CAT5003 New Media and Digital Cultureİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Sinema ve Televizyon (YL) (Tezli) (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Sinema ve Televizyon (YL) (Tezli) (İngilizce)

Önizleme

Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CAT5003
Ders İsmi: Yeni Medya ve Dijital Kültür
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. SADİ KERİM DÜNDAR
Dersi Veren(ler): Asst.Prof. Sadi Kerim Dündar
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: New Media and Digital Culture dersi, öğrencilere dijital medya ve kültürünü anlamalarını sağlamayı hedefler. Bu bağlamda, yeni medya araçlarının kullanımı, dijital kültürün evrimi, sosyal medyanın etkileri, sanal topluluklar, dijital sanat ve diğer ilgili konuları kapsar. Öğrencilere dijital çağda kültürel değişimleri anlama ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerileri kazandırmayı amaçlar.
Dersin İçeriği: Week 01 Meeting and Introduction
Week 02 Evolution of Scientific Method: Holystic View vs. Mechanic View
Week 03 Paradigm Shifts, Mass Media & Communication Aspect
Week 04 Krebs Cycle of Creativity, STEAM, Design vs. Art
Week 05 Expontial Growth Phenomenon: New Perception of “Technology”
Week 06 Socio-Technological Phenomenon: Technological Evolution and Society
Week 07 Forth Industrial Revolution, Digitalization, Modern Life Era and Beyond
Week 08 Midterm Exam
Week 09 Understanding Inevitable Technological Forces of Near Future
Week 10 Digital Culture and Identity
Week 11 The Networked Society
Week 12 How to Speak Machine
Week 13 Technological Determinism, Transhumanism, Singularity
Week 14 Final Exam

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Yeni Medyanın Evrimini Anlamak
2) Dijital Kültür Olaylarını Eleştirel Bir Şekilde Analiz Eder

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Meeting and Introduction Digital Culture, Play, and Identity: A World of Warcraft Reader" edited by Hilde G. Corneliussen and Jill Walker Rettberg

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: "New Media: A Critical Introduction" by Martin Lister, Jon Dovey, Seth Giddings, and Iain Grant
"Convergence Culture: Where Old and New Media Collide" by Henry Jenkins
"The New Media Reader" edited by Noah Wardrip-Fruin and Nick Montfort
"Digital Culture, Play, and Identity: A World of Warcraft Reader" edited by Hilde G. Corneliussen and Jill Walker Rettberg
Diğer Kaynaklar: "New Media: A Critical Introduction" by Martin Lister, Jon Dovey, Seth Giddings, and Iain Grant
"Convergence Culture: Where Old and New Media Collide" by Henry Jenkins
"The New Media Reader" edited by Noah Wardrip-Fruin and Nick Montfort
"Digital Culture, Play, and Identity: A World of Warcraft Reader" edited by Hilde G. Corneliussen and Jill Walker Rettberg

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

Program Kazanımları
7) Bu programdan mezun olacak öğrencilerin Sinema ve Televizyon sektörünün gerektirdiği güncel meslekî bilgi ve birikimi edinmenin yanı sıra, söz konusu bilgi ve birikimi yeni şartlara uyarlayabilecek donanımı kazanmış, iletişim sistemlerinin toplumsal, siyasi, kültürel ve ekonomik etkilerini çözümleyebilecek, sosyal bilimler formasyonu güçlü, eleştirel bakış açısına sahip, meslekî etikle donanmış, toplumsal olaylar karşısında duyarlı, farklılıklara saygı gösteren, yeni bakış açılarına açık, kendi sorularını sorabilen, ülkemizdeki ve dünyadaki gelişmeleri izleyen, toplumsal, kültürel, siyasal ve ekonomik gerçeklikleri anlamaya çalışan, Türkçe ve İngilizce okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerine sahip, disiplinlerarası düşünce tarzını benimsemiş bireyler olmaları hedeflenmektedir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
7) Bu programdan mezun olacak öğrencilerin Sinema ve Televizyon sektörünün gerektirdiği güncel meslekî bilgi ve birikimi edinmenin yanı sıra, söz konusu bilgi ve birikimi yeni şartlara uyarlayabilecek donanımı kazanmış, iletişim sistemlerinin toplumsal, siyasi, kültürel ve ekonomik etkilerini çözümleyebilecek, sosyal bilimler formasyonu güçlü, eleştirel bakış açısına sahip, meslekî etikle donanmış, toplumsal olaylar karşısında duyarlı, farklılıklara saygı gösteren, yeni bakış açılarına açık, kendi sorularını sorabilen, ülkemizdeki ve dünyadaki gelişmeleri izleyen, toplumsal, kültürel, siyasal ve ekonomik gerçeklikleri anlamaya çalışan, Türkçe ve İngilizce okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerine sahip, disiplinlerarası düşünce tarzını benimsemiş bireyler olmaları hedeflenmektedir. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 3 % 40
Final 3 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 12 36
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 3
Toplam İş Yükü 42