SHM044 Çevrimiçi Yaşamİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar OptisyenlikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Optisyenlik

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SHM044
Ders İsmi: Çevrimiçi Yaşam
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. DUYGU ARICI DOĞAN
Dersi Veren(ler): Duygu ARICI DOĞAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin sonunda öğrenciler internetin gelişim süreci, kullanım alanları, en sık kullanılan sosyal medya platformları ve özellikleri, internet bağımlılığı hakkında bilgi sahibi olacaktır. Aynı zamanda çevrimiçi yaşamda var olan siber zorba ve mağdur, infobezite ve dijital detoks kavramları hakkında farkındalık kazanacaktır. Ek olarak çevrimiçi yaşamda dijital ebeveynlik, dijital oyunlar hakkında fikir sahibi olarak çevrimiçi yaşamın olumlu ve olumsuz etkilerine yönelik yetkinlik kazanması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: İnternet ve gelişim süreci, en sık kullanılan sosyal medya platformları ve özellikleri, internet bağımlılığı, siber zorba, siber mağdur, infobezite ve dijital detoks kavramları, çevrimiçi yaşamda dijital ebeveynlik, dijital oyunlar ve çevrimiçi yaşamın olumlu-olumsuz etkileri dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İnternet ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
2) En sık kullanılan sosyal medya platformları ve özelliklerini açıklar.
3) Teknoloji bağımlılığı, infobezite ve dijital detoks, siber zorbalık ve siber mağduriyet kavramları hakkında farkındalık kazanır.
4) Çevrimiçi yaşamda sosyotelizm, ebeveyn sosyotelizmi ve dijital ebeveynliği açıklar.
5) Çevrimiçi yaşamda dijital oyunlar hakkında bilgi sahibi olur.
6) Çevrimiçi yaşamın olumlu ve olumsuz etkilerini açıklar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Tanıtımı
2) İnternet, Tarihsel Gelişimi, Dünyada ve Türkiye’de İnternet Kullanımı ve Kullanım Alanları Ders sunumları
3) En Sık Kullanılan Sosyal Medya Platformları ve Özellikleri Ders sunumları
4) Teknoloji Bağımlılığı, İnfobezite ve Dijital Detoks Ders sunumları
5) Dijital Ayak İzi, Siber Zorbalık ve Siber Mağduriyet Ders sunumları
6) Çevrimiçi Yaşamda Dijital okuryazarlık, Sosyotelizm, Ebeveyn Sosyotelizmi, Dijital Ebeveynlik Ders sunumları
7) Çevrimiçi Yaşamda Dijital Oyunlar Ders sunumları
8) Ara sınav
9) Çevrimiçi Yaşamın Olumlu ve Olumsuz Etkileri Ders sunumları
10) Grup proje sunumları
11) Grup proje sunumları
12) Grup proje sunumları
13) Grup proje sunumları
14) Grup proje sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Siber zorbalık- İbrahim Tanrıkulu/Nobel kitap Anı yayıncılık
Dijital Ebeveynlik- Mahmut Yay/Yeşilay Yayınları
Dijital Nesillerin Teknoloji Bağımlılığı-Hasan Hüseyin Aygül-Erdal Eke/Nobel
Diğer Kaynaklar: Sunumlar

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir.
2) Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir.
3) Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir.
4) Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir.
5) Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur.
6) Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır.
7) Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur.
8) Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler .
9) Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır.
10) Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir.
11) Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir.
12) Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir.
13) Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir.
14) Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur.
15) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir.
2) Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir.
3) Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir.
4) Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir.
5) Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur.
6) Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır.
7) Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur.
8) Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler .
9) Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır.
10) Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir.
11) Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir.
12) Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir.
13) Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir.
14) Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur.
15) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 12
Ödevler 5 5
Ara Sınavlar 6 6
Final 5 5
Toplam İş Yükü 54