| Ders Kodu: | SHM044 | ||||
| Ders İsmi: | Çevrimiçi Yaşam | ||||
| Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
| Ders Kredileri: |
|
||||
| Öğretim Dili: | Turkish | ||||
| Ders Koşulu: | |||||
| Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
| Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
| Dersin Seviyesi: |
|
||||
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
| Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. DUYGU ARICI DOĞAN | ||||
| Dersi Veren(ler): | Duygu ARICI DOĞAN | ||||
| Dersin Yardımcıları: |
| Dersin Amacı: | Bu dersin sonunda öğrenciler internetin gelişim süreci, kullanım alanları, en sık kullanılan sosyal medya platformları ve özellikleri, internet bağımlılığı hakkında bilgi sahibi olacaktır. Aynı zamanda çevrimiçi yaşamda var olan siber zorba ve mağdur, infobezite ve dijital detoks kavramları hakkında farkındalık kazanacaktır. Ek olarak çevrimiçi yaşamda dijital ebeveynlik, dijital oyunlar hakkında fikir sahibi olarak çevrimiçi yaşamın olumlu ve olumsuz etkilerine yönelik yetkinlik kazanması amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği: | İnternet ve gelişim süreci, en sık kullanılan sosyal medya platformları ve özellikleri, internet bağımlılığı, siber zorba, siber mağdur, infobezite ve dijital detoks kavramları, çevrimiçi yaşamda dijital ebeveynlik, dijital oyunlar ve çevrimiçi yaşamın olumlu-olumsuz etkileri dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İnternet ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. 2) En sık kullanılan sosyal medya platformları ve özelliklerini açıklar. 3) Teknoloji bağımlılığı, infobezite ve dijital detoks, siber zorbalık ve siber mağduriyet kavramları hakkında farkındalık kazanır. 4) Çevrimiçi yaşamda sosyotelizm, ebeveyn sosyotelizmi ve dijital ebeveynliği açıklar. 5) Çevrimiçi yaşamda dijital oyunlar hakkında bilgi sahibi olur. 6) Çevrimiçi yaşamın olumlu ve olumsuz etkilerini açıklar. |
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Dersin Tanıtımı | |
| 2) | İnternet, Tarihsel Gelişimi, Dünyada ve Türkiye’de İnternet Kullanımı ve Kullanım Alanları | Ders sunumları |
| 3) | En Sık Kullanılan Sosyal Medya Platformları ve Özellikleri | Ders sunumları |
| 4) | Teknoloji Bağımlılığı, İnfobezite ve Dijital Detoks | Ders sunumları |
| 5) | Dijital Ayak İzi, Siber Zorbalık ve Siber Mağduriyet | Ders sunumları |
| 6) | Çevrimiçi Yaşamda Dijital okuryazarlık, Sosyotelizm, Ebeveyn Sosyotelizmi, Dijital Ebeveynlik | Ders sunumları |
| 7) | Çevrimiçi Yaşamda Dijital Oyunlar | Ders sunumları |
| 8) | Ara sınav | |
| 9) | Çevrimiçi Yaşamın Olumlu ve Olumsuz Etkileri | Ders sunumları |
| 10) | Grup proje sunumları | |
| 11) | Grup proje sunumları | |
| 12) | Grup proje sunumları | |
| 13) | Grup proje sunumları | |
| 14) | Grup proje sunumları |
| Ders Notları / Kitaplar: | Siber zorbalık- İbrahim Tanrıkulu/Nobel kitap Anı yayıncılık Dijital Ebeveynlik- Mahmut Yay/Yeşilay Yayınları Dijital Nesillerin Teknoloji Bağımlılığı-Hasan Hüseyin Aygül-Erdal Eke/Nobel |
| Diğer Kaynaklar: | Sunumlar |
| Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Program Kazanımları |
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
| Final | 1 | % 60 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
| Ders Saati | 13 | 26 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 12 |
| Ödevler | 5 | 5 |
| Ara Sınavlar | 6 | 6 |
| Final | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 54 | |