SHM044 Çevrimiçi Yaşamİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Çocuk GelişimiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Çocuk Gelişimi

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SHM044
Ders İsmi: Çevrimiçi Yaşam
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. DUYGU ARICI DOĞAN
Dersi Veren(ler): Duygu ARICI DOĞAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin sonunda öğrenciler internetin gelişim süreci, kullanım alanları, en sık kullanılan sosyal medya platformları ve özellikleri, internet bağımlılığı hakkında bilgi sahibi olacaktır. Aynı zamanda çevrimiçi yaşamda var olan siber zorba ve mağdur, infobezite ve dijital detoks kavramları hakkında farkındalık kazanacaktır. Ek olarak çevrimiçi yaşamda dijital ebeveynlik, dijital oyunlar hakkında fikir sahibi olarak çevrimiçi yaşamın olumlu ve olumsuz etkilerine yönelik yetkinlik kazanması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: İnternet ve gelişim süreci, en sık kullanılan sosyal medya platformları ve özellikleri, internet bağımlılığı, siber zorba, siber mağdur, infobezite ve dijital detoks kavramları, çevrimiçi yaşamda dijital ebeveynlik, dijital oyunlar ve çevrimiçi yaşamın olumlu-olumsuz etkileri dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İnternet ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
2) En sık kullanılan sosyal medya platformları ve özelliklerini açıklar.
3) Teknoloji bağımlılığı, infobezite ve dijital detoks, siber zorbalık ve siber mağduriyet kavramları hakkında farkındalık kazanır.
4) Çevrimiçi yaşamda sosyotelizm, ebeveyn sosyotelizmi ve dijital ebeveynliği açıklar.
5) Çevrimiçi yaşamda dijital oyunlar hakkında bilgi sahibi olur.
6) Çevrimiçi yaşamın olumlu ve olumsuz etkilerini açıklar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Tanıtımı
2) İnternet, Tarihsel Gelişimi, Dünyada ve Türkiye’de İnternet Kullanımı ve Kullanım Alanları Ders sunumları
3) En Sık Kullanılan Sosyal Medya Platformları ve Özellikleri Ders sunumları
4) Teknoloji Bağımlılığı, İnfobezite ve Dijital Detoks Ders sunumları
5) Dijital Ayak İzi, Siber Zorbalık ve Siber Mağduriyet Ders sunumları
6) Çevrimiçi Yaşamda Dijital okuryazarlık, Sosyotelizm, Ebeveyn Sosyotelizmi, Dijital Ebeveynlik Ders sunumları
7) Çevrimiçi Yaşamda Dijital Oyunlar Ders sunumları
8) Ara sınav
9) Çevrimiçi Yaşamın Olumlu ve Olumsuz Etkileri Ders sunumları
10) Grup proje sunumları
11) Grup proje sunumları
12) Grup proje sunumları
13) Grup proje sunumları
14) Grup proje sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Siber zorbalık- İbrahim Tanrıkulu/Nobel kitap Anı yayıncılık
Dijital Ebeveynlik- Mahmut Yay/Yeşilay Yayınları
Dijital Nesillerin Teknoloji Bağımlılığı-Hasan Hüseyin Aygül-Erdal Eke/Nobel
Diğer Kaynaklar: Sunumlar

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları, uygun öğrenme ortamları, materyalleri hazırlar, uygular ve değerlendirir.
2) Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir.
3) Bilim ve teknolojiyi takip eder ve eleştirel düşünme becerilerine sahiptir. 3 3 3 2 2 3
4) Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir.
5) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
8) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri alanda çalışan kişilerle ve toplumsal sorumluluk bilinciyle iletişime geçtiği herkesle paylaşır.
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
10) Demokrasi, insan hakları, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri, ilgili mevzuatı bilir ve buna uygun davranır.
11) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, problem çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. 1 1 1 2 1 2
12) Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılmasına yönelik uygulamaları bilir. Bu çocuklara yönelik problem durumuna farklı çözüm yolları üretebilme becerisine sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların çözümler için görev almalarını sağlar
13) Okul öncesi eğitimde oyunun yerini ve önemini kavrar, çocuğun rehabilitasyonu ve kendini ifade etmesinde oyunu bir araç olarak kullanmayı bilir.
14) Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araç gereçleri seçer, kullanır. Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile iletişime geçer.
15) Birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları, uygun öğrenme ortamları, materyalleri hazırlar, uygular ve değerlendirir.
2) Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir.
3) Bilim ve teknolojiyi takip eder ve eleştirel düşünme becerilerine sahiptir. 3
4) Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir.
5) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1
7) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
8) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri alanda çalışan kişilerle ve toplumsal sorumluluk bilinciyle iletişime geçtiği herkesle paylaşır.
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
10) Demokrasi, insan hakları, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri, ilgili mevzuatı bilir ve buna uygun davranır.
11) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, problem çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. 1
12) Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılmasına yönelik uygulamaları bilir. Bu çocuklara yönelik problem durumuna farklı çözüm yolları üretebilme becerisine sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların çözümler için görev almalarını sağlar
13) Okul öncesi eğitimde oyunun yerini ve önemini kavrar, çocuğun rehabilitasyonu ve kendini ifade etmesinde oyunu bir araç olarak kullanmayı bilir.
14) Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araç gereçleri seçer, kullanır. Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile iletişime geçer.
15) Birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 12
Ödevler 5 5
Ara Sınavlar 6 6
Final 5 5
Toplam İş Yükü 54