Halkla İlişkiler ve Reklamcılık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI377 | ||||
Ders İsmi: | Hukuk, Siyaset ve Toplum | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. FATEME AYŞİN ANKA | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr.Öğr.Üyesi.Fateme Ayşin ANKA | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Hukuk, Siyaset ve Toplum dersinin amacı, katılımcılara devlet, hukuk ve toplum etkileşimleri çerçevesinde temel bilgi ve becerileri vermektir. Bu ders, lisans programı ne olursa olsun, öğrencilerin yaşadıkları dünya ve ülke yapılanmasındaki politik ve toplumsal ilişkiler hakkında farkındalık sağlamak için gerekli genel bilgilere yoğunlaşmaktadır. Farklı dönemler arasında, farklı ülkeler arasında ve bir ülke içerisindeki farklı mekanlar ya da nüfus grupları arasında karşılaştırma yapabilmek için teorik tartışma ve uygulamalarla aşina olmayı amaçlar. Çeşitli konuların siyasetle ilişkisini araştırmayı amaçlamaktadır. Bölgemiz ve dünyanın en güncel meselelerinden biri hem de bir araştırma konusu olarak kimlik ve göç kavramını inceleyerek, ilgili konuların siyasetle ilişkisini araştırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders hukuk, devlet, siyaset ve toplum kavramları ile aralarındaki ilişkiler hususunda temel bilgileri içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1. Hukuk, devlet ve toplum ve ilgili kavramlar ile aralarındaki ilişkileri açıklar. 2) Kimlik ve Aidiyet Konuları 3) Zorunlu Göçlerin Sebepleri 4) 4. Bireyin hukuk ve siyaset çerçevesindeki konumunu anlar. 5) 5. Hukuk, devlet ve toplum ve bireyin değişen rollerini açıklar. 6) 6. Dünya ve ülke siyasetindeki farklılaşmaları hukuk kavramlarıyla okuyabilir. 7) Siyasal Sistemler ve Devlet 8) Haklar/insan hakları 9) Küreselleşme, Çok kültürlülük ve Göç 10) Siyasal Sistemler ve Devlet |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Siyaset ve Hukuk | |
2) | Siyasal Sistemler ve Devlet | |
3) | Yasama, Yargı, Yürütme | |
4) | Göç Kavramı, çeşitleri, nedenleri | |
5) | Demokrasi | |
5) | Millet ve Milliyetçilik | |
6) | Küreselleşme, Çok kültürlülük | |
6) | Haklar/insan hakları/hak kategorileri | |
7) | Sivil toplum/Kamuoyu | |
7) | Hibrit Kimlik ve Aidiyet | |
8) | ara sınav | |
9) | Uluslararası Göç Politikaları/göç ve göçmen çeşitleri: BM (UNHCR) Faaliyetleri | |
9) | Siyasi Partiler ve Seçim Sistemleri | |
10) | Anayasalar | |
10) | Örnek çalışmalar | |
11) | Hukuk ve yargı | |
11) | Göç ve Kimlik, Kimliğin siyasal bağlamları (Milli, Etnik, Dinsel, Cinsel, İdeolojik Türlü Kimlikler) | |
12) | Yasama faaliyeti | |
12) | İnsan Hakları- Mülteci Çocuklar | |
13) | Yürütme erki ve faaliyetleri | |
13) | Siyaset, Göç ve Cinsiyet-Sosyal Yapı İlişkisi | |
14) | Bürokrasi | |
14) | İklim değişikliği |
Ders Notları / Kitaplar: | Andrew Heywood, Siyaset, 9.Baskı, Adres Yayınları, Ankara, 2013 Davut Dursun v.d., Sı̇yaset Bı̇lı̇mı̇, Edt. Davut Dursun ve Mustafa Altunoğlu, AÖF-Anadolu Üniversitesi, 2018, |
Diğer Kaynaklar: | course notes |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. | |||||||||||||||
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. | |||||||||||||||
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. | |||||||||||||||
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. | |||||||||||||||
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. | |||||||||||||||
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. | |||||||||||||||
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. | |||||||||||||||
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. | |||||||||||||||
9) Yönetim becerisine sahiptirler. | |||||||||||||||
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. | |||||||||||||||
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. | |||||||||||||||
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. | |||||||||||||||
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. | |||||||||||||||
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. | |||||||||||||||
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. | |
2) | Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. | |
3) | Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. | |
4) | İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. | |
5) | Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. | |
6) | Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. | |
7) | Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. | |
8) | Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. | |
9) | Yönetim becerisine sahiptirler. | |
10) | Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. | |
11) | Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. | |
12) | Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. | |
13) | Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. | |
14) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. | |
15) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 10 | 182 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 0 | 3 | 42 | |||
Sunum / Seminer | 2 | 1 | 2 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 | 6 | |||
Final | 1 | 5 | 5 | 10 | |||
Toplam İş Yükü | 242 |