilir ve buna uygun davranır. | |
11) | Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, problem çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. | |
12) | Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılmasına yönelik uygulamaları bilir. Bu çocuklara yönelik problem durumuna farklı çözüm yolları üretebilme becerisine sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların çözümler için görev almalarını sağlar | |
13) | Okul öncesi eğitimde oyunun yerini ve önemini kavrar, çocuğun rehabilitasyonu ve kendini ifade etmesinde oyunu bir araç olarak kullanmayı bilir. | |
14) | Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araç gereçleri seçer, kullanır. Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile iletişime geçer. | |
15) | Birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 16 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 50 |