Sinema ve Televizyon (YL) (Tezli) (İngilizce) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | CAT5003 | ||||
Ders İsmi: | Yeni Medya ve Dijital Kültür | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. SADİ KERİM DÜNDAR | ||||
Dersi Veren(ler): | Asst.Prof. Sadi Kerim Dündar | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | New Media and Digital Culture dersi, öğrencilere dijital medya ve kültürünü anlamalarını sağlamayı hedefler. Bu bağlamda, yeni medya araçlarının kullanımı, dijital kültürün evrimi, sosyal medyanın etkileri, sanal topluluklar, dijital sanat ve diğer ilgili konuları kapsar. Öğrencilere dijital çağda kültürel değişimleri anlama ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerileri kazandırmayı amaçlar. |
Dersin İçeriği: | Week 01 Meeting and Introduction Week 02 Evolution of Scientific Method: Holystic View vs. Mechanic View Week 03 Paradigm Shifts, Mass Media & Communication Aspect Week 04 Krebs Cycle of Creativity, STEAM, Design vs. Art Week 05 Expontial Growth Phenomenon: New Perception of “Technology” Week 06 Socio-Technological Phenomenon: Technological Evolution and Society Week 07 Forth Industrial Revolution, Digitalization, Modern Life Era and Beyond Week 08 Midterm Exam Week 09 Understanding Inevitable Technological Forces of Near Future Week 10 Digital Culture and Identity Week 11 The Networked Society Week 12 How to Speak Machine Week 13 Technological Determinism, Transhumanism, Singularity Week 14 Final Exam |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Yeni Medyanın Evrimini Anlamak 2) Dijital Kültür Olaylarını Eleştirel Bir Şekilde Analiz Eder |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Meeting and Introduction | Digital Culture, Play, and Identity: A World of Warcraft Reader" edited by Hilde G. Corneliussen and Jill Walker Rettberg |
Ders Notları / Kitaplar: | "New Media: A Critical Introduction" by Martin Lister, Jon Dovey, Seth Giddings, and Iain Grant "Convergence Culture: Where Old and New Media Collide" by Henry Jenkins "The New Media Reader" edited by Noah Wardrip-Fruin and Nick Montfort "Digital Culture, Play, and Identity: A World of Warcraft Reader" edited by Hilde G. Corneliussen and Jill Walker Rettberg |
Diğer Kaynaklar: | "New Media: A Critical Introduction" by Martin Lister, Jon Dovey, Seth Giddings, and Iain Grant "Convergence Culture: Where Old and New Media Collide" by Henry Jenkins "The New Media Reader" edited by Noah Wardrip-Fruin and Nick Montfort "Digital Culture, Play, and Identity: A World of Warcraft Reader" edited by Hilde G. Corneliussen and Jill Walker Rettberg |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
---|---|---|
Program Kazanımları | ||
7) Bu programdan mezun olacak öğrencilerin Sinema ve Televizyon sektörünün gerektirdiği güncel meslekî bilgi ve birikimi edinmenin yanı sıra, söz konusu bilgi ve birikimi yeni şartlara uyarlayabilecek donanımı kazanmış, iletişim sistemlerinin toplumsal, siyasi, kültürel ve ekonomik etkilerini çözümleyebilecek, sosyal bilimler formasyonu güçlü, eleştirel bakış açısına sahip, meslekî etikle donanmış, toplumsal olaylar karşısında duyarlı, farklılıklara saygı gösteren, yeni bakış açılarına açık, kendi sorularını sorabilen, ülkemizdeki ve dünyadaki gelişmeleri izleyen, toplumsal, kültürel, siyasal ve ekonomik gerçeklikleri anlamaya çalışan, Türkçe ve İngilizce okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerine sahip, disiplinlerarası düşünce tarzını benimsemiş bireyler olmaları hedeflenmektedir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
7) | Bu programdan mezun olacak öğrencilerin Sinema ve Televizyon sektörünün gerektirdiği güncel meslekî bilgi ve birikimi edinmenin yanı sıra, söz konusu bilgi ve birikimi yeni şartlara uyarlayabilecek donanımı kazanmış, iletişim sistemlerinin toplumsal, siyasi, kültürel ve ekonomik etkilerini çözümleyebilecek, sosyal bilimler formasyonu güçlü, eleştirel bakış açısına sahip, meslekî etikle donanmış, toplumsal olaylar karşısında duyarlı, farklılıklara saygı gösteren, yeni bakış açılarına açık, kendi sorularını sorabilen, ülkemizdeki ve dünyadaki gelişmeleri izleyen, toplumsal, kültürel, siyasal ve ekonomik gerçeklikleri anlamaya çalışan, Türkçe ve İngilizce okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerine sahip, disiplinlerarası düşünce tarzını benimsemiş bireyler olmaları hedeflenmektedir. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 3 | % 40 |
Final | 3 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 36 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 42 |